• Sinds ik een nieuwe laptop heb, ben ik ook op zoek naar een goed tekstverwerker programma (bij gebrek aan een beter woord). Word is het bekendst en meest gebruikt waarschijnlijk, maar er zit wel een hoog prijskaartje aan.

    Nu zag ik toen ik office programma's via google zocht, iets van gratis Microsoft Office, toch installeer ik die liever niet. Want of het is misschien nep of misschien steel je dan van iemand anders. Ik weet niet hoe het anders gratis kan zijn, terwijl Microsoft er geld voor vraagt.

    Op mijn oude laptop gebruikte ik Openoffice en op zich beviel die wel. Uiteindelijk was er wel verschil met Word qua opties om dingen te doen met je document.

    Via google kreeg je veel mogelijkheden en eigenlijk zag ik door het bomen het bos niet meer. Want ze lijken allemaal op Word volgens de beschrijving en doen het allemaal goed.

    Dus kent iemand een goed tekstverwerker programma?


    Physics is awesome

    Zelf heb ik word gratis gekregen door school, maar ik snap de moeilijkheid! Helaas weet ik niks anders.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik gebruik zelf ook OpenOffice. Een andere gebruik ik niet, behalve Word op mijn tellie.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is GoogleDocs van Google Drive misschien een oplossing?


    16 - 09 - '17

    JA! Ik ken een programma dat heel goed werkt én dat dezelfde functies heeft als Word. Het heet LibreOffice. Twee jaar terug had ik hetzelfde probleem met mijn nieuwe laptop. Het is even wennen, maar persoonlijk vind ik het ontzettend fijn werken.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    JA! Ik ken een programma dat heel goed werkt én dat dezelfde functies heeft als Word. Het heet LibreOffice. Twee jaar terug had ik hetzelfde probleem met mijn nieuwe laptop. Het is even wennen, maar persoonlijk vind ik het ontzettend fijn werken.

    En daarvoor hoef je niet te betalen? Is dat wel veilig om te downloaden?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet niet of je student bent, maar mocht je aan de KU - Leuven zitten dan kan je de gewone Microsoft Office gratis downloaden via de website door je studentennummer op te geven. Misschien heeft jouw hogeschool of universiteit een gelijkaardig initiatief.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2017 - 15:42 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Morticia schreef:
    (...)
    En daarvoor hoef je niet te betalen? Is dat wel veilig om te downloaden?


    Het is gratis én veilig. Hier kun je er meer over lezen. Ik dacht dat het deels ontwikkeld was omdat bijvoorbeeld Word zo'n extreme monopoliepositie heeft als het op tekstverwerkprogramma's aankomt.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    @ Serdaigle

    Dat is aardig van je school. Misschien krijgen zij ook wel korting, want ik neem aan dat ze groot in kopen.

    @ Clowder

    Die gebruikte ik dus ook(staat ook in de beginpost, volgens mij), maar ik was eigenlijk benieuwd of er misschien eentje zou zijn die beter is dan Openoffice.

    @ Bayley

    Die heb ik wel eens gebruikt. Toch wil ik graag een tekstverwerker die ik kan gebruiken als internet het niet doet. Wel een goede tip dus bedankt daarvoor!

    @ Mylintis

    Dat klinkt goed. Hoezo is het even wennen dan?


    Physics is awesome

    Histoire schreef:
    Ik weet niet of je student bent, maar mocht je aan de KU - Leuven zitten dan kan je de gewone Microsoft Office gratis downloaden via de website door je studentennummer op te geven. Misschien heeft jouw hogeschool of universiteit een gelijkaardig initiatief.


    Bedankt voor de tip. Ik ben alleen geen student meer. Mocht ik ooit weer gaan studeren dan zal ik eraan denken.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2017 - 15:53 ]


    Physics is awesome

    ^ Omdat de opmaak net iets anders is dan Word. Als je eenmaal weet waar de knopjes voor staan is het heel gebruiksvriendelijk. Google het eens om een idee ervan te krijgen, zou ik zeggen! Mijn laptop doet het tijdelijk even niet, anders had ik wel screenshots/printscreens voor je gemaakt.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    @Mylintis

    Heb even op de link geklikt die je in een eerdere reactie had gezet en ik heb het inderdaad even via google gekeken. Ziet er uit zoals Word, er zullen geheid dingen anders zijn, maar zo te zien heb je meer opties dan bij Openoffice.

    Waarschijnlijk wel het downloaden waard.

    Nog enige idee of het verschil maakt of je Windows x86 of Windows x86 64 installeert?

    [ bericht aangepast op 12 feb 2017 - 16:08 ]


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    @ Serdaigle

    Dat is aardig van je school. Misschien krijgen zij ook wel korting, want ik neem aan dat ze groot in kopen.

    @ Clowder

    Die gebruikte ik dus ook(staat ook in de beginpost, volgens mij), maar ik was eigenlijk benieuwd of er misschien eentje zou zijn die beter is dan Openoffice.

    @ Bayley

    Die heb ik wel eens gebruikt. Toch wil ik graag een tekstverwerker die ik kan gebruiken als internet het niet doet. Wel een goede tip dus bedankt daarvoor!

    @ Mylintis

    Dat klinkt goed. Hoezo is het even wennen dan?


    Je kan Google Drive ook downloaden, dan kan je offline werken. Maar graag gedaan (:


    16 - 09 - '17

    Kelmeckis schreef:
    @Mylintis

    Heb even op de link geklikt die je in een eerdere reactie had gezet en ik heb het inderdaad even via google gekeken. Ziet er uit zoals Word, er zullen geheid dingen anders zijn, maar zo te zien heb je meer opties dan bij Openoffice.

    Waarschijnlijk wel het downloaden waard.

    Nog enige idee of het verschil maakt of je Windows x86 of Windows x86 64 installeert?

    x86_64 als je computer een 64-bit computer is, anders de 32-bit variant (x86). Als je niet zeker bent, kan je altijd de 32-bit variant installeren.

    LibreOffice gebruik ik zelf ook ontzettend vaak, dus die raad ik je ook aan. Anders kan je altijd even kijken naar Abiword, maar die is wat meer out-of-date qua design.


    Ex astris, sciencia

    @SergeantBarnes

    Ik heb dus de 64 geprobeerd te installeren, maar dat ging dus niet helemaal goed. Ga nu de 32 proberen.

    Bedankt voor je antwoord.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    @SergeantBarnes

    Ik heb dus de 64 geprobeerd te installeren, maar dat ging dus niet helemaal goed. Ga nu de 32 proberen.

    Bedankt voor je antwoord.

    Doet de 32 het een beetje goed?


    [ heaven knows ]