• Naar de toekomst

    Romi's schrijfwedstrijd

    Story!
    Topic 1

    Hallo lieve Q'ers!

    Welkom bij mijn schrijfwedstrijd 'Naar de toekomst'. Zoals de titel al doet vermoeden, is dit een wedstrijd voor alle sci-fi fanaten die hun verhalen met de wereld willen delen. Dus hou je enorm veel van dit genre, of wil je jezelf eens uitdagen in een genre dat je niet meteen ligt? Dan is deze wedstrijd zeker iets voor jou!



    Algemeen

    Belangrijke info. Lees zeker eens goed door voordat je je inschrijft!

    De wedstrijd

    Zoals ik al zei is dit een wedstrijd voor alle liefhebbers van het sciencefiction genre. Vanzelfsprekend zal er dus ook alleen maar in dit genre worden geschreven - al geven de opdrachten zelf je ook niet echt een andere keus. Daarnaast worden er ook enkel OP-verhalen ingeleverd (dus enkel en alleen personages die jezelf hebt bedacht). Het is geen afvalrace, dus, tenzij je je uitschrijft of niets inlevert, blijft iedereen tot het einde in de wedstrijd.


    De opdrachten

    De wedstrijd zal bestaan uit vijf rondes: vier opdrachten en een finale. Deze opdrachten hebben allemaal betrekking tot een onderwerp dat vaak gebruikt wordt in het sciencefiction genre, je zou dus kunnen zeggen dat het een beetje over de 'stereotypes' van de sciencefiction gaat. Jouw taak is natuurlijk om het onderwerp zo origineel mogelijk te gebruiken! Naast het thema, krijg je ook nog een bijkomende vereiste. Dit kan van alles zijn: tot een beschrijving van een personage dat je in het verhaal moet verwerken, of een voorwerp dat een belangrijke rol moet spelen in je kort verhaal. Voor iedere opdracht krijg je tien dagen de tijd, met eventueel een uitstel van vier dagen. Inleveren doe je steeds door een link van het desbetreffende hoofdstuk naar mij door te sturen via PB.


    De extra's

    Terwijl de jury aan het verbeteren is, krijgen jullie de kans om een extra te maken. Deze extra is een kleine opdracht die samen met de opdracht online zal komen - je kan ze dus ook maken als je bijvoorbeeld eerder klaar zou zijn met de opdracht zelf. Belangrijk om te weten is dat deze extra's volledig vrijblijvend zijn: je hoeft ze zeker niet te maken, maar als je je verveelt, is het zeker geen slecht idee. De extra's zullen niet beoordeeld worden. Ik wil wel op de een of andere manier de extra ingeleverd zien (via PB, hier in het topic, of in mijn gastenboekje: maakt op zich niet uit). Op de extra's staat ook geen vaste deadline.

    Met de extra's zelf valt niets te winnen, maar degenen die alle extra's en alle opdrachten hebben gemaakt, krijgen van mij 9 credits aan het eind van de rit.


    Uitstel en jokers

    Simpel: je kunt bij iedere ronde uitstel aanvragen, maar doe dit alsjeblieft voor de deadline. Vergeet je uitstel aan te vragen, dan gaan er per dag vijf punten af van je totaal.

    Je kunt één keer een joker inzetten en dus niets inleveren. Gelieve de joker op voorhand aan te vragen. Vraag je geen joker aan en lever je niets in, dan wordt je joker automatisch ingezet, maar verlies je 3 punten van je volgende opdracht.


    Puntenverdeling

    De puntenverdeling zal bij iedere opdracht anders zijn, maar wat wel zeker is, is dat iedere opdracht op 100 punten zal komen te staan. Dit is een gemiddelde van de scores van de juryleden. Waar precies punten op zullen staan, zal bij de opdracht vermeld worden, maar waar je sowieso aandacht aan moet besteden is:
    x Originaliteit
    x Spelling en grammatica
    x Het houden aan de opdracht
    x Vlotheid
    x Stijl

    Deelnemers

    Ik ben op zoek naar ongeveer vijftien enthousiaste deelnemers. Ik heb veel wedstrijden gezien waar de helft van de deelnemers het al na de eerste ronde laat afweten, dus denk alsjeblieft goed na voordat je je inschrijft. Weet je zeker dat je je niet aan de deadlines kunt houden? Dan is het misschien beter dat je je niet inschrijft. Inschrijven doe je door het gewoon even in het topic te melden.

    1. Azraq
    2. Bry
    3. xxstella
    4. Chlorisse
    5. _Martyr
    6. xlunalovegood
    7. Incidium
    8. Square
    9. SelenaGomez1
    10. Underscore
    11. Nodotaim
    12. Nerwen
    13. DarIing
    14. Sonar
    15. Billywig
    16. Shireen
    17. Famel
    18. Necessity
    19. Krolock
    20. Kanda
    21. Meruul


    De jury

    Ik ben op zoek naar twee andere juryleden. Helaas ben ik een beetje kritisch en ga ik niet zomaar iedereen aannemen. Als je jury wil worden, schrijf dan eerst een korte motivatie in een PB naar mij.

    Wat zal ik van jou zal verwachten? Je bent kritisch: aan een jury die iedereen een tien geeft en overal 'geweldig!' bij schrijft, hebben ik en de deelnemers niets. Je kunt je punten motiveren: bij elk punt dat je geeft moet je kort even toelichten waarom (bij grammatica en spelling zou ik ook graag echt de fouten zien die je gevonden hebt), zodat ik en de deelnemers weten dat je niet zomaar een willekeurige score geeft. Je kunt deadlines halen: ik ga geen eeuwen op je wachten, en de deelnemers al helemaal niet. Ben je één of twee dagen te laat? Geen probleem, maar geef wel even op voorhand aan dat je later gaat zijn. Doe je dit niet, dan ga ik ervan uit dat je deze ronde skipt. Wat kun je van mij verwachten? Precies hetzelfde.

    Als jurylid is het mogelijk om, als je even een heel drukke periode hebt, een ronde te skippen. Dat betekent dat je voor deze ronde even niet mee jureert. Als je dit doet, geef het dan wel even op voorhand aan.

    Ik hoop dat ik hiermee niemand heb afgeschrikt, haha.

    Meldt geen ander jurylid zich aan, dan zal ik het enige jurylid zijn.

    1. Tyki
    2. Richonne


    De prijzen

    x Eerste plek: 25 credits
    x Tweede plek: 15 credits
    x Derde plek: 10 credits
    x Iedereen die alle opdrachten (en dus ook alle extra's) heeft gemaakt: een spotlight naar keuze, of 9 credits


    De regels

    x We zijn lief voor elkaar: geen geruzie en we breken elkaars werk niet af,
    x Met problemen kom je naar mij, niet naar de andere juryleden,
    x Naamsveranderingen doorgeven alsjeblieft,
    x Je verhaal is Nederlands, en een OP en heeft betrekking tot sci-fi,
    x Inleveren via linkje in PB naar mij,
    x Q's huisregels,
    Toestemming:
    Hallo Tyki,

    Je wedstrijd ziet er verzorgd en veelbelovend uit! Je hebt toestemming om de wedstrijd te starten. Denk eraan dat wedstrijden maximaal vier maanden mogen duren en dat je topic wordt gesloten als je er drie weken niet hebt gereageerd. Veel plezier met de organisatie van je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin
    Wedstrijdmoderator

    Inschrijvingen: gesloten

    [ bericht aangepast op 4 feb 2017 - 16:17 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Necessity schreef:
    Ik heb hem volledig af. Ik zit nu in de 'ik laat hem een paar dagen liggen en kijk daarna opnieuw ernaar' fase (waar ik nu ik eens op tijd begonnen ben eindelijk wel tijd voor heb :') ) en lever hem maandag of dinsdag in denk ik (:

    Goed bezig! Ben benieuwd c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb nog geen woord op papier (of in Word, haha), maar ik ben druk aan het brainstormen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Trouwens, de tussenstand zou ook weer helemaal moeten kloppen. Mocht je toch ergens een fout vinden, zeg het maar c: Voor de mensen (of ja, eigenlijk was het maar een persoon, maar ik hou het maar lekker algemeen) die vergeten zijn hun joker in te zetten bij de laatste ronde (maar dus wel nog een joker over hadden) zijn er drie punten afgegaan bij de derde opdracht.
    Zou je merken dat een score (bij een specifieke opdracht) niet overeen komt met het gemiddelde van mijn punten en die van het andere jurylid, kijk dan even of je een automatische joker had bij de vorige ronde (3 punten verlies), of te laat hebt ingeleverd (1 punt per dag), anders mag je het even melden, dan pas ik het (nadat ik het nog eens herteld heb natuurlijk) even aan. Normaal gezien zou alles moeten kloppen, maar ik ben ook maar een mens :')

    [ bericht aangepast op 28 jan 2017 - 18:37 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    EINDELIJK! Ik heb een idee! Hoera voor vreemde dromen! Ik hoop maar dat het ook een beetje een logisch einde krijgt...Dromen zorgen niet echt voor een geloofwaardig plot, dus ik hoop dat dat nog komt... Ik vrees wel dat het niet heel angstaanjagend wordt met de hoofdpersoon die ik wil gebruiken maar ik doe mijn best.


    Life's weird

    Het spijt me zeer maar ik schrijf me uit. Mijn opa is gisteren overleden en ik denk niet dat ik komende week energie ga vinden om te schrijven.
    Desondanks wil ik wel even laten weten dat ik je wedstrijd geweldig vond en ook goed georganiseerd.

    Krolock schreef:
    Het spijt me zeer maar ik schrijf me uit. Mijn opa is gisteren overleden en ik denk niet dat ik komende week energie ga vinden om te schrijven.
    Desondanks wil ik wel even laten weten dat ik je wedstrijd geweldig vond en ook goed georganiseerd.

    Aw, heel erg veel sterkte!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Krolock schreef:
    Het spijt me zeer maar ik schrijf me uit. Mijn opa is gisteren overleden en ik denk niet dat ik komende week energie ga vinden om te schrijven.
    Desondanks wil ik wel even laten weten dat ik je wedstrijd geweldig vond en ook goed georganiseerd.


    Gecondoleerd (flower)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Vergeet niet dat de deadline steeds dichterbij komt (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tot wanneer kan je de extra's inleveren? Sorry als ik er overheen heb gelezen...


    Life's weird

    Meruul schreef:
    Tot wanneer kan je de extra's inleveren? Sorry als ik er overheen heb gelezen...

    Chips, ben ik vergeten te zeggen :') Ik dacht zelf aan de deadline van de finaleopdracht zelf, maar omdat het vrij kort dag is, zal ik jullie nog tot en met zondag geven (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Iemand nog meer het probleem dat ie de finaleopdracht wel af heeft, maar hem niet goed genoeg vind :')


    ~My Mind Is Free~

    Underscore schreef:
    Iemand nog meer het probleem dat ie de finaleopdracht wel af heeft, maar hem niet goed genoeg vind :')


    Niet echt, haha, want ik heb nu precies 13 woorden, ahem. (krul) Maar ik heb wel helder een idee, dus dat gaat nog helemaal goedkomen voor twaalf uur.

    Ik had dat wel bij de zombieopdracht. Uiteindelijk heb ik alsnog gewoon ingeleverd wat ik had, want op een bepaald punt begin je je gewoon blind te staren op je eigen werk en daar wordt het ook niet meer beter van. Succes ermee!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Niet echt, haha, want ik heb nu precies 13 woorden, ahem. (krul) Maar ik heb wel helder een idee, dus dat gaat nog helemaal goedkomen voor twaalf uur.

    Ik had dat wel bij de zombieopdracht. Uiteindelijk heb ik alsnog gewoon ingeleverd wat ik had, want op een bepaald punt begin je je gewoon blind te staren op je eigen werk en daar wordt het ook niet meer beter van. Succes ermee!


    13 (!!!) woorden? En dat moet ik nakijken? Dat gaat toch nooit lukken? D: Ik heb echt meer tijd nodig hoor!!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Square schreef:
    (...)

    Niet echt, haha, want ik heb nu precies 13 woorden, ahem. (krul) Maar ik heb wel helder een idee, dus dat gaat nog helemaal goedkomen voor twaalf uur.

    Ik had dat wel bij de zombieopdracht. Uiteindelijk heb ik alsnog gewoon ingeleverd wat ik had, want op een bepaald punt begin je je gewoon blind te staren op je eigen werk en daar wordt het ook niet meer beter van. Succes ermee!


    Jaah Precies haha, ik heb hem maar gewoon ingeleverd :x
    13 is ni zo veel, maar nog wel te halen als je een idee hebt, haha. Ik begon vanochtend met 0 en heb er uiteindelijk 2093 ingeleverd, en toch kwam ik woorden te kort naar mijn idee xD


    ~My Mind Is Free~

    Tilikum schreef:
    (...)

    13 (!!!) woorden? En dat moet ik nakijken? Dat gaat toch nooit lukken? D: Ik heb echt meer tijd nodig hoor!!


    Ik weet het, vreselijk! Ik zal mijn best doen om het nog in te korten, maar ik weet niet zeker of dat wel gaat lukken. (fish)



    Underscore schreef:
    (...)

    Jaah Precies haha, ik heb hem maar gewoon ingeleverd :x
    13 is ni zo veel, maar nog wel te halen als je een idee hebt, haha. Ik begon vanochtend met 0 en heb er uiteindelijk 2093 ingeleverd, en toch kwam ik woorden te kort naar mijn idee xD


    Oeh, dan heb jij ook best wel een sprintje getrokken, haha. Yay voor inleveren. *O*

    Ik zit nu trouwens op 343, yeah. 1/3 done (van het minimum). :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan