• Haaai,
    ik ben een dikke amateuristische schilder. Ik maak zo'n 0.33 schilderijen per jaar ongeveer. Maar zie, hier is het ding. Ik ben op zoek naar wat beter verf dan die van de action. lol. Het punt gaat zich erom dat ik mijn verf kan mengen. Normaal kan je rood en blauw mengen tot paars, maar als je goedkope action verf hebt, dan wordt dat een vadsige kleur bruin in plaats van paars. Dus, weten jullie goede acrylverf, die toch niet een gat in je beurs slaat?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Geen flauw idee, maar bump. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Volgens mij ligt dat mengen niet aan de verf maar aan jouw manier van mengen. Je krijgt waarschijnlijk iets modderigs omdat je ofwel te veel van de ene kleur erin doet, ofwel omdat je basiskleuren misschien niet zo zuiver zijn (is het basiskleur blauw of bijvoorbeeld een donkerblauw, daar zit al veel verschil).
    Het kan wel zijn dat je verf er ook wat voor tussen zit. Ik ken zelf niet zo heel veel merken enzo want als ik verf gebruik dan is dat ofwel plakkaatverf(of gouache, hetzelfde) van talens, ofwel waterverf van Van Gogh (het merk). Maar als je op een canvas schildert raad ik je waterverf bijvoorbeeld niet aan.

    Ben je afkomstig uit nl of Be? In Be hier hebben ze een keten 'AVA', daar verkopen ze goede merken!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Volgens mij ligt dat mengen niet aan de verf maar aan jouw manier van mengen. Je krijgt waarschijnlijk iets modderigs omdat je ofwel te veel van de ene kleur erin doet, ofwel omdat je basiskleuren misschien niet zo zuiver zijn (is het basiskleur blauw of bijvoorbeeld een donkerblauw, daar zit al veel verschil).