• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 21:13 ]


    Credendo Vides

    Griekenland? Wat, wat. Wat. Wat. Wat. Wat.
    Zijn mensen doof ofzo? Dat kind zong afschuwelijk slecht en vals.


    That is a perfect copy of reality.

    whut België is er niet door :c


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    GriffeI schreef:
    whut België is er niet door :c


    Jawel, als laatste


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ^ Jawel? Als laatste.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    GriffeI schreef:
    whut België is er niet door :c


    Jawel! Als laatste (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Marlow schreef:
    Griekenland? Wat, wat. Wat. Wat. Wat. Wat.
    Zijn mensen doof ofzo? Dat kind zong afschuwelijk slecht en vals.


    Ik zat eens te luisteren en zij zong niet zozeer vals, de achtergrondzangeressen zongen alleen hoger en daardoor klonk het bagger.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    oooh :') ik heb te vroeg weggeklikt dan ^^'


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik zat eens te luisteren en zij zong niet zozeer vals, de achtergrondzangeressen zongen alleen hoger en daardoor klonk het bagger.


    Oh nja, of het nu haar was of een van de back-vocalists (wat ik ergens ook wel dacht), het was nog steeds niet waard om naar de finale te gaan. Ik had liever Ijsland, Letland of Finland gezien. Maar hey, typische Eurovisie act I guess. 🤷🏼‍♀️

    EDIT Ik ben daarentegen wel heel blij met Azerbaijan, België en Cyprus.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2017 - 23:19 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Armenië, Azerbijan, Polen en België zijn gelukkig door. Had eigenlijk Cyprus en Zweden willen inruilen voor Albanië en IJsland... Ik houd niet zo van Cyprus en Zweden... (ook niet van Slovenië en Tsjechië) Stiekem was Montenegro ook wel leuk geweest. ; ) (Net als Letland... ik vind veel nummers nou eenmaal leuk)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik ben zo bitter dat Montenegro niet door is, omg. Die man is wat ik wil in mijn Eurovision. Rip de random extreme paardenstaart die rond werd gezwaaid als een soort dodelijk wapen door een man in een see through shirt dat me erg ongemakkelijk maakte de hele tijd. ;-;

    Dat gezegd hebbende, yay België! (bloos) Ik ben zo blij dat jullie er nog in zitten, net als Portugal, want ik ben niet zo'n Eurovision ballade fan, maar hij verdiende het wel enorm.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben zo bitter dat Montenegro niet door is, omg. Die man is wat ik wil in mijn Eurovision. Rip de random extreme paardenstaart die rond werd gezwaaid als een soort dodelijk wapen door een man in een see through shirt dat me erg ongemakkelijk maakte de hele tijd. ;-;

    Dat gezegd hebbende, yay België! (bloos) Ik ben zo blij dat jullie er nog in zitten, net als Portugal, want ik ben niet zo'n Eurovision ballade fan, maar hij verdiende het wel enorm.


    ^ Dit, Montenegro was ergens echt mijn guilty pleasure van dit jaar.

    Daarnaast ben ik wel blij dat Azerbeijan door is. België natuurlijk ook.
    Ik baal er echter wel van dat Griekenland door is... Had dat liever omgewisseld voor Finland... Al is dat niet echt een ESC nummer, maar toch mooi.


    Ik begin Portugal steeds meer te mogen en elke keer hun Green Room gezichten, geniaal! Serieus kijken met een glazen schaal op je hoofd. xD


    Credendo Vides

    Ik ben alleen al voor Portugal om hun droge reacties in de Green Room :').

    Dat Griekenland door is snap ik echt niet, want het klonk verre van zuiver. Zweden had van mij ook niet door gehoeven.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben heel blij dat België door is, want het is een erg tof nummer. Maar of het echt verdiend is..


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mensen die de eerste halve finale willen kijken of overnieuw kijken, hier is de gehele uitzending van de live show. ^^ Wel geheel zonder commentaar.


    Credendo Vides

    Ikzelf weet toch ook niet zo heel goed of ik het verdient vind dat België door is.


    Queer zijn is gewoon alles