• Ja, hallo daaro. Gegroet aardlingen.

    Ik zoek een betere titel voor mijn OP verhaal. Nu heet hij nog Between Galaxies, maar wil ik liever een Nederlandse titel.
    Alleen kan ik even niks bedenken... :c

    Dit is de inleiding van het verhaal:

    M A R S.

    Rosa Anderson is de jongste dochter van de president van Mars, de planeet waar een groot gedeelte van de bevolking nu leeft. Ze heeft een beste vriendin, een lieve vriend, twee broers waar ze mee kan dollen, en een oom die haar altijd wel verwent met de nieuwste dingetjes.
    Ze weet niet zoveel van de planeet Aarde, alleen de oorlogsverhalen die worden getoond op scholen en in musea's.
    Rosa heeft alles wat haar luxe hartje begeert, tot dat een van haar broers plotseling spoorloos verdwijnt.
    En ze niet meer weet wie ze wel en niet moet vertrouwen.

    A A R D E.

    Kaden Calloway woont samen met zijn tweelingzus in een oud verlaten gebouw met nog meer jongeren. De Aarde is inmiddels al deels verwoest door natuurrampen en oorlogen, waardoor de planeet nog maar voor een gedeelte bewoonbaar is geworden. Kaden droomt er van om ooit de stervende planeet achter zich te laten, en met zijn zus overnieuw te beginnen op Mars.
    Elke dag moet Kaden voor zijn geld werken in de steenkoolmijnen, niet alleen voor de reis naar Mars, maar ook voor medicijnen. Celine—zijn zus, is namelijk astmatisch waardoor Kaden haar iedere keer alleen achter moet laten wanneer hij naar de mijnen vertrekt.
    Een keer per jaar komt er een schip om een nieuwe groep mensen naar Mars te brengen, en wanneer die dag eindelijk aanbreekt; ontstaat er hebzucht tussen de mensenmassa's en wordt het voor Kaden en Celine een race tegen de klok om eindelijk Aarde te kunnen verlaten.


    Al iemand me kan helpen, ben ik je erg dankbaar. ^^


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Intergalactisch
    Marsstrijd
    Machtstrijd (om Mars)

    Dat is zowat het eerste waar ik op kwam maar ik zal er nog eens over nadenken


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Intergalactisch
    Marsstrijd
    Machtstrijd (om Mars)

    Dat is zowat het eerste waar ik op kwam maar ik zal er nog eens over nadenken


    Oeh intergalactisch is mooi!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Tussen Planeten
    Tussen sterren

    Btw klein dingetje, Mars is best groot. Denk niet dat er maar 1 president is? Misschien iets meer een systeem uitbreiden over hoe er over mars geregeerd word. Helpt meestal ook met een verhaallijn maken als je een goede achtergrond verhaal hebt!
    Of misschien soort Europa, elke president heeft een deel Mars? Samen vormen zij een soort NAVO idee?

    Tussen hemel en aarde


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    WenseKronik schreef:
    Tussen Planeten
    Tussen sterren

    Btw klein dingetje, Mars is best groot. Denk niet dat er maar 1 president is? Misschien iets meer een systeem uitbreiden over hoe er over mars geregeerd word. Helpt meestal ook met een verhaallijn maken als je een goede achtergrond verhaal hebt!
    Of misschien soort Europa, elke president heeft een deel Mars? Samen vormen zij een soort NAVO idee?


    Ik wist nog niet zeker of er maar 1 president zou zijn, maar wat jij zegt klinkt ook goed. c:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    WenseKronik schreef:
    Tussen Planeten
    Tussen sterren

    Btw klein dingetje, Mars is best groot. Denk niet dat er maar 1 president is? Misschien iets meer een systeem uitbreiden over hoe er over mars geregeerd word. Helpt meestal ook met een verhaallijn maken als je een goede achtergrond verhaal hebt!
    Of misschien soort Europa, elke president heeft een deel Mars? Samen vormen zij een soort NAVO idee?


    Het kan ook zijn dat maar een klein deel van Mars bewoont is en dat er daarom maar één president is. (:

    Titel suggesties:

    - Sterrenstrijd
    - Tussen de Sterren
    - Naar de hemel
    - Mars
    - Naar Mars


    The soul needs autumn.

    Ik ben er al uitgekomen, dus hier mag een slotje op. c:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    >Slotje op aanvraag(:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!