• Hoii,

    Ik heb een (best wel uitgewerkt) idee voor een RPG en heb mij zo goed mogelijk verdiept in het hele RPG gebeuren. Nu weet ik alleen niet zo goed wat er nou allemaal bij hoort (wat erin de beginpost moet) en wat er dus eigenlijk niet in moet. Ik zie ook veel verschillende dingen en daarbij ook veel verschil in mate van verzorgdheid/openheid (dus hoeverre het verhaal is uitgezet, of bijvoorbeeld correct gebruik van taal).

    Ik hoop dat er mensen zijn die de musts kunnen uitleggen en zoals de titel zegt de do's and don'ts. Ik ben benieuwd!

    Dankjewel!!

    XOXO


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Heb je mijn topic met de basis voor RGP's al gelezen? Dat is handig om mee te beginnen.


    Your make-up is terrible

    [ bericht aangepast op 30 sep 2016 - 22:48 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Thunderfvck schreef:
    Heb je mijn topic met de basis voor RGP's al gelezen? Dat is handig om mee te beginnen.


    Ja, was erg handig!
    Ik heb ook gekeken bij lopende RPG's en dat hielp heel erg. Toch zag ik daardoor ook wel veel verschil en ik wil het eigenlijk zo goed mogelijk doen, omdat mij dat het prettigste lijkt wanneer je met veel/meer mensen aan een verhaallijn gaat schrijven.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ja, was erg handig!
    Ik heb ook gekeken bij lopende RPG's en dat hielp heel erg. Toch zag ik daardoor ook wel veel verschil en ik wil het eigenlijk zo goed mogelijk doen, omdat mij dat het prettigste lijkt wanneer je met veel/meer mensen aan een verhaallijn gaat schrijven.


    Je moet vooral doen wat jij het prettigst vind. Ik zou je verhaallijn niet té ver uitwerken, zodat alles al vastligt, maar wel ver genoeg dat het duidelijk is voor iedereen wat er gaat gebeuren. Ik vind het nooit prettig om een ellenlange tekst te lezen, maar iedereen is daar ook weer verschillend in.

    Een don't voor mij is trouwens te weinig informatie. Te weinig regels, te weinig informatie over personages, hoe je iets wilt hebben, etc. Soms wordt het namelijk een nogal wilde rit daardoor, haha. Het is altijd handig om extra informatie toe te voegen onder een spoilerknop zodat je topic niet te onoverzichtelijk wordt en het niet allemaal in je intro zet.


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Je moet vooral doen wat jij het prettigst vind. Ik zou je verhaallijn niet té ver uitwerken, zodat alles al vastligt, maar wel ver genoeg dat het duidelijk is voor iedereen wat er gaat gebeuren. Ik vind het nooit prettig om een ellenlange tekst te lezen, maar iedereen is daar ook weer verschillend in.

    Een don't voor mij is trouwens te weinig informatie. Te weinig regels, te weinig informatie over personages, hoe je iets wilt hebben, etc. Soms wordt het namelijk een nogal wilde rit daardoor, haha. Het is altijd handig om extra informatie toe te voegen onder een spoilerknop zodat je topic niet te onoverzichtelijk wordt en het niet allemaal in je intro zet.


    Bedankt, hier heb ik iets aan!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.