• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Ja, maar laat het dan duidelijk zijn dat je op een andere stelling je mening geeft.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de dag checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het gerust weten als je dit wilt.


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.
    [09/02/'16] Hagrid kwam het dichtst in de buurt als een vaderfiguur voor Harry.
    [11/02/'16] De beste eindscène is die in de tweede film.
    [14/02/'16] Van alle acteurs/actrices die in de eerste tot de laatste film hebben meegespeeld, is Matthew Lewis (Marcel Lubbermans) het meest verandert van uiterlijk.

    [02/04/'16] Peter Pippeling heeft alleen maar slechte kanten.
    [04/04/'16] De dood van Krenck is slecht uitgewerkt in de vierde film.
    [05/04/'16] Van alle fabeldieren zou ik de dementor het minst graag tegenkomen.
    [06/04/'16] Er is geen moment geweest in de boeken of films wanneer ik Harry haatte.
    [07/04/'16] Ondanks alle magie lijkt de Harry Potter wereld heel realistisch.
    [08/04/'16] Ze hadden beter wat meer tijd afgenomen van de zesde film van de missie in de grot, en wat meer gegeven aan de strijd die daarop volgde in Zweinstein.
    [10/04/'16] De as was er eerst, dan de feniks.

    [16/05/'16] Ron zijn persoonlijkheid staat me meer aan dan die van Hermelien.
    [17/05/'16] Harry past beter bij Cho dan bij Ginny.
    [18/05/'16] Het is onmogelijk om de Harry Potter boeken te haten als je ze hebt gelezen
    [20/05/'16] Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson zijn op een goede manier ouder gemaakt in de laatste scène.
    [21/05/'16] Er zijn grappigere personages dan Fred en George.
    [23/05/'16] Er zijn vervelendere personages dan Omber.
    [26/05/'16] Harry Potter als verplichte literatuur in het middelbaar heeft veel nut.
    [27/05/'16] Als je één boek moet noemen dat het meest afwijkt van de anderen, is dat de laatste.
    [28/05/'16] Ik zou graag een sneeuwuil als huisdier hebben.
    [29/05/'16] Er zijn momenten in de films, waarvan je na ze heel vaak gezien te hebben, nog altijd verschiet.

    [01/06/'16] De clown (boeman) uit de derde film, was veel enger dan de slang.
    [02/06/'16] Dobby heeft meer Harry geholpen dan dat hij hem in gevaar bracht.
    [04/06/'16] Als ik moest kiezen zou ik eerder een reliekenjacht dan een gruzielementenjacht doen.
    [05/06/'16] De geschiedenis van Perkamentus is interessanter dan die van Voldemort.
    [20/06/'16] Ron was een grotere hulp voor Harry dan Hermelien.
    [23/06/'16] Over Loena kan je niets slechts zeggen.
    [24/06/'16] Voldemort verdient geen medelijden.
    [25/06/'16] Het is onrealistisch dat James en Lily een koppel werden.
    [28/06/'16] Dobby heeft een treuriger leven gehad dan Knijster.
    [29/06/'16] Alleen het Warner Bross logo geeft al rillingen van geluk.

    [01/07/'16] Hagrid heeft Harry meer geholpen dat dat hij hem in gevaar bracht.

    [19/08/'16] De dood van Dobby was het ideale moment om het eerste deel van de Relieken van de Dood stop te zetten.
    [20/08/'16] Er is te weinig gedaan met het personage Groemp waardoor hij niet interessant is.
    [21/08/'16] Remus Lupos en Nymphadora Tops zijn een vreemd koppel.
    [22/08/'16] In de films zouden ze meer lessen moeten gefilmd hebben zodat je meer het gevoel kreeg van een school.
    [23/08/'16] Loena past niet in Ravenklauw.
    [24/08/'16] Als ze het verhaal van de familie Krenck eruit lieten in de films, hadden ze Krenck Sr beter ook niet laten doodgaan.
    [25/08/'16] Het zesde boek was beter deels vanuit Draco Malfidus geschreven.
    [26/08/'16] Van alle personages past Marcel Lubbermans het best in Griffoendor.
    [27/08/'16] Het is vreemd dat Peter Pippeling bij de Marauders hoorde, hij verpest het groepje.
    [28/08/'16] Fleur Delacour heeft geen leuk karakter.





    [ bericht aangepast op 28 aug 2016 - 9:40 ]


    I wanna be a wizard!

    Je zou zeggen dat Voldemort erger zou zijn dan Omber, door al zijn moorden, maar ik zweer, als ik maar een iemand kon vermoorden van die twee, dan zou Omber nog eerder dood zijn dan dat Voldemort met zijn ogen kan knipperen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Erger? Nee, maar ze is wel een afschuwelijk mens. Ze vermoord dan misschien geen onschuldige dreuzels, maar ze komt net zo dicht bij een monster als elk andere death eater. Ze is er misschien niet officieel eentje, maar het zou mij niet verbazen om een dark mark op haar pols te vinden. Ze is een death eater gehuld in roze.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben het hier wel me eens maar het hangt af van wat je erger vindt. Voldemort heeft hele groepen mensen vermoord maar hij kwam hier wel meer voor uit dan Omder die meer geniepig haar eigen agenda volgde.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Dat ligt eraan. Kijk je alleen naar acties, dan wint Voldemort toch, ook al martelt Umbridge studenten, ze vermoordt ze niet. Voldemort doet allebei.
    De reden dat we allemaal Umbridge meer haten, zag ik ooit op internet en ik was het er wel mee eens, dus ik ga een poging doen het zo goed mogelijk te herhalen haha (dus als je daar geen zin in hebt, negeer je dit maar gerust)
    Voldemort is een gevaar voor de mensheid en dat weten, net zoals we weten wat Hitler gedaan heeft. We merken er zelf nog weinig van en ook al weten we wel wat voor impact het allemaal heeft gehad, wij hebben het niet meegemaakt.
    Umbridge is echter een persoon die we allemaal al wel eens zijn tegengekomen. De leraar met de gemene opmerkingen, de persoon die je niet geloofde en die je dromen wilde vernietigen, de persoon die je eigenlijk zou moeten kunnen vertrouwen (bijv. leraren die eigenlijk een vertrouwenspositie moeten hebben en je moeten helpen), die voor je klaar zou moeten staan om je te helpen, maar dat niet doet. Iedereen heeft wel eens zo'n persoon in zijn/haar leven gehad, waardoor we de gruwelen van haar veel beter kunnen herkennen en beter kunnen meevoelen.
    Ik vond dit in elk geval redelijk logisch klinken toen ik het zag haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Dat ligt eraan. Kijk je alleen naar acties, dan wint Voldemort toch, ook al martelt Umbridge studenten, ze vermoordt ze niet. Voldemort doet allebei.
    De reden dat we allemaal Umbridge meer haten, zag ik ooit op internet en ik was het er wel mee eens, dus ik ga een poging doen het zo goed mogelijk te herhalen haha (dus als je daar geen zin in hebt, negeer je dit maar gerust)
    Voldemort is een gevaar voor de mensheid en dat weten, net zoals we weten wat Hitler gedaan heeft. We merken er zelf nog weinig van en ook al weten we wel wat voor impact het allemaal heeft gehad, wij hebben het niet meegemaakt.
    Umbridge is echter een persoon die we allemaal al wel eens zijn tegengekomen. De leraar met de gemene opmerkingen, de persoon die je niet geloofde en die je dromen wilde vernietigen, de persoon die je eigenlijk zou moeten kunnen vertrouwen (bijv. leraren die eigenlijk een vertrouwenspositie moeten hebben en je moeten helpen), die voor je klaar zou moeten staan om je te helpen, maar dat niet doet. Iedereen heeft wel eens zo'n persoon in zijn/haar leven gehad, waardoor we de gruwelen van haar veel beter kunnen herkennen en beter kunnen meevoelen.
    Ik vond dit in elk geval redelijk logisch klinken toen ik het zag haha.


    Ooh ja, dat klinkt best logisch. Ook omdat een machtig personage zoals Voldemort/Hitler veel verder van ons staat dan die ene vervelende lerares/Omber.


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    (...)

    Ooh ja, dat klinkt best logisch. Ook omdat een machtig personage zoals Voldemort/Hitler veel verder van ons staat dan die ene vervelende lerares/Omber.


    Dat vond ik inderdaad ook, daarom heb ik het ook onthouden haha.
    Dat vat het eigenlijk best goed samen inderdaad. Umbridge staat zoveel dichter op ons dan Voldemort.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    FeorgeWeasley schreef:
    Erger? Nee, maar ze is wel een afschuwelijk mens. Ze vermoord dan misschien geen onschuldige dreuzels, maar ze komt net zo dicht bij een monster als elk andere death eater. Ze is er misschien niet officieel eentje, maar het zou mij niet verbazen om een dark mark op haar pols te vinden. Ze is een death eater gehuld in roze.


    De zin: "Ze is een death eater gehuld in roze" is precies wat ze is xD voorderest ben ik het ook met je eens hoor ;)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Hmm, hangt er een beetje van af wie ik als eerste tegenkom.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    FeorgeWeasley schreef:
    Erger? Nee, maar ze is wel een afschuwelijk mens. Ze vermoord dan misschien geen onschuldige dreuzels, maar ze komt net zo dicht bij een monster als elk andere death eater. Ze is er misschien niet officieel eentje, maar het zou mij niet verbazen om een dark mark op haar pols te vinden. Ze is een death eater gehuld in roze.


    Exactly my thoughts.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Vanaf het begin vond ik haar een verschrikkelijk mens, maar niet verschrikkelijk genoeg om over Voldemort te kiezen, dus in dat opzicht ben ik het oneens met de stelling (want ze vermoordt geen onschuldige tovenaars/mensen, van wat ik weet). In het allerlaatste boek/film, zie je dat ze het hoofd is van een afdeling op het Ministerie van Toverkunsten. Dit houdt dus zeker wel in dat zij onschuldige mensen pijn doet en eventueel vermoord. Om het even duidelijker te maken, staat er hieronder een quote van wat ik bedoel en gebeurd is. Ik vind haar zeker slecht, niet slechter dan Voldemort weliswaar, maar wel laffer. Stomme roze zuurstok.

    "In het laatste boek, Harry Potter en de Relieken van de Dood, verschijnt Omber als het hoofd van de Registratiecommissie van Dreuzeltelgen, gevestigd op het Ministerie van Toverkunst (inmiddels in handen van Voldemort). Ze behandelt de Dreuzeltelgen, oftewel de tovenaars die niet bloedzuiver zijn, met barbaarse gruwelijkheid. Nadat Voldemort definitief is verslagen, wordt Dorothea Omber opgepakt en gevangengezet, wegens haar gruwelijke misdaden tegen de Dreuzeltelgen."


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Vanaf het begin vond ik haar een verschrikkelijk mens, maar niet verschrikkelijk genoeg om over Voldemort te kiezen, dus in dat opzicht ben ik het oneens met de stelling (want ze vermoordt geen onschuldige tovenaars/mensen, van wat ik weet). In het allerlaatste boek/film, zie je dat ze het hoofd is van een afdeling op het Ministerie van Toverkunsten. Dit houdt dus zeker wel in dat zij onschuldige mensen pijn doet en eventueel vermoord. Om het even duidelijker te maken, staat er hieronder een quote van wat ik bedoel en gebeurd is. Ik vind haar zeker slecht, niet slechter dan Voldemort weliswaar, maar wel laffer. Stomme roze zuurstok.
    (...)


    i wanna vincent van gogh cry in a corner