• Hooi! (:


    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zó veel te vinden op het internet dat ik de weg helemaal ben kwijtgeraakt en jullie om hulp wil gaan vragen.

    Het zit namelijk zo dat ik graag foto's maak. Voornamelijk van onze honden. En honden zijn heel bewegelijk. Vooral wanneer we met ze gaan lopen en ze vrij rond mogen rennen.
    De camera die ik nu heb is behoorlijk traag waardoor veel foto's mislukken. Het duurt ook enkele seconden voordat je weer een nieuwe foto maken kunt, en dit stoort me eigenlijk best wel.
    Ik ben dus opzoek naar een zo goedkoop mogelijke maar wel snelle camera. Kunnen jullie me wegwijs maken qua hoeveel geld ik dan moet gaan sparen en wat goede opties zijn?

    Alvast heel erg bedankt! <3

    Liefs


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Een spiegelreflex ofwel dslr is een goede optie voor als je echt wat op de proffesionele toer wilt gaan. Ik heb destijds de Nikon D3200 aangeschaft, en die werkt nog steeds prima!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik raad de Nikon D3300 aan. Zelf heb ik 'm ook, maar hij is vlot en makkelijk in gebruik (;


    26 - 02 - '16

    Ik heb de NikonD5100, was wel erg prijzig (ik was in totaal 500 kwijt) maar het wel echt waard.
    Heb je overigens al een spiegelreflex? Want als je door de zoeker foto's maakt en niet via het grote schermpje scheelt dat ook een hoop tijd.
    Met m'n telefoon maak ik ook wel prima foto's, misschien kan dat ook een (goedkopere?) optie zijn? Hangt er dus wel erg vanaf hoe professioneel je het wilt...
    Wat gebruik je nu als camera?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wil je een spiegelreflex of een compact camera?

    Ik heb een Canon 100D (spiegelreflex) die heel erg fijn is en ook redelijk klein en compact. Ik vind dat hij hele mooie foto's maakt en heel mooi filmt en de prijs is echt heel goed te doen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ik heb zelf de Olympus om-d e-m10, maar dit is niet geschikt als je een goedkopere camera zoekt, sinds deze nogal aan de hoge kant qua prijs zit. Ik heb er zeg maar allemaal verschillende functies op, zoals sport, maar ook dieren, dat je meerdere foto's achtereen volgend kan maken en je dus de mooiste kan uitzoeken! Ik zou naar een camera zoeken die dit ook hebben, want hierdoor krijg je de mooiste actie foto's.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Hooverphonic schreef:
    Ik heb de NikonD5100, was wel erg prijzig (ik was in totaal 500 kwijt) maar het wel echt waard.
    Heb je overigens al een spiegelreflex? Want als je door de zoeker foto's maakt en niet via het grote schermpje scheelt dat ook een hoop tijd.
    Met m'n telefoon maak ik ook wel prima foto's, misschien kan dat ook een (goedkopere?) optie zijn? Hangt er dus wel erg vanaf hoe professioneel je het wilt...
    Wat gebruik je nu als camera?


    Ik heb momenteel de Olympus Stylus SZ-16. Dat is geen spiegelreflex camera.
    En mijn telefoon heeft de meest shitty camera ever, dus dat is helaas geen optie. :/

    Wel bedankt voor je reactie en alle anderen natuurlijk ook! :3 Ik zal de camera's even Googlen. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Trouwens, wat je zegt over beweging, dat moet je regelen met een hoge of lage sluitertijd, dan kan je het of scherp of bewegelijk krijgen. Dat is in principe gewoon een optie op een spiegelreflex.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik denk dat een systeemcamera dan het beste voor je is. Als je binnen het budget wil houden.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2016 - 15:01 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik gebruik zelf de Samsung NX3300, een systeemcamera die super mooie foto's maakt. Hij is totaal niet lastig om mee om te gaan, niet te duur, kan snel foto's maken, en heeft ook een flip up screen die leuk kan zijn voor selfies of vloggen ^^
    Ik had hem toen der tijd gekocht samen met een zoom lens die ik vooral gebruik voor landschapsfoto's, maar de lens die er standaard bij zit is ook super, vooral voor als je foto's wil maken van je honden.
    Echt een aanrader, ben er erg tevreden mee!


    I solemnly swear that I am up to no good.