• Hey allemaal!
    5 augustus ben ik 16 geworden en daar hoort natuurlijk een feestje bij. Alleen... wat voor een feest?

    Vorig jaar had ik gewoon wat goede vriendinnen uitgenodigd en hebben we samen gegeten en een film gekeken. Maar dit jaar is het toch een beetje anders vanwege 16 jaar.
    Ik word vrij weinig uitgenodigd op feesten, ook al heb ik niet zo heel weinig vriendinnen, dus ik weet niet goed hoe het gaat op andere feesten. Ik zit ook te twijfelen over de mensen die ik uitnodig. Ik wil sowieso mijn goede vriendinnen uitnodigen en ik heb ook een aantal vriendinnen die ik eigenlijk alleen maar op school spreek maar niet thuis mee afspreek. Daarover twijfelde ik dus; zou ik die dan ook uitnodigen?

    Nu weet ik dus ook niet goed wat te doen. Want ik wil niet dat het een of ander kleuterachtig kinderfeestje is. Maar ik wil ook geen drank erbij want mijn vrienden drinken niet of nauwelijks. Ik ben bang dat als ik alleen muziek aan zet en wat hapjes neerzet dat het al gauw awkward of saai wordt. Een aantal vriendinnen zijn nogal van het feesten en andere weer totaal niet.

    Heeft iemand ideeën of ervaringen met dit?

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 17:45 ]

    Een bbq! Dan heb je wat te doen, te kletsen, muziekje erbij. Vind ik altijd erg gezellig.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Gefeliciteerd! ^^

    Ik vind het zelf altijd leuk om een hele activiteit te organiseren en uit te voeren, maat daar ben ik wel een aantal maanden mee bezig geweest.
    Voor mijn 16e verjaardag heb ik een Ik hou van Holland-feest gegeven en voor mijn 18e verjaardag heb ik een Wie is de Mol?-feest gegeven.
    Dat was echt geweldig! Zoiets kan ik zeker aanraden. (Als ik 20 word ga ik waarschijnlijk een Heel Holland Bakt-feestje geven. Hoef ik ook geen taart te kopen)

    Nu heb ik nog mijn Wie is de mol?-draaiboek liggen en mocht je ook zoiets willen doen, dan wil ik die wel toesturen. Het is zeker een aanrader! Ik heb alle opdrachten zelf bedacht en dat was ook zeer leuk!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb al mijn verjaardagen met een groepje vrienden gehouden. :3 Over paar maandjes word ik alweer 19, maar heb zelf nog nooit mensen uitgenodigt die ik alleen spreek, ik nodig alleen vrienden uit. ^^


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik haat verjaardagen en feesten maar ik moest van m'n ouders m'n 16e verjaardag vieren. Ik had er toen een barbecue van gemaakt om het einde van het schooljaar en het begin van de zomer te vieren. Was erg gezellig!!!

    Wat ik je af kan raden is om een discofeest te houden in een afgehuurde zaal. Zo ongeveer iedereen doet dat en het is niet echt gezellig, je kan elkaar amper verstaan omdat de muziek vaak hard staat, iedereen is meestal ook allang uitgekeken op dat soort feesten enzovoorts.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat mijn vrienden doen voor hun verjaardag is drinken, dat is het beste advies wat ik je kan geven. :')
    Ook de reden waarom ik nooit naar verjaardagen ga.


    wat was dit ookalweer

    Mijn verjaardagen bestaan meestal gewoon uit mijn vrienden (en sommige kennissen) en dit komen dan gewoon wat drinken, (meestal buiten maar we hebben blokhut die we hebben omgebouwd tot cafe). Drank hoeft niet perse voor de gezelligheid maar je kan altijd een fles wijn kopen. Dan hebben degene die iets willen altijd iets om te drinken maar ik weet van mijn zestiende verjaardag dat de meeste gewoon aan de fris zitten (ik drink zelf niet). Nu ondertussen drinken mijn vrienden wel maar dat maakt geen verschil. Het is gewoon gezellig.
    Wat muziek, wat te drinken, een paar hapjes.

    Ik ben zelf niet van de thema feesten of disco feestjes.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Misschien een thema feestje? Ik heb dat ook gedaan op mijn 21ste verjaardag met als thema winter. Er werden maar 2 kleuren gebruikt, namelijk wit en blauw. Ook aan de gasten had ik gevraagd om de dresscode wit en/of blauw te respecteren en dat hebben ze ook gedaan. Op de dansvloer had ik blacklight lampen geplaatst en dat had echt een heel leuk effect. Wat de muziek betreft, ik heb speciaal oude muziek gedownload. Zo de muziek dat je terug kan vinden op een foute party...Iedereen had het toch naar zijn zin.
    Ik zou alleen vrienden uitnodigen die echt iets voor je betekenen. En wat de drank betreft...Ik zou eerlijk gezegd wel wat alcohol voorzien voor zij die het wel willen. Je moet geen liters drank in huis hebben maar gewoon een beetje alcohol kan nooit kwaad.
    Met wat drank, hapjes en hele foute muziek kom je echt al heel ver. Hoe gekker de muziek hoe grappiger het soms wordt. Op mijn feest werden liedjes gespeeld zoals lief klein konijntje, Snollebolleke, de Kabouterdans en zelfs Tsjoe Tsjoe Wa. Iedereen heeft mee gedanst en ondanks dat het echt zo verkeerd was, hebben ze er nog lang over gepraat.




    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou ook een BBQ geven! Lekker simpel en meestal erg gezellig. (krul)


    I'm A Slave 4 U

    Nortia schreef:
    Misschien een thema feestje? Ik heb dat ook gedaan op mijn 21ste verjaardag met als thema winter. Er werden maar 2 kleuren gebruikt, namelijk wit en blauw. Ook aan de gasten had ik gevraagd om de dresscode wit en/of blauw te respecteren en dat hebben ze ook gedaan. Op de dansvloer had ik blacklight lampen geplaatst en dat had echt een heel leuk effect. Wat de muziek betreft, ik heb speciaal oude muziek gedownload. Zo de muziek dat je terug kan vinden op een foute party...Iedereen had het toch naar zijn zin.
    Ik zou alleen vrienden uitnodigen die echt iets voor je betekenen. En wat de drank betreft...Ik zou eerlijk gezegd wel wat alcohol voorzien voor zij die het wel willen. Je moet geen liters drank in huis hebben maar gewoon een beetje alcohol kan nooit kwaad.
    Met wat drank, hapjes en hele foute muziek kom je echt al heel ver. Hoe gekker de muziek hoe grappiger het soms wordt. Op mijn feest werden liedjes gespeeld zoals lief klein konijntje, Snollebolleke, de Kabouterdans en zelfs Tsjoe Tsjoe Wa. Iedereen heeft mee gedanst en ondanks dat het echt zo verkeerd was, hebben ze er nog lang over gepraat.





    Dat soort muziek is echt een aanrader. Op mijn feestje voor mijn achttiende verjaardag was de sfeer het best toen er 'oude' liedjes gedraaid werden. De vriendschapsband van Xink, Het is een nacht, indianendans ..
    Maar in jouw geval zou ik misschien eerder voor een BBQ gaan. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.