• Dag beste quizletters zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik actiever op quizlet dus daarbij horen ook meer topics aanmaken en bekijken!
    Ik heb al een jaartje of half jaartje last van mijn enkel. Zeg maar als ik op de trap wil gaan of van de trap wil gaan verschuift er altijd een botje van mijn enkel ik zal proberen om uit te leggen welk botje maar het is zeer moelijk. Dus je hebt je enkel en als je hem van de zijkant van rechts bekijkt heb je een vrij groot botje dat een soort van naar je been gaat(niet je scheenbeen of zo) maar echt de zijkant. En ja dat is zooo vervelen ik merk ook dat die enkel vele gevoeliger is geworden sinds dat bot verschuift. Ik durf dit wel te zeggen aan men mama maar ze gaat me waarschijnlijk weer niet geloven. En als je je afvraagd wat ik doe als het botje er uit is gesprongen wel ik leg men enkel op meestal een bed ik beweeg het en dan hoor ik het bot van zelf weer op de juiste plaats gaan brrrr ik krijg er echt kippenvel van. Maar goed ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen en ik hoop dat iemand weet wat dit is. Ik weet het jullie zijn geen dokters(stiekem hoop ik misschien wel dat een dokter of weet ik veel hier op antwoord wat sowieso niet gaat gebeuren) maar ik wil gewoon ook een beetje weten of iemand hier ook ooit last van heeft of heeft gehad...?

    Bedankt alvast!!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Daarvoor moet je echt naar de dokter! En het liefst snel ook. Je weet dat botten niet horen te verschuiven he.. En je stelt het probleem zo uit, misschien wordt het wel gewoon erger door hoe jij het oplost. Vertel het tegen je moeder en dan zegt de huisarts zelf wel of het iets serieus is of niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Daarvoor moet je echt naar de dokter! En het liefst snel ook. Je weet dat botten niet horen te verschuiven he.. En je stelt het probleem zo uit, misschien wordt het wel gewoon erger door hoe jij het oplost. Vertel het tegen je moeder en dan zegt de huisarts zelf wel of het iets serieus is of niet.


    Ik weet het. Maar ik schaam me zo hard als de dokter zegt dat het eigenlijk gewoon normaal is dat een bot eens verschuift.
    (Al weet ik dat het helemaal niet normaal is.)


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Inderdaad wij zijn geen dokters. Maak een afspraak, daar is niks vreemds aan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    OpgeroldEten schreef:
    Inderdaad wij zijn geen dokters. Maak een afspraak, daar is niks vreemds aan.


    Ik weet het. Maar ik wil gewoon even weten of iemand hier op Q dat ook al eens gehad heeft.
    :)


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    HIER IS NOG IEMAND DIE ER LAST VAN HEEFT EN DIE HET BESCHRIJFT PRECIES HOE IK HET AANVOEL


    Ik heb al best lang last van mijn enkel. Het doet geen pijn, maar soms als ik loop voel ik, of heb ik het gevoel dat mijn bot verschuift. Als het eenmaal 'verschoven is', voelt het alsof er een extra bot zit aan m'n enkel, dat aanvoelt als een bult. Aan de buiten kant is niets te zien. Een tijd later voel ik het als het ware weer terugschieten. Weet iemand misschien wat dit is? Het geeft ook een vreemd gevoel met lopen, het zit alleen aan mijn linkerenkel.
    Bij mij men rechter enkel en als het verschoven is bij mij doet het raar en niet pijn maar wel alsof je enkel zeg maar uit de kom ligt


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Het zou kunnen dat je een scheur of breuk hebt in je laterale malleolus (dat botje aan de zijkant van je enkel wat als een kogeltje uitsteekt). Maar het zou ook "gewoon" enkelbandletsel kunnen zijn, nadat je bijvoorbeeld je enkel een keer heel hard of ongelukkig hebt omgeslagen - IK BEN NAMELIJK GEEN HUISARTS.

    Ik zou je zeker adviseren om naar de huisarts te gaan, want als het daadwerkelijk een botbreuk zou zijn wil je dat deze goed geneest (en niet dat ze het opnieuw moeten breken omdat het fout aan elkaar is gegroeid). Als er daadwerkelijk botdelen zo makkelijk verschuiven als je aangeeft is het absoluut niet goed dat je deze enkel belast en kun je het zoals Lolicia zegt alleen maar erger maken door het maken van een afspraak uit te stellen!

    Dus maandag braaf de huisarts bellen om een afspraak te maken! (puh)

    [ bericht aangepast op 10 sep 2016 - 19:24 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Meride schreef:
    (...)

    Ik weet het. Maar ik schaam me zo hard als de dokter zegt dat het eigenlijk gewoon normaal is dat een bot eens verschuift.
    (Al weet ik dat het helemaal niet normaal is.)

    Gewoon naar de huisarts gaan. Beter te voorzichtig dan juist niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Meride schreef:
    (...)

    Ik weet het. Maar ik schaam me zo hard als de dokter zegt dat het eigenlijk gewoon normaal is dat een bot eens verschuift.
    (Al weet ik dat het helemaal niet normaal is.)


    Het lijkt me niet normaal dat je bot verschuift, en dat zal de dokter ook wel zeggen. En zoals Loclicia al zegt: Beter te voorzichtig dan niet.

    Dus gewoon naar de huisarts

    Zeker eens aan je moeder vertellen. Ze gaat heus ook wel bezorgd zijn en je niet zomaar aan je lot overlaten.

    Ik vermoed dat het iets te maken heeft met je ligamenten, maar ik ben natuurlijk geen dokter. Om echt zeker te zijn (en ik raad het je aan) zou ik een dokter adviseren. Gebroken lijkt me uit te sluiten, gezien je niet altijd pijn hebt (?)
    Rond je enkel zitten ligamenten of kruisbanden die je enkel bij elkaar houden, dus normaal gezien zou je enkel niet "uit de kom" mogen schieten. De dokter kan je eventueel een steunverband geven zodat je ligamenten (als daar het probleem zou liggen) terug kunnen genezen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    Zeker eens aan je moeder vertellen. Ze gaat heus ook wel bezorgd zijn en je niet zomaar aan je lot overlaten.

    Ik vermoed dat het iets te maken heeft met je ligamenten, maar ik ben natuurlijk geen dokter. Om echt zeker te zijn (en ik raad het je aan) zou ik een dokter adviseren. Gebroken lijkt me uit te sluiten, gezien je niet altijd pijn hebt (?)
    Rond je enkel zitten ligamenten of kruisbanden die je enkel bij elkaar houden, dus normaal gezien zou je enkel niet "uit de kom" mogen schieten. De dokter kan je eventueel een steunverband geven zodat je ligamenten (als daar het probleem zou liggen) terug kunnen genezen.


    Nee idd het doet geen pijn. Het is vandaag weer gebeurd en weer als ik van de trap aan het gaan was.


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ik zou echt gewoon naar de dokter gaan. Beter één keer voor niets naar de dokter, dan één keer niet gaan als het iets ernstigs is.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Mijn ouders zij arts, ik heb het gelijk even gevraagd.

    Mijn vader zegt dat je een Lakse Enkel kan hebben. Dat betekend dus gewoon dat de spieren er omheen of die botjes niet goed werken en dus een beetje verschuiven. Die spieren en pezen er omheen kan je trainen, bij voorkeur naar een fysio gaan om dit te bekijken, dna hoef je niet eens naar de dokter toe te gaan. Maar het kan ook zijn dat je bent gevallen of iets en dat het sindsdien zo doet, dan zou ik wel ff naar de dokter gaan. Het moet iig geen pijn doen en ook niet dik worden. Je bent nog jong, dus het kan ook zomaar wegtrekken naarmate je ouder wordt. Mar wat je niet wil is er echt mee ouder worden,dan gaan die botjes slijten, want dan kan dat problemen geven als je een oud oma'tje bent.

    Ik raad het aan om het toch even aan je ma te vertellen, want het moet niet erger worden natuurlijk. En je enkelspieren trainen, dus langs een fisio gaan ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Jarpad schreef:
    Ik zou echt gewoon naar de dokter gaan. Beter één keer voor niets naar de dokter, dan één keer niet gaan als het iets ernstigs is.


    16 - 09 - '17

    Laleah schreef:
    Mijn ouders zij arts, ik heb het gelijk even gevraagd.

    Mijn vader zegt dat je een Lakse Enkel kan hebben. Dat betekend dus gewoon dat de spieren er omheen of die botjes niet goed werken en dus een beetje verschuiven. Die spieren en pezen er omheen kan je trainen, bij voorkeur naar een fysio gaan om dit te bekijken, dna hoef je niet eens naar de dokter toe te gaan. Maar het kan ook zijn dat je bent gevallen of iets en dat het sindsdien zo doet, dan zou ik wel ff naar de dokter gaan. Het moet iig geen pijn doen en ook niet dik worden. Je bent nog jong, dus het kan ook zomaar wegtrekken naarmate je ouder wordt. Mar wat je niet wil is er echt mee ouder worden,dan gaan die botjes slijten, want dan kan dat problemen geven als je een oud oma'tje bent.

    Ik raad het aan om het toch even aan je ma te vertellen, want het moet niet erger worden natuurlijk. En je enkelspieren trainen, dus langs een fisio gaan ^^


    Ooh echt super hard bedankt. Ik heb het gezegd tegen men moeder en ze baard zich een beetje zorgen dus ik zal iets laten weten als ik bij de dokter ben langs geweest.


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    (...)

    Ooh echt super hard bedankt. Ik heb het gezegd tegen men moeder en ze baard zich een beetje zorgen dus ik zal iets laten weten als ik bij de dokter ben langs geweest.


    Doe maar! Succes meid! (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.