• Ja, ik werd vandaag in klas gevraagd voor een date door een jongen! Ik dacht dat mij nooit zou overkomen, maar het is toch gebeurd :'). In eerste instantie zou ik nee zeggen, maar hij is heel aardig, dus ik heb ja gezegd -hij is ook best schattig-.
    In het begin was deze gedachten leuk, maar nu ben ik best paniekerig. Ik ben nog nooit op een date geweest noch heb ik ooit iemand leuk gevonden. Het is gewoon een heel onbekend gebied voor mij. Is het dan normaal om een beetje angstig te zijn? Iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan? En heeft iemand nog tips voor een date?


    Seasons will change, but I shall remain

    Jezelf zijn en plezier hebben. Het heeft helemaal geen zin om heel zenuwachtig te zijn. Gezonde zenuwen is prima maar laat zenuwen niet in de weg staan van een leuke tijd. Verwacht niet te veel en vooral geniet er van. (:


    The truth is out there.

    Wees jezelf! Dat is echt de beste tip die ik je kan geven.
    En als jij zenuwachtig bent, is hij het waarschijnlijk ook! Geniet er gewoon van en het komt allemaal goed (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik kan niet meer zeggen dan de mensen hierboven al doen, wees gewoon jezelf en de rest komt vanzelf.


    16 - 09 - '17

    Niet te druk om maken. Een date is heel spannend, zeker als het je allereerste is. Het belangrijkste is dat je gewoon jezelf bent en het naar je zin hebt. Het helpt om kleding aan te trekken waarin jij je comfortabel of mooi voelt. Verder kan het helpen om er in je omgeving nog over te praten. Met je moeder of met een vriendin die al wel date ervaring heeft. Zij kunnen jou ook geruststellen voordat je naar je date gaat. Het is ook belangrijk dat je op tijd komt, anders maak je al meteen een minder goede indruk en zet je telefoon op stil. Anders kun je daar misschien door worden afgeleid en dat komt niet geïnteresseerd over. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon jezelf bent!

    Vroeger vond ik het ook heel spannend om te daten en maakte ik het in mijn hoofd altijd groter dan dat het daadwerkelijk was. Natuurlijk is een date spannend en speciaal, maar alles komt vanzelf en er is eigenlijk niets om je mee druk te maken. Helemaal niet als je merkt dat er een klik tussen jullie is. Mocht dit niet het geval zijn, dan weet je dat ook snel genoeg en kun je er ook vanuit gaan dat het niets wordt.
    Bij mij en mijn vriend ging het allemaal zo makkelijk en voelde het heel vertrouwd, terwijl ik aan het begin zenuwachtig was, maar na een half uur was dat helemaal weg en snapte ik niet waar ik me ooit om had druk gemaakt.

    Geniet er gewoon van en heel veel plezier!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.