• Help me D:

    Ik ben dus momenteel bezig aan (hopelijk) mijn laatste jaar aan het middelbaar en volgend jaar mag ik dus verder gaan studeren. Joepie - als we even de enorme stress van het maken van een studiekeuze negeren. Mijn grootste struikelblok is echter niet mijn studiekeuze, maar de plek waar ik ga studeren. Ik twijfel dus echt enorm hard tussen Antwerpen en Leuven, dus ik vroeg me af of er hier misschien mensen zijn die op één (of twee, dat zou ideaal zijn XD) van die plekken studeren/gestudeerd hebben om me te helpen bij mijn keuze.

    Dus, vertel me eens over jullie ervaringen. Wat zijn de grootste voordelen/nadelen van Leuven of Antwerpen?

    Edit: Ik zou geneeskunde willen studeren, plan B is farmaceutische wetenschappen.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 7:40 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    EN GENT DAN? (no_chears)

    Kom naar Gent, wij zijn leuk. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    EN GENT DAN? (no_chears)

    Kom naar Gent, wij zijn leuk. :Y)

    Sorry, Gent is echt te ver van huis, haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Noiz schreef:
    (...)
    Sorry, Gent is echt te ver van huis, haha :')


    Pfffft. :c
    Dan zou ik voor Leuven gaan, maar dat is omdat ik houd van grote campussen enzo. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    KOM NAAR GENT
    Kunnen we lekker samen newbie zijn
    Gent is trouwens veel leuker dan Antwerpen en Leuven tezamen xxx
    sorry

    Ik hoop dat je iemand vindt! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Waarom staat er "(hopelijk)" in je eerste zin, je slaagt sowieso, meid. :p

    Ik heb het al eerder over Antwerpen gehad en dat blijf ik een aanrader vinden. :p Over Leuven kan ik niet veel zeggen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Waarom staat er "(hopelijk)" in je eerste zin, je slaagt sowieso, meid. :p

    Ik heb het al eerder over Antwerpen gehad en dat blijf ik een aanrader vinden. :p Over Leuven kan ik niet veel zeggen.

    Wel, je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren die laatste maanden :') (Al moet ik al bijna mijn best gaan doen wil ik niet meer slagen XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Noiz schreef:
    (...)
    Wel, je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren die laatste maanden :') (Al moet ik al bijna mijn best gaan doen wil ik niet meer slagen XD)

    Dat is wel waar, je moest maar eens zo'n pech hebben. Haha, idd. x'D Dus je kan het beter optimistisch aanzien. :p

    Wil je eigenlijk specifiek de voor- en nadelen van die 2 universiteiten? Ik heb zelf niet op UA gezeten, maar via via ken ik wel mensen die erop hebben gezeten. x)


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    (...)
    Dat is wel waar, je moest maar eens zo'n pech hebben. Haha, idd. x'D Dus je kan het beter optimistisch aanzien. :p

    Wil je eigenlijk specifiek de voor- en nadelen van die 2 universiteiten? Ik heb zelf niet op UA gezeten, maar via via ken ik wel mensen die erop hebben gezeten. x)

    Specifiek voor- en nadelen is wel handig, dan kan ik zo'n lijstje maken en kijken wat het zwaarst doorweegt^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Noiz schreef:
    (...)
    Specifiek voor- en nadelen is wel handig, dan kan ik zo'n lijstje maken en kijken wat het zwaarst doorweegt^^

    Ja, maar ik bedoel of het specifiek van die universiteiten moet zijn, want in je beginpost leek het meer om de steden te gaan. :p Maar in de titel gaat het om de universiteiten precies. :p

    Maar ik zal het later eens navragen aan anderen die mensen op UA kennen. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Kom naar Nederland!
    Wij hebben klompen en stroopwafels! Wie wil dat nou niet? (nerd)

    hahahahaha ik ben echt al jaren overtuigd dat ik naar leuven zal gaan


    MAAR OPEENS DENK IK OML GENT IS OOK FIJN


    nee ga voor leuven want dat is 't studentenle(u)ven
    overigens vind ik antwerpen ook helemaal niet gezellig (mening) en kom ik er niet graag omdat alles zo verspreid is van elkaar
    in leuven is alles gecentraliseerd en makkelijk te bereiken met de bus


    EN BOVENAL HET UITGANGSLEVEN OP DE OUDE MARKT WOEHH *O*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Goud schreef:
    hahahahaha ik ben echt al jaren overtuigd dat ik naar leuven zal gaan


    MAAR OPEENS DENK IK OML GENT IS OOK FIJN


    nee ga voor leuven want dat is 't studentenle(u)ven
    overigens vind ik antwerpen ook helemaal niet gezellig (mening) en kom ik er niet graag omdat alles zo verspreid is van elkaar
    in leuven is alles gecentraliseerd en makkelijk te bereiken met de bus


    EN BOVENAL HET UITGANGSLEVEN OP DE OUDE MARKT WOEHH *O*


    qing plz
    leuven is dood 's weekends (of ja dat is de cliché toch sht stiekem ben ik nog nooit in leuven geweest en stiekem weet ik er helemaal niets van)
    kom gent
    als ik het kot krijg dat ik wil en jij krijgt de opleiding die je wilt zitten we op letterlijk drie meter van elkaar of zo xxx
    gent heeft overpoort
    kotsende mensen, marginale (en een paar leuke) clubs en café's, elke vijf minuten een ambulance of een mug
    wie heeft dan nog een oude markt nodig (joehoe)

    [ bericht aangepast op 7 maart 2017 - 23:04 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Haaai, ik studeer momenteel in Leuven. Wat leuk is aan Leuven is dat het een kleine stad is, wat echt een studentenstad is. Zonder studenten is Leuven bijna niets. Er zijn dan ook veel studentenactiviteiten te doen en zijn heel veel eetgelegenheden en uitgaansgelegenheden. De campussen liggen over de hele stad, behalve Gasthuisberg (geneeskunde en biomedische) en Heverlee/Arenberg (Wetenschappen). Je kunt bij wijze van spreken te voet van de ene kant naar de andere kant wandelen.
    Er zijn ook genoeg studiefaciliteiten, die richting de blok toch wel vol zitten helaas, maar dat zul je overal wel krijgen. Leuven is echt een goede stad om uit te gaan, als je daar van houdt. Maar ik ben iemand die nooit uitgaat, en daar is Leuven ook perfect voor.
    Dus als je vragen hebt, dan hoor ik het altijd wel. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Goud schreef:
    hahahahaha ik ben echt al jaren overtuigd dat ik naar leuven zal gaan


    MAAR OPEENS DENK IK OML GENT IS OOK FIJN


    nee ga voor leuven want dat is 't studentenle(u)ven
    overigens vind ik antwerpen ook helemaal niet gezellig (mening) en kom ik er niet graag omdat alles zo verspreid is van elkaar
    in leuven is alles gecentraliseerd en makkelijk te bereiken met de bus


    EN BOVENAL HET UITGANGSLEVEN OP DE OUDE MARKT WOEHH *O*


    Je vergeet ovp, gurl. (wbw)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eraser schreef:
    (...)

    qing plz
    leuven is dood 's weekends (of ja dat is de cliché toch sht stiekem ben ik nog nooit in leuven geweest en stiekem weet ik er helemaal niets van)
    kom gent
    als ik het kot krijg dat ik wil en jij krijgt de opleiding die je wilt zitten we op letterlijk drie meter van elkaar of zo xxx
    gent heeft overpoort
    kotsende mensen, marginale (en een paar leuke) clubs en café's, elke vijf minuten een ambulance of een mug
    wie heeft dan nog een oude markt nodig (joehoe)


    Prachtig verkooppraatje voor Gent. :Y)
    + in De Viking zijn er op woensdagavond altijd deelnemers van Temptation Island. Dat wil je toch niet missen?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.