• Een hele goede morgen morgen dames ( en heren die een kijkje wagen in dit topic.)

    Een heel leuk onderwerp voor de vroege morgen maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat dames die ervaring hebben met of de prikpil of de Myrena (spiraaltje).

    Zelf ben ik al jaren aan de pil en de voornaamste reden is daarvoor het enorme bloedverlies per maand en de laatste paar maanden is het echt een ramp. Als ik doorslik, krijg ik een doorbraakbloeding en als ik het normaal doe ( 3 weken de pil en dan stopweek) wordt ik helemaal niet ongesteld. En ja, dit frustreert mij want ja dan komen de vragen naar boven of je misschien wel zwanger bent, wat dus absoluut niet het geval is.
    En voordat alle vragen en opmerkingen komen, je kunt beter naar de doktor, I did. De doktor had mij aangeraden om over te stappen naar de Myrena of naar de Prikpil. Aangezien deze anticonceptie niet wordt gebruikt in mijn directe omgeving, vraag ik hier voor ervaringen.

    Je zou me hier enorm mee bedanken (flower) ,

    Groetjes Shar



    Ps. Sorry als het ropic fout staat, ik twijfelde enorm tussen deze en liefd, vriendschap en familie


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb geen ervaring maar MT want ik wil misschien ook overstappen...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb ervaring met de myrena. Heb hem nu bijna een jaar en ik ben super enthousiast. Bij mij ging de strijd ook tussen prikpil en myrena. Uiteindelikk gekozen voor myrena omdat je daar maar 1 keer in de 5 jaar mee heen hoeft, en je direct weer vruchtbaar bent na het eruit halen (bij de prikpil kan dit lang duren). Het laten zetten doet gruwelijk zeer en ik had nog een week dat het gevoelig was. Na een maand geen kleine bloedingen meer en sindsdien niet meer ongesteld geweest. Enige wat ik naar vind is dat ik weer meer puistjes heb nu, en rond je eigenlijke ongesteldheid heb ik wel eens last van rugpijn. Verder echt een ultieme aanrader. (:


    The truth is out there.

    Hermit schreef:
    Ik heb ervaring met de myrena. Heb hem nu bijna een jaar en ik ben super enthousiast. Bij mij ging de strijd ook tussen prikpil en myrena. Uiteindelikk gekozen voor myrena omdat je daar maar 1 keer in de 5 jaar mee heen hoeft, en je direct weer vruchtbaar bent na het eruit halen (bij de prikpil kan dit lang duren). Het laten zetten doet gruwelijk zeer en ik had nog een week dat het gevoelig was. Na een maand geen kleine bloedingen meer en sindsdien niet meer ongesteld geweest. Enige wat ik naar vind is dat ik weer meer puistjes heb nu, en rond je eigenlijke ongesteldheid heb ik wel eens last van rugpijn. Verder echt een ultieme aanrader. (:


    Heb je hiervoor andere Anticonceptie gebruikt?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Heb je hiervoor andere Anticonceptie gebruikt?


    Ja. Jarenlang de pil (verschillende soorten).


    The truth is out there.

    Hier nog iemand met Mirena ervaring, tot 2x toe. Bij de eerste had ik na het plaatsen de eerste maanden op en af last van lichte spottingen, om daarna vervolgens 2 jaar nergens last van te hebben. Na het plaatsen van de tweede heb ik opnieuw last gehad van spottingen, die uiteindelijk overgegaan zijn op een maandelijks retour (eigenlijk dus gewoon maandelijks ongesteld, maar niet noemenswaardig) en wat de rest van de vier jaar die het spiraaltje gezeten heeft, ook zo is gebleven. Ik vond de lichte spottingen dan ook geen ramp, de ene vrouw krijgt er last van een ander totaal niet, maar het kan dus ook anders zijn bij een volgende spiraaltje.
    Tijdens het plaatsen heb ik er wel last van gehad, maar bij mij zijn ze beide keren na een bevalling geplaats dus dan is het toch al gevoelig daaronder. Na het verwijderen is mijn cyclus tevens beide keren direct terug op gang gekomen, zonder problemen.
    Bij mij komt hij overigens niet meer terug omdat inmiddels is gebleken dat ik een van de weinige ben die na langdurig gebruik van het spiraaltje last krijgt van cysten op/in mijn eierstokken.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2017 - 12:12 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb nu al bijna een jaar mijn spiraaltje en het gaat heel goed. Het inzetten was niet heel comfortabel, maar dat wordt ook gewoon duidelijk uitgelegd en ik heb bijvoorbeeld mijn moeder meegenomen om de spanning eraf te halen. Je hebt wel gewoon een tijdje nabloeding en ik heb laatst ook ineens gehad dat 'ongesteld' was, maar dat is waarschijnlijk gekomen omdat ik een ongeluk heb gehad en dat heeft mijn hele systeem in de war gegooid.
    Ik heb hiervoor de gewone pil gebruikt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Nog meer ervaringen die jullie willen delen?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb nu de zoely pil. Daarbij heb ik 24 pillen met hormonen en 4 nep pillen, die kan ik zelf kiezen om te slikken of niet, ik word wel echt de dag nadat de laatste neppil is ingenomen de 28e pil op de strip dus krijg ik mijn ongesteldheid. Mijn krampen zijn ook niet meer zo hevig, ook is mijn periode minder. Ik heb zelfs al een paar keer een pil vergeten, en mijn lichaam regelt zelf dat ik dan een dag later dan normaal ongesteld word. Ook slik ik gelijk door nadat ik de 28e pil heb gehad en ben ik precies 7 dagen ongesteld.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ik heb een tijdje de prikpil gehad. Op zich ging dat wel redelijk, gewoon 1 keer in de 3 maanden een prik in je kont en je kan gaan, geen menstruaties meer. Alleen wat mij heel erg stoorde was het moment wanneer ik niet meer de prikpil kreeg. Ongesteld zijn bleef voor mij een halfjaar nog weg nadat ik stopte en krijg ik eens in de zoveel tijd een beetje spotting. Daardoor ging ik mij constant afvragen of ik nou ongesteld zou gaan worden of niet en dus weer eiersprong ging krijgen en al dat gedoe. Enige reden waarom ik er dus ook niet meer aan begonnen ben is omdat als ik wil stoppen met anticonceptie wegens kinderwens, ik niet opeens een halfjaar tot een jaar wil stressen of het nou al kan of niet.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.