• Haaai,
    ik ben een dikke amateuristische schilder. Ik maak zo'n 0.33 schilderijen per jaar ongeveer. Maar zie, hier is het ding. Ik ben op zoek naar wat beter verf dan die van de action. lol. Het punt gaat zich erom dat ik mijn verf kan mengen. Normaal kan je rood en blauw mengen tot paars, maar als je goedkope action verf hebt, dan wordt dat een vadsige kleur bruin in plaats van paars. Dus, weten jullie goede acrylverf, die toch niet een gat in je beurs slaat?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Geen flauw idee, maar bump. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Volgens mij ligt dat mengen niet aan de verf maar aan jouw manier van mengen. Je krijgt waarschijnlijk iets modderigs omdat je ofwel te veel van de ene kleur erin doet, ofwel omdat je basiskleuren misschien niet zo zuiver zijn (is het basiskleur blauw of bijvoorbeeld een donkerblauw, daar zit al veel verschil).
    Het kan wel zijn dat je verf er ook wat voor tussen zit. Ik ken zelf niet zo heel veel merken enzo want als ik verf gebruik dan is dat ofwel plakkaatverf(of gouache, hetzelfde) van talens, ofwel waterverf van Van Gogh (het merk). Maar als je op een canvas schildert raad ik je waterverf bijvoorbeeld niet aan.

    Ben je afkomstig uit nl of Be? In Be hier hebben ze een keten 'AVA', daar verkopen ze goede merken!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Volgens mij ligt dat mengen niet aan de verf maar aan jouw manier van mengen. Je krijgt waarschijnlijk iets modderigs omdat je ofwel te veel van de ene kleur erin doet, ofwel omdat je basiskleuren misschien niet zo zuiver zijn (is het basiskleur blauw of bijvoorbeeld een donkerblauw, daar zit al veel verschil).
    Het kan wel zijn dat je verf er ook wat voor tussen zit. Ik ken zelf niet zo heel veel merken enzo want als ik verf gebruik dan is dat ofwel plakkaatverf(of gouache, hetzelfde) van talens, ofwel waterverf van Van Gogh (het merk). Maar als je op een canvas schildert raad ik je waterverf bijvoorbeeld niet aan.

    Ben je afkomstig uit nl of Be? In Be hier hebben ze een keten 'AVA', daar verkopen ze goede merken!


    Het is waarschijnlijk inderdaad omdat de basiskleuren niet zuiver zijn. En plakkaatverf, wat is dat voor iets? Als in, wat is het verschil met acryl?
    En ik kom uit Nederland. Ik heb nog niet van AVA gehoord.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Amsterdam verf. Ik gebruik het al jaren. De pigmentatie is goed en het is niet zo duur ^^.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 12:21 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Hema gebruik ik


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik zal straks eens even kijken naar welke verf ik heb, maar wil je het echt in grote hoeveelheden gebruiken of zijn van die kleine tubes verf genoeg? (het is maar omdat ik alleen kleine tubes gebruik dus misschien hebben ze die niet in een formaat groter)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik neem aan dat je acrylverf wilt? Ik schilder best veel omdat dat moet voor mijn opleiding en omdat ik super arm ben gebruik ik de verf van de Xenos, dat zijn die grote tubes voor 2 euro per stuk. Daar heb ik dit soort resultaten mee:








    Het enige minpunt eraan is dat het niet jaren mee zal gaan. Op een gegeven moment zal de verf verkleuren of misschien afbrokkelen omdat de kwaliteit niet goed is. Maar dan spreek je over jaren hoor, niet maanden. :P

    Als je graag wilt dat je schilderij jaren mee gaat dan is Amsterdam een goed merk. Je kan ze al aanschaffen in pakketjes van kleine tubetjes en er bestaan veel verschillende kleuren. Al heb je denk ik al ontzettend veel aan enkel de basiskleuren, dat kan overigens ook extra uitdaging geven omdat je dan goed kan leren mengen. Misschien is het goed om dan te letten op de dekking van de verf. Bij Amsterdam kan je dat zien aan het vierkantje wat om de tube staat. Als die helemaal zwart is dekt te verf volledig. Met Lampenzwart en Titaanwit heb je denk ik al een goede basis. Of je kan ook hier eventjes kijken ^^ Want zie nu net dat ze gewoon standaard pakketten hebben. x'D

    Maar nogmaals, Xenos verf is eigenlijk dikke prima, haha. (Action gebruik ik zelf niet omdat de Xenos dichter in de buurt zit, maar volgens mij is dat ook best goed) Of je moet perse willen dat het werk wat je maakt jarenlang frontaal in de woonkamer moet komen te hangen en 3 generaties lang mee zal gaan.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 11:25 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Paars is gewoon een lastige kleur om te mengen, niet alleen met acrylverf, met met alle soorten verf en potlood. Kan je het beste voor gemengd kopen. Ik zou zelf geen grote bedragen neerleggen voor acrylverf, omdat ik persoonlijk geen kwaliteitsverschil merk die een hogere prijs waard is. Als je echt serieus aan de slag wil met schilderen, kan je eens naar olieverf kijken.


    i put the fun in funeral

    Plakkaatverf is toch gewoon goedkoper en minder dik/dekkend dan acrylverf?

    Ik heb thuis nog een onaangebroken pakket staan, ik zal vanavond kijken welk merk!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Overkill schreef:
    Paars is gewoon een lastige kleur om te mengen, niet alleen met acrylverf, met met alle soorten verf en potlood. Kan je het beste voor gemengd kopen. Ik zou zelf geen grote bedragen neerleggen voor acrylverf, omdat ik persoonlijk geen kwaliteitsverschil merk die een hogere prijs waard is. Als je echt serieus aan de slag wil met schilderen, kan je eens naar olieverf kijken.

    Precies dit. Olieverf kan je gemakkelijk mengen en vaak ook nog eens dingen veranderen.
          Ik haal mijn teken—/ verfspullen zowat altijd bij de Heger en van den Berg, maar dan heb je ook direct goed spul.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik gebruik eigenlijk altijd aquarel, zowel als in verf en potloden. Dat vind ik het fijnste om te gebruiken en de mooiste resultaten geven. Volgens mij heb ik die van Caran D'ache.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb de Artist & Co van de Action en bij mij lukt het mixen wel gewoon? Ik schilder ook nooit, maar probeerde het net voor mijn wreck this journal en het lukte prima...


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!