• Ik zit eigenlijk al een tijdje met een vraag. Hoe komt het dat als je een afbeelding upload bij een hoofdstuk of als je de url-optie gebruikt, de grootte van die afbeelding verschilt? Bij het uploaden is de afbeelding altijd veel kleiner.
    Het zou namelijk veel gemakkelijker zijn als ik gewoon rechtstreeks van mijn computer afbeeldingen kon uploaden in plaats van ze eerst op het internet te zetten om dan de url-code te gebruiken.

    Bij veelgestelde vragen vond ik enkel dit:
    Het systeem van Quizlet zorgt ervoor dat je plaatje verkleint wordt naar een standaardgrootte. Deze standaardgrootte kan je zelf niet aanpassen. Je kan je plaatje enkel kleiner maken, groter niet.
    Maar moeten de url-afbeeling en de upload-afbeelding dan niet evenveel verkleind worden?

    Voorbeeld:

    Via mijn computer:


    Via een url:


    Dit is de afbeelding:



    The soul needs autumn.

    Via de url behoud je (vaak) de originele grootte van de afbeelding. Quizlet tolereert afbeeldingen van een bepaalde grootte niet meer en zal deze aanpassen naar de originele grootte die voor Quizlet mogelijk is. Daarom is je url-afbeelding groter dan een geüploade afbeelding.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 18:21 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Via de url behoud je (vaak) de originele grootte van de afbeelding. Quizlet tolereert afbeeldingen van een bepaalde grootte niet meer en zal deze aanpassen naar de originele grootte die voor Quizlet mogelijk is. Daarom is je url-afbeelding groter dan een geüploade afbeelding.

    Maar die grootte is wel vaak heel erg klein?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 18:23 ]


    The soul needs autumn.

    Ik denk dat je het zo moet zien:
    Als je een afbeelding upload, wordt deze opgeslagen op de server. Dat neemt ruimte in beslag. Hoe zwaarder het bestand, hoe meer ruimte het in beslag neemt, hoe langer het duurt om te laden,... hoe trager Q wordt. Daarom staat overal een limiet op.
    Als je een img-code gebruikt, wordt de tekst opgeslagen, niet de afbeelding zelf. Tekst neemt amper ruimte in beslag gezien de foto op een andere website staat. Die website draagt die last van een mogelijk 'zware' foto.

    Dus als je een grote, zware afbeelding wil gebruiken, moet je het via een andere website uploaden omdat Q maar gelimiteerd is op vlak van zwaarte. Ik geloof op bepaalde plaatsen 1MB en op andere plaatsen 2MB, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Ofja, ik vermoed dat het zo zit waarom de grootte verschilt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury