• Vandaag was het zover.

    Maanden heb ik voor deze felbegeerde prijs lopen bikkelen. Maanden gevuld met bloed, zweet en tranen. Niet dat deze werkte. Uiteindelijk kon ik toch alleen maar naar mezelf toe keren en niet naar een ander. De weer ging niet plotseling voor mij mooier worden omdat ik er niet van hield om door regen en onweersbuien te rijden. Ook gingen mensen niet spontaan stoppen wanneer ik langs reed in de lesauto om mij ten alle tijden voor te laten gaan. Was het maar zo feest…

    Echter komt aan alles een eind en voor mij beëindigde mijn rijlessen vandaag. Na zenuwslopende en slapeloze nachten wist ik eindelijk mijn rijbewijs te bemachtigen. De tijd van een hand op de stuur en gaan met die banaan in de lowrider, is aangebroken en daar ben ik super blij mee C:

    Toch kon ik jullie niet met lege handen dit topic laten openen. Ik weet namelijk dat vele met mij, rijlessen en zeker toetsen daarin een hel vinden. Ik, als jullie ware Yoda en zeer talentvolle autocoureur, hooked jullie namelijk op met mijn belangerijkste en hulpvolste tips om je rijexamen in te gaan, waarbij jullie direct die rijbewijs acen. ^^

    BeYourYodaMacDonald company kan niet aansprakelijk gesteld worden voor mogelijke falen tijdens je rij-examen.







    High-five/ boks

    Ook al sta je onder serieus wat stress, laat die high-five toch maar achterwege. Ook een coole handshake zal je examinator niet kunnen smelten. Ga voor een professionele handdruk, niet te stevig en niet te slap. Je examinator zal je erg keurig en netjes vinden.

    Complimenten geven is een no-go

    Een complimentje kan geen kwaad, maar let erop dat de examinator zich niet ongemakkelijk voelt. Voor je het weet zitten jullie beiden in een vrij onaangename situatie. Hou het maar bij weerpraatjes en praatjes over koetjes en kalfjes.

    Praten over je compleet gestoorde weekend

    Je hebt heel het weekend gefeest en je moet de nieuwste roddels kunnen vertellen aan iemand. Maar hou het voorlopig voor jezelf en wees zo stil mogelijk. Praten tijdens een examen is niet echt een gewoonte.

    Je auditie voor een zangwedstrijd oefenen

    Er zit al een tijdje een liedje in je hoofd en het moet er echt uit. Probeer je in te houden en zet de radio niet aan. Bekijk het als een rustig deuntje om je te kalmeren tijdens je examen.

    Oogcontact maken in de spiegel

    Oogcontact in de spiegel maken is één van de meest ongemakkelijke dingen die je kan doen. Hier is niet echt een verklaring voor, het is gewoon zo. Gebruik dus je spiegel enkel om het verkeer in het oog te houden, en niet om die knappe examinator te begluren. wbw.

    Geen voorrang geven

    Helaas moet je ook nog tijdens de examens voorrang geven aan de mindere zielen in hun auto. Scheit hebben aan alle andere bestuurders heeft jammer genoeg dan ook geen zin. Let dan ook extra goed op als je als een krokodil de weg over beglijd.


    Bonuspunten verkrijgen


    En nee, ik weet dat het raar is om te beseffen, maar een oud vrouwtje over reiden om daarmee bonuspunten te ontvangen, gaat helaas (nog) niet werken.

    Je examinator kidnappen

    & last but not least; als je eindresultaat ondanks deze tips negatief blijft, is je rij-instructeur kidnappen nog steeds geen optie. Wees dus rustig en neem in alle vriendelijkheid je document met je fouten aan. Volgende keer beter.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Gefeliciteerd!(: Ik weet hoe het voelt, ik heb twee jaar, een maand en drie weken rijles gehad.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Als je eindresultaat ondanks deze tips negatief blijft, is je rij-instructeur kidnappen nog steeds geen optie. Wees dus rustig en neem in alle vriendelijkheid je document met je fouten aan. Volgende keer beter.

    Oh, vandáár dat ik steeds zakte! Heeft vast niets met mijn leeftijd te maken :3


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Gefeliciteerd!!!! Wat een mooi verhaal en grappige tips. Hoe verzin je het weer. :') Moge je snel weer rijden! ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Gefeliciteerd! *O* Ik was opgelucht toen ik ruim twee maanden eindelijk geslaagd was voor mijn rijbewijs. De lessen gingen wel, maar de toetsing was hel.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Gefeliciteerd!*O*
    Ik ga over enkele weken naar de slachtbank.:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Gefeliciteerd!! Ik mag zelf in december voor de eerste keer, mwuh. Echt fijn dat het voor jou eindelijk erop zit!(flower)


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Thanks Y'all en voor diegene die moeten; zolang je je maar aan mijn tips houd komt het goed ghehehe ^^ Zo niet; dan wil ik mezelf heus wel opofferen om je examinator te kidnappen met behulp van wat lama's en parasollen ^^


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Gefeliciteerd!


    chaos makes the muse

    Douceur schreef:
    Gefeliciteerd!


    26 - 02 - '16