• Ik heb vaak Engelse titels, hoewel ik het ergens lame vind om een Engelse titel bij een Nederlands verhaal te doen. Dus ik probeer steeds vaker toch een Nederlandse titel te kiezen, maar bij elk verhaal heb ik weer twijfels - zo ook bij deze. Dus wat zouden jullie kiezen?

    Fading Humanity of Vervagende menselijkheid?

    Mocht iemand nog een andere suggestie hebben wat op de angst om je menselijkheid te verliezen slaat, dan is dat ook zeer welkom. :Y)

    Engelse of Nederlandse titel


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het probleem is, is dat sommige titels in het engels gewoon veel mooier/beter klinken dan in het Nederlands :/ Al ben ik over het algemeen ook wel voor een Nederlandse titel bij een nederlands verhaal.


    Stenenlikker

    Het ligt er aan wat mooier klinkt. In dit geval vind ik het engelse mooier.

    Ik vind dat bij een Nederlands verhaal een Nederlands titel past. Je Engelse titel klinkt mooier, maar dat is denk ik gewoon omdat de iets of wat letterlijke vertaling een beetje raar klinkt in het Nederlands.
    Ik zal eens even nadenken over een alternatieve Nederlands titel.^^


    The soul needs autumn.

    Ik heb een zwak voor Nederlandse titels en al zeker bij een Nederlands verhaal, dus ik zou voor de Nederlandse versie gaan, al kun je misschien een beetje sleutelen aan de vertaling. Ik heb niet meteen een suggestie, helaas.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ^Haha, gek genoeg was eerst de Nederlandse titel er en heb ik hem daarna pas vertaald omdat ik het niet zo mooi vond klinken in het Nederlands. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het eigenlijk erg moeilijk om een Nederlandse titel te verzinnen die ongeveer hetzelfde betekend :p


    The soul needs autumn.

    Ja, dat probleem had ik ook. Er is gewoon geen goede synoniem voor 'menselijkheid'. :P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmmm.

    Opkomst van de hartelozen of Harteloos of Hartelozen misschien?

    Misschien dat ik wel gewoon voor Harteloos ga. Wat vinden jullie daarvan? :3

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 15:25 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou dan voor De hartelozen gaan


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ^Vind ik bij nader inzien inderdaad ook wel iets origineler dan Harteloos. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind Hartelozen eigenlijk echt heel goed klinken, het heeft iets mysterieus c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nishinoya schreef:
    Ik vind Hartelozen eigenlijk echt heel goed klinken, het heeft iets mysterieus c:

    Ik vind 'Harteloos' wel het mooist klinken, eerlijk gezegd.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Falquan schreef:
    Het probleem is, is dat sommige titels in het engels gewoon veel mooier/beter klinken dan in het Nederlands :/ Al ben ik over het algemeen ook wel voor een Nederlandse titel bij een nederlands verhaal.


    Don't walk. Run, you sheep, run.