• Vaak heb ik geen zin om aan een verhaal te werken, maar moet het toch om een hoofdstuk te kunnen activeren elke week. Als ik niet in de stemming ben om te schrijven gaat het vaak niet zo goed en schiet het ook niet op. Hoe komen jullie in de stemming om te schrijven (als je wel of geen zin hebt)?

    Anders kun je misschien Writer's Block proberen? Dan heb je een soort scherm als bij Word, maar je kan er niet uit zolang je niet het aantal woorden hebt geschreven die je van tevoren hebt ingevuld. Of je kan het met tijd doen, dus dat je het scherm blijft zien totdat de tijd om is.

    Want misschien lukt het je wel om te schrijven als je geen afleiding hebt en wel moet schrijven. (Bij de woorden kun je er altijd uit door gewoon onzin te typen tot je het aantal woorden hebt bereikt).


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Anders kun je misschien Writer's Block proberen? Dan heb je een soort scherm als bij Word, maar je kan er niet uit zolang je niet het aantal woorden hebt geschreven die je van tevoren hebt ingevuld. Of je kan het met tijd doen, dus dat je het scherm blijft zien totdat de tijd om is.

    Want misschien lukt het je wel om te schrijven als je geen afleiding hebt en wel moet schrijven. (Bij de woorden kun je er altijd uit door gewoon onzin te typen tot je het aantal woorden hebt bereikt).


    Soms kan onzin typen ook erg veel helpen. :3 Dat je met dat onzin iets probeert te schrijven.
    Ik schrijf tegenwoordig verschillende hoofdstukken tegelijk, is een beetje warrig. XD Maar opzich helpt het wel.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik schrijf soms ook met Writer's Block en dat is puur om niet afgeleid te zijn van andere dingen.
    En ja, met een x aantal woorden kan het soms onzin zijn dat toch nodig is.
    Met tijd zou ik niet doen want dan hoef je alleen de tijd uit te zitten en je kan alles weer.

    Ik raad dan aan om een x tal woorden op te geven.

    En hoe je in de stemming komt? Of je bent in een schrijf bui of niet.
    Heb je die niet, ga jezelf dan niet forceren want dan kan het zijn dat er niks uit komt.
    Ga dan muziek luisteren, een film kijken, of als je ook graag buiten bent naar buiten voor een wandeling.
    Of plaatjes kijken via Google, Tumblr en Weheartit. Keuzes genoeg


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    HoImes schreef:
    Niet, dat is de reden dat ik maar niet verder kom met schrijven. :')


    26 - 02 - '16

    Ik heb soms echt een periode van inspiratie voor fictieve verhalen, maar ik houd dat zelf moeilijk vol. Ik ben veel meer van non-fictief schrijven, zoals columns, artikelen, etc. Ik weet niet of je ook interesse hebt in tips daarvoor en misschien helpt het ook wel voor het schrijven van fictie, maar ik wacht tot er iets gebeurd, tot iets mij enorm bezighoud, etc. Het kan uit et niets komen of geïnspireerd worden door wat iemand anders heeft geschreven. Ik schrijf alles op, doe met het grootste gedeelte niets, soms later weer wat wel of gebruik dingen eruit voor iets anders. Dat kunnen onderwerpen of opmerkingen zijn, maar ook zinnen die ik leuk vind.
    Ik denk dat je niet de verplichting moet zien om elke week een hoofdstuk te plaatsen, omdat het dan een 'moetje' wordt. Wanneer je dat loslaat, misschien dat je dan makkelijker in een schrijfstemming komt. Ik neem aan dat je schrijft omdat je het leuk vind, je erdoor ontspant en er plezier van krijgt. Als je een manier weet te vinden om die drie factoren te behouden, dan krijg je vaak vanzelf dat tintelende gevoel in je vingers weer. Vaak is dat ook hoe je een verhaal begint. Als je verhaal goed is, lezen mensen ook als je elke twee weken iets activeert, echt waar. Je kan er ook voor kiezen om een verhaal van te voren te schrijven op je eigen tempo, zodat je niet de druk voelt om elke week een hoofdstuk te uploaden. Je kan dan zelf bepalen hoever je het uitwerkt, maar als je hoofdstukken vooruit schrijft en de hoofdstukken daarna globaal vormgeeft en dat met regelmaat blijft doen, dan is het niet erg als je een week geen tijd of inspiratie hebt en kan je veel meer tussendoor je werk aanpassen, herschrijven of erover nadenken.

    Maar ja, je vraag ging over in een schrijfstemming komen. Hoewel mijn antwoord hierboven daar absoluut mee te maken heeft , aangezien voor mij een schrijfstemming hebben en de druk van schrijven vaak hand in hand gaan, hoewel ik niet weet hoe dat bij jou zit, kan het misschien wel helpen om minder de druk te voelen van wekelijks uploaden. Hopelijk heb je hier wat aan. :]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife