• Om te beginnen: ik voel me echt een vreselijk egoïstisch, verwend kreng dat ik dit topic open, dus als je hetzelfde denkt; i don't blame you.

    Afgelopen maandag was ik jarig en sliep ik bij m'n vriend. Nu is het ech niet zo dat ik waanzinnig veel dure cadeautjes had verwacht maar hij had niets. Letterlijk niets. Ik kreeg alleen een kus en een 'gefeliciteerd' en dat was het. Later op de dag zei hij nog dat hij geen geld had op het moment en dat begreep ik wel. Maar hij had me zo blij gemaakt met een lief kaartje of een flesje arizona green tea. Een ontbijt op bed for all I care.
    Nu heeft hij gisteren een game van 60 euro voor zichzelf gekocht en voel ik me eigenlijk best verdrietig. Nogmaals: ik hoef niks duurs en ik voel me echt verwend omdat ik me zo rot voel er over. Zeker omdat ik voor zijn verjaardag echt me heb uitgesloofd om iets orgineels en leuks te vinden voor hem. Het is ook niet zo dat hij me nooit wat geeft, want vorig jaar heeft hij me echt verwend, maar ik snap het gewoon niet.

    Zal ik het gewoon laten overwaaien of er iets van zeggen? Want ik wil niet zo overkomen als dat ik nu waarschijnlijk over kom en ik overdrijf misschien gewoon weer heel erg maar idk. Meh.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik vind het eigenlijk meer egoïstisch van hem dat hij wel een game van 60 euro voor zichzelf koopt, maar jou voor je verjaardag niks geeft. Dan zou ik me ook aardig lullig voelen inderdaad.


    You were born original, don't die as a copy.

    Nou, ik snap het wel, hoor. Tenzij je expliciet tegen hem hebt gezegd dat je vooral echt helemaal niets hoeft voor je verjaardag snap ik niet dat hij niet wat leuks doet. Inderdaad in de vorm van een cadeautje, kaartje, bloemetje, of er gewoon een bijzondere dag van maken. En dan ineens die game... nee, dat zou mij ook niet lekker zitten, hoor. Maar ja, of je erover moet beginnen, pff... dat vind ik ook weer 'n lastige.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zou best wel pissed zijn, vooral als hij het geen geld excuus gebruikt. Geef hem maar een tijdje een koude rug.

    Oke, de reactie onder mij is tien keer beter, haha xd ik ben nogal stom als ik boos ben, dus doe me maar niet na (:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2017 - 0:16 ]


    Mhm?

    Om te beginnen: ik voel me echt een vreselijk egoïstisch, verwend kreng dat ik dit topic open, dus als je hetzelfde denkt; i don't blame you.




    Nee, echt niet. Zoals je al zegt, een klein gebaartje was al leuk geweest - maar hij deed echt niks. Dat is gewoon onbeleefd, hij is hier de egoïstische, niet jij. Ik zou het zeker aansnijden. Waarom niet? Je zit ermee en het is objectief gezien echt niet chill. In jouw positie zou ik me ook behoorlijk lullig voelen. Kom op, een bloemetje zou er toch wel af moeten kunnen - vooral met zijn game van zestig euro.

    Ik zou het wel aansnijden als ik jou was. Dit duidt op een dieper probleem, namelijk het feit dat hij zich blijkbaar zo onbewust is van zijn omgeving dat dit soort situaties voorkomen. Natuurlijk moet je dit wel op een voorzichtige manier aanvliegen. Gewoon zeggen: 'Hé, ik was gisteren jarig en ik baal er eigenlijk behoorlijk van dat je niks ermee hebt gedaan. Je kent me en weet natuurlijk ook wel dat ik echt niets duurs hoef, maar een gebaar was wel fijn geweest. Zo voel ik me behoorlijk gepasseerd, namelijk.'
    Wat je in dit topic zegt, eigenlijk. Maar niet aanvallend en met ik-boodschappen, dat werkt beter. Op het moment dat je iemand het gevoel geeft dat die zich moet verdedigen, schiet je meestal niks op.

    Stilhouden lijkt me echter geen optie, hoor. Je zit er overduidelijk mee en anders gaan dit soort dingen broeien. Hierboven staat negeren, maar dat lijkt me echt geen oplossing, al helemaal niet binnen een relatie. Je moet er niet vanuit gaan dat de ander weet wat hij fout heeft gedaan en erover praten maakt jullie alleen maar sterker. En als het dat niet doet - nou, dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
    Als je het gesprek aangaat weet je tenminste waar het op staat. Natuurlijk boven alles; communication is the key! Praat met elkaar!

    Heel veel succes. (flower)
    En gefeliciteerd nog! Hier is een kattengif.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2017 - 0:16 ]


    Tijd voor koffie.

    SPECS schreef:
    Ik vind het eigenlijk meer egoïstisch van hem dat hij wel een game van 60 euro voor zichzelf koopt, maar jou voor je verjaardag niks geeft. Dan zou ik me ook aardig lullig voelen inderdaad.


    Dit. Daarbij gaat stilhouden niet helpen, want dan komt er spanning. :/

    Hopelijk heb je ondanks alles toch een leuke verjaardag gehad ❤️


    26 - 02 - '16

    Ik snap je volledig. Sowieso dat hij dan wel een game koopt.
    Maar al had hij geen geld dan had hij je kunnen wakker maken met een ontbijt op bed, je mee kunnen nemen naar ergens als wandeling (park ofzo) en lekker kunnen koken voor je of gedurende dag je verwennen als in je drinken pakken een lekker broodje maken enz. Want het hoeft ook geen geld te kosten


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik moet nu snel naar een afspraak toe, maar ik zal er zo op reageren.


    † Love? I want to sleep.

    Wat lullig zeg!! Een beetje raar ook, ik kan het eigenlijk niet zo goed begrijpen...

    Maar zoals al is gezegd kun je er het beste over praten. Misschien als je nu nog hoog in je emotie zit even een paar nachtjes wachten en op een rustig moment erover beginnen. Vertel vooral hoe jij je er door voelde (niet begrepen, verdrietig, verlaten... probeer heel specifieke woorden voor je gevoel te zoeken, dat is duidelijker voor mannen dan "het voelt stom").

    Heel veel succes en ik hoop dat je van anderen nog wel een verjaardagsgevoel hebt gekregen!! Gefeliciteerd nog (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wat Edgy zegt, communication is the key!

    Maar ik snap dat je enorm gepasseerd voelt, zo zou ik me ook voelen! Dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat jij je zo voelt, hij had best Iets voor je kunnen doen.


    ~My Mind Is Free~

    Zoals je ziet, begrijpt iedereen hier dat je je er rot om voelt. Als je het aan hem uitlegt zoals je het tegen ons hebt gedaan, zal hij het ook wel begrijpen (: dus zoals de meesten hier zeggen: praat erover met hem. Daarna zal je je stukken beter voelen!
    En een late gelukkige verjaardag :3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    wat een skere motherfucker


    i put the fun in funeral

    Ik zou zelf ook best wel pissed zijn. Ik bedoel, hij zegt dat hij op dat moment geen geld heeft maar hij heeft blijkbaar wel genoeg geld voor een dure game van 60 euro. Terwijl wat jij vroeg zoals bijvoorbeeld een flesje Arizona Green Tea blijkbaar te duur is.

    Het klinkt alsof hij de moeite niet wilde nemen om naar de winkel te gaan om iets leuks voor je kopen of om iets kleins te bestellen.
    Dat hele "Ik heb geen geld"-excuus slaat dan ook echt nergens op. Daar zou je hem dan eigenlijk ook mee moeten confronteren.

    Ik hoop dat je alsnog wel een leuke verjaardag hebt gehad. (:


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Sorry als het bot overkomt maar; Het is niet zo dat je verjaardag opeens uit de lucht komt vallen: Hij kon maanden van te voren al wat geld opzij zetten voor een cadeautje voor jou, dus dat 'geen geld' excuus pakt niet echt bij mij.
    Verder sluit ik me volledig aan bij de reactie van Edgy, praat hierover met hem. Het is niet goed als je dingen opkropt want dat komt er later gegarandeerd uit.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wow, heel erg bedankt voor het mee denken iedereen! Ik voel me in elk geval een mindere bitch als gisteren.
    We hebben het er net even over gehad. Ik zei dat het me niet ging om het krijgen, maar vooral om het gebaar en dat ik me een beetje rot voelde nadat hij wel die game had gekocht. Hij gaf toe dat het inderdaad een lullig was en zei dat ik heus nog wel wat kreeg. Nou twijfel ik daar niet aan, maar ik hoop dat m'n punt een beetje bij hem binnen is gekomen.

    Anyway, heel erg bedankt allemaal (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"