• Hoihoi,
    Ik wil misschien een laptop voor mijn verjaardag vragen, maar ik weet niet zo goed voor wat voor een ik moet gaan.
    Ik wil niet een veel te dure laptop kopen, maar hij moet wel de sims 4 en een paar uitbreidingen kunnen dragen (aan het werk in ieder geval en misschien stedelijk leven) en word en powerpoint enzo.
    Ik wil ook niet een ontzettend klein scherm aangezien ik sowieso al niet perfect zie. Heeft iemand een idee voor een geschikte laptop? Ik heb geen budget, maar hij moet niet een rib uit het lijf zijn (dus 700 euro vind ik te duur)

    Alvast bedankt,

    Aurea

    Ik heb een HP, touchscreen en 360 graden draaibaar. Ik heb hem nu 2 jaar en ben er nog steeds super blij mee. Toen ik hem kocht was die ongeveer 500€


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb een HP en ik heb er 150 euro voor betaald volgens mij.
    Ik heb ook sims 4 er op staan, dus dat kan die sowieso aan. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Lenovo.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Als je een laptop koopt met minimaal een i3 processor, zal hij zeker goed genoeg zijn om Sims 4 te kunnen draaien. Dit is dus het belangrijkst. Wanneer hij een celeron of pentiumprocessor heeft, heb je de kans dat de laptop dit niet goed kan en zal hij sneller "traag" worden. Ook zou ik een laptop aanraden met minimaal 4GB ramgeheugen.

    Asus en Toshiba zijn betrouwbare laptopmerken. HP en Acer gaan vaker kapot.

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 17:47 ]

    Ignatius schreef:
    Als je een laptop koopt met minimaal een i3 processor, zal hij zeker goed genoeg zijn om Sims 4 te kunnen draaien. Dit is dus het belangrijkst. Wanneer hij een celeron of pentiumprocessor heeft, heb je de kans dat de laptop dit niet goed kan en zal hij sneller "traag" worden. Ook zou ik een laptop aanraden met minimaal 4GB ramgeheugen.

    Asus en Toshiba zijn betrouwbare laptopmerken. HP en Acer gaan vaker kapot.

    Ik ben niet zo'n computergenie :') Wat is een i3 processor?

    Update: heb het even gegoogeld, bedankt voor de tip :)
    Ik zal er zeker aan denken.

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 18:19 ]

    Colman schreef:
    Ik heb een HP en ik heb er 150 euro voor betaald volgens mij.
    Ik heb ook sims 4 er op staan, dus dat kan die sowieso aan. ^^

    Dat is pittig goedkoop, waar heb je die gekocht?

    Als je een laptop koopt, staat er bij de specificaties altijd welke processor deze gebruikt. De processor is zeg maar het brein van de computer dat alles aanstuurt.

    Je hebt alleen héél veel verschillende modellen processors van verschillende series, zoals de celeron-, pentium-, i3-, i5-, of i7- serie.

    Wanneer je bij de specificaties kijkt, zal er dus bijvoorbeeld staan "Intel Core i3-5005U processor" of "Intel Core i7-7500U processor".
    Zolang er maar i3 (of i5 of i7, want deze zijn nóg beter, maar dus ook duurder) staat, maakt de rest van het nummertje in dit geval niet zoveel uit, aangezien ze eigenlijk allemaal krachtig genoeg zijn om de sims 4, word, enzovoorts te draaien.

    Als er celeron of pentium staat, heb je kans dat ze de sims 4 niet (goed) kunnen draaien.


    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 18:27 ]

    Aurea schreef:
    (...)
    Dat is pittig goedkoop, waar heb je die gekocht?


    QX Systems in Nijmegen. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ignatius schreef:
    Als je een laptop koopt, staat er bij de specificaties altijd welke processor deze gebruikt. De processor is zeg maar het brein van de computer dat alles aanstuurt.

    Je hebt alleen héél veel verschillende modellen processors van verschillende series, zoals de celeron-, pentium-, i3-, i5-, of i7- serie.

    Wanneer je bij de specificaties kijkt, zal er dus bijvoorbeeld staan "Intel Core i3-5005U processor" of "Intel Core i7-7500U processor".
    Zolang er maar i3 (of i5 of i7, want deze zijn nóg beter, maar dus ook duurder) staat, maakt de rest van het nummertje in dit geval niet zoveel uit, aangezien ze eigenlijk allemaal krachtig genoeg zijn om de sims 4, word, enzovoorts te draaien.

    Als er celeron of pentium staat, heb je kans dat ze de sims 4 niet (goed) kunnen draaien.



    Oké, bedankt voor de uitleg ˆˆ
    Ik zal er zeker even op letten.

    Ik heb even op dat QX Systems gekeken en heb deze gevonden. Zou dit een geschikte laptop zijn?
    Op het eerste gezicht lijkt mij van wel, maar i ben niet zo'n computergenie en heb graag zekerheid :)

    [ bericht aangepast op 5 april 2017 - 9:08 ]

    Ik heb zelf een HP Pavilion. Deze heeft touchscreen en 360 draaibare scherm. Ik heb deze laptop al bijna 3 jaar, en ben er nog steeds heel tevreden over. Maar het scherm is niet heel groot. De HP was geloof ik 350 euro?

    Ik heb ook nog een ASUS, en daar heb ik sims etc op staan. Deze laptop heb ik denk al 7 jaar, en hij doe het nog steeds (maar hij kan niet meer aan zonder lader haha). Maar ik weet niet meer welke serie dit is. Maar ASUS is opzicht best een goed merk volgens mij.


    Alleen maar tranen van geluk

    Aurea schreef:
    Ik heb even op dat QX Systems gekeken en heb deze gevonden. Zou dit een geschikte laptop zijn?
    Op het eerste gezicht lijkt mij van wel, maar i ben niet zo'n computergenie en heb graag zekerheid :)


    Heh bah, glansscherm. Voor de rest is hij wel compatible ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb even gekeken! De laptop die je hebt gelinkt zou het op zich prima moeten doen.
    Wel moet ik erbij zeggen dat de processor die erin zit al ~ 3,5 jaar geleden is uitgekomen en dus redelijk oud is.
    Aan de andere kant denk ik niet dat je voor hetzelfde een laptop met een nieuwere i3 processor kunt kopen.
    Als je denkt dat het scherm groot genoeg voor je is en je niet meer dan dit wil uitgeven, lijkt het me een prima laptop (: