• Net, ja. Vandaag heb ik mijn rijbewijs opgehaald en na lang wachten mocht ik eindelijk zelf rijden. We hebben wat geoefend op een industrieterrein in de buurt en daarna ben ik de weg op gegaan.
    Was wel spannend hoor! Al ging het een stuk beter dan ik had verwacht. Alleen de ruimte om de auto inschatten was wat lastig. De rest ging prima! Hier heb ik 48 rijlessen en heel wat gezeik, gezeur en gedoe lang op gewacht, dus natuurlijk ben ik hartstikke blij!
    Dit wilde ik even delen... hebben jullie nog iets leuks meegemaakt vandaag?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oeh, dat is leuk. Nog gefeliciteerd!
    Fijn dat het ook zo meevalt na al de lessen. Het is natuurlijk ook anders als je voor het eerst alleen/zelf rijdt zonder instructeur naast je.

    Ik ben veilig in Nederland geland en heb mijn katten weer gezien, haha (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Gefeliciteerd ^^
    Ik zou zelf echt niet durven rijden denk ik.

    *Applaus* Wat ontzettend goed van je. Vond je het spannend?

    Behalve mooie afbeeldingen gevonden te hebben op WHI, schattige Sterek fanfic (op AO3) en dat maar liefst twee mensen een cover voor me willen maken, is er niet veel spannends gebeurd.

    Morgen word een leuke dag, mijn oma komt langs, ik heb een sollicitatiegesprek en ik heb morgen een rijles (bij een andere instructeur). Nummer 2 en 3 vind ik heel spannend dus ik hoop dat het goed gaat.


    Physics is awesome

    Gefeliciteerd!
    Pas in oktober begin ik met mijn praktische rijlessen. Spannend!

    Goh nee, ondanks het mooie weer niks bijzonder te melden. ^^


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik ben nu echt heel erg in de war. Mogen jullie in Nederland niet op de weg rijden als je aan het leren bent?

    Gefeliciteerd alleszins. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik ben nu echt heel erg in de war. Mogen jullie in Nederland niet op de weg rijden als je aan het leren bent?

    Gefeliciteerd alleszins. ^^

    Jawel, maar niet zonder rij-instructeur. Die kan ingrijpen en aan je stuur zit als je iets fout doet :'D

    Oh, ik rij inmiddels nu al twee weken al continu alleen naar mijn werk: veertig minuten heen, veertig minuten terug. Héérlijk, behalve als andere rijders vreemd/irritant gaan doen.
    Als je naast mij zou zitten in een auto waar ik denk dat ik alleen zit, vloek ik echt tijdens de hele weg. Maarja, ik doe dan ook nooit iets verkeerd :x
    Je zult je nog verbazen wat bestuurders allemaal doen in het verkeer als ze zien dat je niet in een lesauto zit. (Bijvoorbeeld vandaag: sta ik op een soortvan helling (als ik mijn rem zou loslaten, zou ik achteruit rollen) voor het stoplicht. Rolt de auto voor mij ineens zachtjes achteruit. Ik denk: die stopt zo wel, want ja, dat is logisch. Botst hij bijna tegen me aan, druk ik nog net op de toeter en vervolgens een kleine "Bof!". Ik snapte er helemaal niets van.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ledecky schreef:
    Ik ben nu echt heel erg in de war. Mogen jullie in Nederland niet op de weg rijden als je aan het leren bent?

    Gefeliciteerd alleszins. ^^


    Alleen met instructeur en die lessen zijn duur! (Gemiddeld 30/40€ per les in mijn omgeving)

    en wat gaaf! Ik mag maandag examen doen! Hopelijk slaag ik ook

    [ bericht aangepast op 17 aug 2016 - 22:55 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Barristan schreef:
    (...)
    Jawel, maar niet zonder rij-instructeur. Die kan ingrijpen en aan je stuur zit als je iets fout doet :'D

    Oh, ik rij inmiddels nu al twee weken al continu alleen naar mijn werk: veertig minuten heen, veertig minuten terug. Héérlijk, behalve als andere rijders vreemd/irritant gaan doen.
    Als je naast mij zou zitten in een auto waar ik denk dat ik alleen zit, vloek ik echt tijdens de hele weg. Maarja, ik doe dan ook nooit iets verkeerd :x
    Je zult je nog verbazen wat bestuurders allemaal doen in het verkeer als ze zien dat je niet in een lesauto zit. (Bijvoorbeeld vandaag: sta ik op een soortvan helling (als ik mijn rem zou loslaten, zou ik achteruit rollen) voor het stoplicht. Rolt de auto voor mij ineens zachtjes achteruit. Ik denk: die stopt zo wel, want ja, dat is logisch. Botst hij bijna tegen me aan, druk ik nog net op de toeter en vervolgens een kleine "Bof!". Ik snapte er helemaal niets van.)


    Maar moesten jullie niet altijd lessen nemen bij een instructeur? Was dat niet het verschil met België? Ik ben echt zo hard in de war. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Proficiat!
    Ik heb gisteren zelf ook m'n theorie gehaald, dus daar beb ik ook wel blij mee, haha (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Maar moesten jullie niet altijd lessen nemen bij een instructeur? Was dat niet het verschil met België? Ik ben echt zo hard in de war. :')

    Ja, het klopt allemaal wat je zegt. Ik snap nu eerlijk gezegd niet wat je niet snapt? :'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Kelmeckis schreef:
    *Applaus* Wat ontzettend goed van je. Vond je het spannend?

    Behalve mooie afbeeldingen gevonden te hebben op WHI, schattige Sterek fanfic (op AO3) en dat maar liefst twee mensen een cover voor me willen maken, is er niet veel spannends gebeurd.

    Morgen word een leuke dag, mijn oma komt langs, ik heb een sollicitatiegesprek en ik heb morgen een rijles (bij een andere instructeur). Nummer 2 en 3 vind ik heel spannend dus ik hoop dat het goed gaat.

    Eerst niet, toen ik op het industrieterrein reed viel het mee. Maar toen ik echt de weg op ging kwamen de zenuwen. Maar het ging hartstikke goed! Morgen weer, kan niet wachten. Veel plezier en succes morgen hè!

    Barristan schreef:
    (...)
    Jawel, maar niet zonder rij-instructeur. Die kan ingrijpen en aan je stuur zit als je iets fout doet :'D

    Oh, ik rij inmiddels nu al twee weken al continu alleen naar mijn werk: veertig minuten heen, veertig minuten terug. Héérlijk, behalve als andere rijders vreemd/irritant gaan doen.
    Als je naast mij zou zitten in een auto waar ik denk dat ik alleen zit, vloek ik echt tijdens de hele weg. Maarja, ik doe dan ook nooit iets verkeerd :x
    Je zult je nog verbazen wat bestuurders allemaal doen in het verkeer als ze zien dat je niet in een lesauto zit. (Bijvoorbeeld vandaag: sta ik op een soortvan helling (als ik mijn rem zou loslaten, zou ik achteruit rollen) voor het stoplicht. Rolt de auto voor mij ineens zachtjes achteruit. Ik denk: die stopt zo wel, want ja, dat is logisch. Botst hij bijna tegen me aan, druk ik nog net op de toeter en vervolgens een kleine "Bof!". Ik snapte er helemaal niets van.)

    Haha ja, ik denk dat ze nu wel minder rekening met je houden ja. Aan de andere kant, bij mij in de buurt waar een 30-zone totaal overbodig is kan ik nu lekker harder rijden. Dus het heeft ook zo zijn voordelen!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Alleen met instructeur en die lessen zijn duur! (Gemiddeld 30/40€ per les in mijn omgeving)

    en wat gaaf! Ik mag maandag examen doen! Hopelijk slaag ik ook

    Heb je nog geluk. Mijn lessen waren 64 euro... Ik reed eerst bij een goedkopere, zo'n 60 euro geloof ik, maar die waren bar slecht. Succes maandag, laat je even weten hoe het gegaan is?

    Ledecky schreef:
    (...)

    Maar moesten jullie niet altijd lessen nemen bij een instructeur? Was dat niet het verschil met België? Ik ben echt zo hard in de war. :')

    Ja, jullie mogen ook met je ouders in je eigen auto geloof ik, wij niet. Wij moeten in een lesauto waarbij de instructeur ook een koppeling en rem (soms ook gas) heeft en hij moet bepaalde diploma's enzo hebben. Daardoor is het allemaal vet duur.

    @De rest (ik kon moeilijk iedereen gaan quoten hahaha): dankjewel!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Machtig gevoel he? Ik had dat ook toen ik mijn rijbewijs net had!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Machtig gevoel he? Ik had dat ook toen ik mijn rijbewijs net had!

    Ja wow. Als ik wil kan ik nu gewoon naar Oostenrijk met de auto en nooit meer terugkomen :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja, jullie mogen ook met je ouders in je eigen auto geloof ik, wij niet. Wij moeten in een lesauto waarbij de instructeur ook een koppeling en rem (soms ook gas) heeft en hij moet bepaalde diploma's enzo hebben. Daardoor is het allemaal vet duur.

    @De rest (ik kon moeilijk iedereen gaan quoten hahaha): dankjewel!

    Pas alsjeblieft wel op met snelheidsovertredingen! Je hebt nog een beginnersrijbewijs en als je gepakt wordt, ben je hem zó kwijt. Het klinkt heel stom, maar die snelheidslimieten zijn er echt niet voor niets en die 30km-zone is er echt wel met een reden voor.
    Sorry als ik nu klink als een overbezorgde moeder, maar ik wil je wel dubbel waarschuwen. Ik zou het namelijk vet zonde voor je vinden als je bijna meteen of je rijbewijs kwijt bent of in het begin van de rij-periode een ongeluk veroorzaakt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Barristan schreef:
    (...)
    Pas alsjeblieft wel op met snelheidsovertredingen! Je hebt nog een beginnersrijbewijs en als je gepakt wordt, ben je hem zó kwijt. Het klinkt heel stom, maar die snelheidslimieten zijn er echt niet voor niets en die 30km-zone is er echt wel met een reden voor.
    Sorry als ik nu klink als een overbezorgde moeder, maar ik wil je wel dubbel waarschuwen. Ik zou het namelijk vet zonde voor je vinden als je bijna meteen of je rijbewijs kwijt bent of in het begin van de rij-periode een ongeluk veroorzaakt.

    Ja dat is ook zo. Ik bedoelde meer dat ik daar eerst 25/30 reed, en nu zo'n 30-35. Helemaal niet heel veel harder hoor, want dat vind ik ook vet eng! Dat zijn ook plekken waar je echt wel wat harder kan, anders zou ik het natuurlijk nooit doen! Ben het helemaal met je eens hoor (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...