• S K A M




    Niemand ontkomt eraan; de puberteit. Eén ding is zeker, de puberteit is geen makkelijke tijd. Niet alleen worden er steeds meer dingen van je verwacht en krijg je een drukker leven, ook vrienden en liefde gaan een grotere rol spelen dan ooit tevoren.
    Je gaat het belangrijker vinden wat anderen van je denken, en iedereen wilt er stiekem toch wel graag bijhoren.
    Ook is het een tijd van experimenteren. De een ondervind dat hij of zij fel blauw wel een heel leuke haarkleur vinden, terwijl de ander gaat twijfelen of hij of zij misschien op hetzelfde geslacht valt.
    Dit gebeurt zo ook op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen, een school vol tieners welke elk zo hun eigen drama met zich mee dragen.

    Deze RPG is gebaseerd op de Noorse TV-serie Skam. De mogelijkheid is er om zowel personages uit de serie als zelf bedachte personages te spelen.



    Klassen
    - Klas 2 • Isak, Lucas, Maren, Hannah.
    - Klas 3 • Even, Morgan, Bry, Céline, Melena.

    • Rollen

    • Guys
    * Even Bech Næsheim • 19 • SweetCreature
    * Isak Valtersen • 17 • Paddiecakes
    * Lucas van Heesselt • 17 • Ludeon

    • Girls
    * Morgan Mikaela Engström • 18 • Granian
    * Bry Heimersson • 19 •
    M0NA
    * Cecilie 'Céline' Astrid Norendal • 19 • Choctaw
    * Maren Solveig Håkon • 17 • Psithurism
    * Hannah Newton Caldwell • 17 • HannahBaker
    * Melena Edita Dagrun • 19 • HannahBaker


    • Lijstje
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    • Regels
    • Wij houden ons aan de huisregels van Quizlet.
    • Een post bestaat uit minimaal 200 woorden.
    • Deze RPG is 16+.
    • Deze RPG zou spoilers over de serie Skam.
    • Perfecte personages bestaan niet.
    • Je bestuurt de personages van een ander niet, tenzij je daar toestemming voor hebt.
    • Ik, SweetCreature, zal de meeste topics openen, maar indien er niet kan verder gegaan met de RPG mag iemand anders dit voor mij doen.
    • Het liefst de rollen af binnen 48 uur, om te voorkomen dat de RPG al snel dood loopt door gebrek aan personages. Maar als je laat weten dat je wat meer tijd nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden graag doorgeven.
    • Houd a.u.b. voor iedereen leuk om aan deze RPG mee te doen.




    - Bij deze RPG mag je zowel de personages uit de serie als zelfbedachte personages gebruiken.
    - Deze RPG volgt zijn eigen storyline, en volgt dan ook niet de exacte gebeurtenissen uit de serie.
    - Deze RPG bevat spoilers van de serie.


    @SKAM, NRK TV,SweetCreature.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 22:43 ]


    How far is far

    Choctaw schreef:
    (...)

    Een flirt met Céline? Dit kan misschien ook de toeleiding zijn geweest dat het uitging tussen Bry en Ben?


    Als Perffect dat oké vind zou het best kunnen. Hoewel ik wel denk dat het dan echt alleen flirten zou zijn en voor Ben meer onbewust flirten, want hij is niet echt de persoon die vreemd zou gaan ofzo. Wil je dan trouwens ook dat ze nog steeds flirten of alleen rond die tijd?


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Als Perffect dat oké vind zou het best kunnen. Hoewel ik wel denk dat het dan echt alleen flirten zou zijn en voor Ben meer onbewust flirten, want hij is niet echt de persoon die vreemd zou gaan ofzo. Wil je dan trouwens ook dat ze nog steeds flirten of alleen rond die tijd?


    Uhh, Bry is niet het type dat zomaar vergeeft als iemand vreemd gaat haha. En als het Celine is... die een goede vriendin is van Bry...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Even schreef:
    (...)
    I know right c:
    Je kunt heel seizoen drie op Dailymotion kijken. Als je SKAM 10.1, 10.2, 10.3 etc. Intikt kun je ze alle 10 vinden ^^

    + persoonlijk vindt ik seizoen twee zelf wat minder.


    En ik krijg er geen nare virussen van? Mijn pc is al vrij traag dus dat zou ik niet kunnen gebruiken ;3

    Ja hij leek mij ook minder leuk, hoewel er in dat seizoen wel erg op Noora word gefocust en Noora is op het moment wel samen met Isak mijn favoriete karakter. Oh en ik vond Christ(toffer) wel heel knap hahaha.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 15:07 ]


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Perffect schreef:
    (...)

    Uhh, Bry is niet het type dat zomaar vergeeft als iemand vreemd gaat haha. En als het Celine is... die een goede vriendin is van Bry...


    Inprincipe zou hij niet vreemdgaan, hij zou met Celine flirten, maar niet helemaal met opzet Ik weet niet hoe je dat goed zegt, maar als jij zegt dat je het liever niet hebt kunnen Choctaw en ik vast wel iets anders vrzinnen. ;-)


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    greenlight22 schreef:
    (...)

    En ik krijg er geen nare virussen van? Mijn pc is al vrij traag dus dat zou ik niet kunnen gebruiken ;3

    Ja hij leek mij ook minder leuk, hoewel er in dat seizoen wel erg op Noora word gefocust en Noora is op het moment wel samen met Isak mijn favoriete karakter. Oh en ik vond Christ(toffer) wel heel knap hahaha.

    Nee je hoeft daar niets voor te downloaden. Ja Noora is ook geweldig, ik vind alleen dat haar seizoen wel wat beter had gekund.
    Haha Chris is ook best wel knap tbh, maar ik ben niet zo'n fan van hem :')
    Ik vind Sana ook echt geweldig.


    How far is far

    Even schreef:
    (...)
    Nee je hoeft daar niets voor te downloaden. Ja Noora is ook geweldig, ik vind alleen dat haar seizoen wel wat beter had gekund.
    Haha Chris is ook best wel knap tbh, maar ik ben niet zo'n fan van hem :')
    Ik vind Sana ook echt geweldig.


    Ah oké, dan zal ik even kijken Wanneer ik weer eens tijd heb, ugh school kill me already
    Uhuh, van wat ik nu heb gezien, op een of andere manier ben ik geweldig in spoilers vinden, gaat ze daarin met William ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo knap. ;3
    Uhuh hij is knap, maar hij is van wat ik nu heb gezien niet een geweldig persoon hahahaha.
    Sana is wel een klein beetje een bitch hahaha, maar voor de rest


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Ah oké, dan zal ik even kijken Wanneer ik weer eens tijd heb, ugh school kill me already
    Uhuh, van wat ik nu heb gezien, op een of andere manier ben ik geweldig in spoilers vinden, gaat ze daarin met William ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo knap. ;3
    Uhuh hij is knap, maar hij is van wat ik nu heb gezien niet een geweldig persoon hahahaha.
    Sana is wel een klein beetje een bitch hahaha, maar voor de rest

    Ja William is niet echt super, maar ze zijn zo af en toe best cute samen. Sana gedraagt zich wel een beetje als een bitch ja, maar ze heeft vaak wel gelijk en is goed in mensen op hun nummer zetten gehe. Maar daarnaast is ze ook heel lief.


    How far is far

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Ja dat kan wel, ik denk dat ze dan ook nog wel best goede vrienden zijn, maar dat ze eigenlijk voornamelijk met elkaar spreken in de bus.


    Dan propt Lucas zich daar automatisch als busmaatje bij, denk ik, haha. Gezien hij bij Even verblijft :')


    Stenenlikker

    Even schreef:
    (...)
    Ja William is niet echt super, maar ze zijn zo af en toe best cute samen. Sana gedraagt zich wel een beetje als een bitch ja, maar ze heeft vaak wel gelijk en is goed in mensen op hun nummer zetten gehe. Maar daarnaast is ze ook heel lief.


    Ah ja zo ver ben ik dus nog niet, maar we'll see.
    Ja dat is waar, ondanks dat ze soms wat bitchy uit de hoek komt is ze volgens mij wel echt een hele goede vriendin.



    Syncline schreef:
    (...)

    Dan propt Lucas zich daar automatisch als busmaatje bij, denk ik, haha. Gezien hij bij Even verblijft :')


    Of course, ik denk dat ze dan al redelijk goede vrienden zijn aangezien Ben wel zo open is dat hij gewoon ook meteen heel vrij tegen Lucas zal beginnen te praten.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Syncline schreef:
    (...)

    Dan propt Lucas zich daar automatisch als busmaatje bij, denk ik, haha. Gezien hij bij Even verblijft :')

    Ja het lijkt me wel dat ze samen reizen lol gehe.


    How far is far

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Of course, ik denk dat ze dan al redelijk goede vrienden zijn aangezien Ben wel zo open is dat hij gewoon ook meteen heel vrij tegen Lucas zal beginnen te praten.


    Dat zou op zich wel kunnen ja :') Lucas is van zichzelf vrij gesloten, maar als iemand tegen hem aan gaat kletsen, dan komt dat meestal wel goed ^^.


    Stenenlikker

    Syncline schreef:
    (...)

    Dat zou op zich wel kunnen ja :') Lucas is van zichzelf vrij gesloten, maar als iemand tegen hem aan gaat kletsen, dan komt dat meestal wel goed ^^.


    Uhuh, ik denk dat at inderdaad wel heel erg zou helpen. ;3


    Maar oké, ik zal maar eens ophouden met het forum zo te spammen. Ik moet werken ugh. Als iemand nog iets met Ben te maken wil, laat het me weten. ;p


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Inprincipe zou hij niet vreemdgaan, hij zou met Celine flirten, maar niet helemaal met opzet Ik weet niet hoe je dat goed zegt, maar als jij zegt dat je het liever niet hebt kunnen Choctaw en ik vast wel iets anders vrzinnen. ;-)


    Nee nou ja, het kan wel. Maar dan zou Bry wel een fight hebben met Céline, dat zij dat doet terwijl ze weet dat Bry en Ben een relatie hebben. En als Ben het uitlegt, zo van, dat was niet de bedoeling... en dan gaat het wel uit maar niet specifiek daarom, dan kan ze nog wel met hem praten en op goede termen zijn indd.

    maar dan is de relatie met Céline niet zo goed... ? @Choctaw


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Nee nou ja, het kan wel. Maar dan zou Bry wel een fight hebben met Céline, dat zij dat doet terwijl ze weet dat Bry en Ben een relatie hebben. En als Ben het uitlegt, zo van, dat was niet de bedoeling... en dan gaat het wel uit maar niet specifiek daarom, dan kan ze nog wel met hem praten en op goede termen zijn indd.

    maar dan is de relatie met Céline niet zo goed... ? @Choctaw


    Ik zat eraan de denken gewoon stiekem geflirt nadat het uit was gegaan tussen Bry en Ben, maar als Bry in de buurt is Céline het een beetje minder doet uit respect voor haar vriendin? Een beetje geflirt af en toe achter haar rug om, just for fun?


    Do I look like Mother Teresa?

    Choctaw schreef:
    (...)

    Ik zat eraan de denken gewoon stiekem geflirt nadat het uit was gegaan tussen Bry en Ben, maar als Bry in de buurt is Céline het een beetje minder doet uit respect voor haar vriendin? Een beetje geflirt af en toe achter haar rug om, just for fun?


    Erna is minder erg, maar daarnet was toch het idee dat het daarom uitging?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.