• Ik ben niet mager. Dat is zelfs een eufemisme. Ik heb al jaren geen bikini meer aangetrokken, omdat ik dat niet wil - maar ffs, ik WIL OOK GEEN ZWEMPAK AANTREKKEN en ik ben pisnijdig dat boerkini's in zoveel steden niet toegelaten zijn.

    Het gaat me hier nog niet eens over het religieuze argument (alhoewel ik daar ook een epistel over zou kunnen schrijven, want we zouden moeten willen dat we secularisme hebben, geen laïcité - maar daar gaat het nu even niet over), maar ik wil niet zo weinig bedekt lopen. Mocht ik - of enige andere vrouw - met dergelijke kleding over straat lopen, zouden we "erom vragen", maar op de één of andere manier is het in een zwembad verplicht????

    Echt waar. Screw you, lokale (en nationale) politici. Die dingen zijn níét onhygiënisch, dus dat belachelijk argument mag je voor mijn part steken waar de zon niet schijnt. Ik wil niet zo onbedekt lopen, en ik vind dat ik daar verdomme het recht toe heb.

    Ragepartij over. Leah out. Sorry. En neen, ik probeer hier geen politieke discussie te ontketenen. Het hangt me gewoon mijn keel uit. :/

    [ bericht aangepast op 5 mei 2019 - 19:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ja, same. Waarom hebben ze niet van die superlange zwemshorts voor vrouwen. Niet om iets te zeggen, maar mn ondergoed verbergt meer dan de gemiddelde bikini :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ken ook wel dames die een langere herenzwembroek en een tshirt dragen. Met kleine maten en grote. Dat is een alternatief waarvan niemand raar op kijkt misschien? Snap je punt tho. (:


    The truth is out there.

    Sunai schreef:
    Ja, same. Waarom hebben ze niet van die superlange zwemshorts voor vrouwen. Niet om iets te zeggen, maar mn ondergoed verbergt meer dan de gemiddelde bikini :')

    Ik had vroeger altijd van die shorts aan, dat was toen helemaal in haha


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hier had ik ook een beetje een probleem mee toen ik ging shoppen voor een bikini of badpak. Uiteindelijk heb ik een badpak gevonden met pijpjes eraan en dat vond ik toch wel fijn.


    Physics is awesome

    Man, ik ben het hier mee eens. Ik heb al jaren niet meer gezwommen (terwijl ik het zo leuk vind!) omdat ik me gewoon achtelijk oncomfortabel voel in zwemkleding. Ik ben niet perse dik, maar ik haat mijn bovenbenen en buik en idk ik wil zoveel mogelijk van mezelf bedekt hebben, maar dat gaat niet in zwembaden pffff. (Nou even kleine nuance maken hoor: ik haat mijn lichaam niet. Het is gezond en het brengt me overal waar ik heen wil, maar ik voel me oncomfortabel omdat ik gewoon wat meer vet heb dan ik zou willen. Er is teveel van me.)
    Kleine rants zijn goed voor mensen.


    leef en laat leven

    Jup, ik vind badpakken oncomfortabel dus ik heb gewoon zo'n bikinibroekje en een short van de Primark die niet al te kort is, maar ook niet te lang.
    Ik zwem niet in zwembaden, maar als ik in de zee ofzo zwem, heb ik gewoon een oude bh aan met daarover een hemd. Want ja, ik kan geen BH bovenstukje vinden in mijn maat 🙃🙃🙃🙃 ja of het kost me heel veel geld en dat vind ik een beetje zonde voor die 1x per 3 jaar dat ik in het water lig.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Jep, ken het probleem. Uiteindelijk na een lange zoektocht een heel leuk zwemjurkje gevonden. Niet te bloot en ook niet te bedekt dat ze er moeilijk over kunnen doen. Vlot printje en kleedt ook mooi af. Het kostte wel wat, maar ik voel me er wel heel fijn in en dat is ook wat waard.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik snap je punt helemaal. Hoewel ik zeker niet echt heb te klagen over mijn lichaam heb ik vooral een hekel aan broekjes. Qua bovenstukje lukt het mij meestal wel om iets te vinden waarbij je niet mijn halve borst ziet, want dat wil ik niet. Maar qua broekjes, wat een ellende.

    Bij Bonprix heb ik ze laatst besteld. Van die boxershorts modellen zijn dat met pijpjes. Tevens zitten ze ook wat hoger op je buik.
    Echter loop ik tegen het probleem aan als ik België ga zwemmen met kamp. Je moet verplicht je bikini aan, maar een broekje met pijpjes mag niet....
    je mag alleen van die strakke broekjes. Inmiddels heb ik ook daar één van gevonden maar toch. Ik vind zo'n broekje wat los zit erover wel prima eigenlijk.

    En waarom de gemiddelde bikini, maar tot de helft van je borsten komen begrijp ik ook niet zo goed. Mijn beste vriendin gaat hierdoor nooit meer zwemmen terwijl ik dat juist gezellig vind. Maar ik begrijp haar ook volledig. Raar dat dat nog niet kan in deze tijden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    -

    [ bericht aangepast op 7 mei 2019 - 9:24 ]

    Om die reden draag ik een zwempak. Nog niet helemaal optimaal, maar al wel wat meer bedekkend dan een bikini.


    26 - 02 - '16

    Is het op zoveel plekken verboden dan? Ik dacht dat er juist was bepaald dat boerkini's niet verboden mocht worden :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Preach!

    Ik hou best van zwemmen, maar ik heb het al jaren niet meer gedaan. Puur om geen badpak of bikini aan te hoeven. Op het gebied van zwemkleding voor vrouwen is er gewoon niet echt iets waarin ik me prettig kan voelen. Het zit ook gewoon voor geen meter, wat voor soort zwemkleding ik ook probeer. Bovenstukjes blijven niet zitten waardoor ik voor mijn gevoel te veel van mijn borsten moet laten zien. Tegenwoordig kun je wel langere onderstukjes krijgen die je bovenbenen wat bedekken. Het is tenminste iets.

    Al moet ik zeggen dat ik een wel een lastige lichaamsbouw heb. Badkleding vinden wat ik enigzins wel oké vind staan is sowieso een uitdaging. Maar dan alsnog. Waarom mag je je niet gewoon meer bedekken in het water? Hygiëne is inderdaad een bullshit reden, bikini’s en badpakken zijn toch ook niet onhygiënisch? ;’)


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    MacGyver schreef:
    Hier had ik ook een beetje een probleem mee toen ik ging shoppen voor een bikini of badpak. Uiteindelijk heb ik een badpak gevonden met pijpjes eraan en dat vond ik toch wel fijn.


    Ik droeg altijd die zwemkleding.

    Een tankini met een zwemrokje eronder??


    No growth of the heart is ever a waste