• Ten eerste: het spijt me dat ik nu weer zo'n topic aanmaak. Ik snap dat het voor niemand echt boeiend is maar ik moet het van me afschrjiven en als iemand besluit dit toch te lezen, dan zou ik graag een eerlijke mening willen. Maargoed, dat verwacht ik niet. Dat iemand het leest.
    Het wordt een enorme lap tekst, tikkeltje dramatisch want als ik dit typ is het nacht en we weten allemaal dat 's nachts dingen doen gewoon emotioneel heftiger is, op de een of andere manier. Oh, en ik heb letterlijk niemand tegen wie ik dit allemaal kan vertellen. Anyway, alles staat onder een spoiler. Je weet wel, voor het geval je geen zin hebt in gezeik of allergisch bent voor enorme stukken tekst.

    Het eerste wat je moet weten, is dat ik redelijk goed ben in het aflezen van lichaamstaal. Het is niet moeilijk voor me om af te lezen of iemand tegen me liegt, zodra ik eenmaal je kenmerk daarvoor weet. En dit is voor mij niet altijd leuk en voor mensen die dichtbij me staan al helemaal niet. Voor m'n vriend (ex, maar ik kan me nog niet ertoe zetten om het zo neer te schrijven) was dat het helemaal niet en ik kan hem nooit vertellen hoe vreselijk het af en toe voor mij was. Soms is een leugen beter dan de waarheid.

    Ik heb vaker een topic geopend, sommigen van jullie hebben me een berichtje gestuurd (wat ik waanzinnig lief vind en als ik niet meer heb gereageerd, dan ligt het niet aan jou maar weet ik gewoon even niet wat ik moet zeggen) en weten het achtergrond verhaal een beetje. In dat geval, skip deze alinea maar.
    Drie jaar geleden werd ik opeens weer verliefd. Hij had al een vriendin, en daarom wilde ik absoluut niet dat we zouden zoenen of iets dergelijks voordat hij het had uitgemaakt met haar. Uiteindelijk ging het uit en vrij snel daarna begon onze relatie. Ik was vooral doodsbang dat hij weer bij me weg zou gaan, bang dat ik geen goede vriendin zou zijn, bang voor zo'n beetje alles eigenlijk. Maar hij maakte het makkelijk. Ik begon me echt op m'n gemak te voelen en werd steeds verliefder. Toen kwam zijn ex.
    Hij was haar eerste vriendje, eerste grote liefde. Ik ben zelf door een hele zware breakup gegaan destijds en leefde echt met haar mee. In het begin wilde ik dan ook dat ze een vriendschap zouden onderhouden en supporte dat volledig. En vanaf daar ging het eigenlijk mis. Na een paar maanden begon hij te twijfelen. Hij had nog gevoelens voor haar en we gingen uit elkaar. Die breakup duurde ongeveer twee weken en was redelijk zwaar voor me. Maar het kwam weer goed en dit keer duurde onze relatie een maand. Gingen we weer uit elkaar omdat zij er tussen kwam. Hij vervolgde zijn relatie met haar en ik bleef weer alleen achter. En wederom, het ging uit tussen hun en hij kwam weer bij mij. Als je nu al denkt: 'waarom deed je dat?' dan moet je begrijpen dat ik zielsveel van hem hou. Ik geloof niet alleen in tweede kansen, maar in honderd als het nodig is. En ik kan veel vergeven. We zitten nu ergens in de zomervakantie en opeens ontdekte ik dat mijn twitter account een nieuwe volger had. Zijn ex. Ik voelde me er niet prettig bij. Ze had al eerder aangegeven hem niet zonder slag of stoot op te geven en mij volgen, terwijl ze nooit eerder een poging tot contact had gedaan, voelde gewoon vreselijk verkeerd. Ik vertelde dit tegen m'n vriend, die aan haar vroeg waarom ze me was gaan volgen.
    'Dat ging per ongeluk,' was haar antwoord. Even voor de duidelijkheid: een twitter account wat al jaren niet was gebruikt, vind opeens het mijne en volgt me per ongeluk. Dat is een kans van... nouja, klein. Hierna werd ik ontvolgd, maar viel het me opdat ik opeens nieuwe vriendschapsverzoeken kreeg op facebook. Allemaal van vrienden van haar. Hier had ik ook weinig zin in, dus ik weigerde ze.
    Toen kwam er een nieuwe volger: zijn ex met een splinternieuwe twitter. Ik keek er eens op en wederom klopte er iets niet. Ze had haast geen volgers. Drie volgers, 2 inactief en 1 robot. Maar haar twitter was vooral gebaseerd op mijn vriend. Dat ze hem mistte, hem terug wilde. Hoeveel ze van hem hield. Dat ze iets leuks met 'haar lieverd' was gaan doen. Als ik mijn vriend hiermee confronteerde, dan bleek dat ze doodleuk was vergeten te vermelden dat dit met een hele groep was. Maar ik hoop dat je inmiddels snapt waar ik heen ga: dit account bestond puur voor hem, om mij in de gaten te houden en omdat ze wist dat ik er vroeg op laat op zou kijken. Dus ik bleef kijken. Eerst eens in de zoveel weken, toen eens per week, en daarna eens per dag. En elke keer ging het door. Dezelfde kuttweets. Laat ik je vertellen: het is KUT als iemand jouw account in de gaten houdt en ondertussen nog altijd doet alsof ze een relatie heeft met JOUW vriend.
    'Blokkeer je haar toch?' Dat deed ik. Hielp niet. Ze kon altijd weer op mijn profiel kijken, aangezien die niet privé is. Ondertussen ging het uit met mijn vriend en ik durfde niet eens meer te plaatsen dat ik me rot voelde, omdat ik wist dat ze daarvan zou genieten. Soms was ik zo kwaad dat ik tweette hoe triest ze wel niet was. Altijd met een felle reactie terug. Als ik problemen met haar had, moest ik dat maar tegen haar komen zeggen.
    Als ik tweette dat mijn beste vriend zo'n geweldige steun voor me was, dan dacht ze dat dat over mijn vriend ging en kreeg ik daar weer een sarcastische reactie op. Daarna kwamen de 'je bent zo lelijk' tweets. Ik knalde bijna uit elkaar. M'n vriend en ik hadden onze relatie weer opgepakt maar hij wilde niet dat ik iets plaatste als reactie op haar, omdat dat was wat ze wilde. Ondertussen probeerde ik hem duidelijk te maken dat ik me zo ontzettend bekeken voelde, maar het ging er nooit helemaal in.
    'Gewoon negeren.' Ja, leuk. Maar zo zit ik niet in elkaar. Dat kan ik oprecht niet. Mijn twitter is al jarenlang een plaats waar ik met veel plezier zit, veel mensen heb ontmoet en een beetje op de hoogte blijf van de laatste dingen. Daarom had ik mijn account nooit privé gezet, omdat het voelde als een overwinning voor haar. Uiteindelijk was ik het zo zat, dat ik het toch maar deed. Het was een maand rustig, ik kon immers weer met een gerust hart m'n ding doen. Na een maand dacht ik dat ze me misschien vergeten was.
    NOPE. Madame ging vrolijk door. Zij bleef op mijn profiel kijken en ik, omdat ik misselijk werd bij die gedachte, op die van haar. Geloof me, m'n vriend en ik hebben hier absurd veel ruzies over gehad. Ondertussen was er nog veel meer aan de hand. Ze stuurde (half)naakt foto's naar hem, dat ze zin in seks had, hem wel even zou verwennen als die nu langs kwam. Daar kwam ik achter omdat ik ooit in zijn telefoon heb gekeken. Dat was vreselijk slecht van me, en daar heb ik ook een schuldgevoel aan over gehouden. Ik heb er oprecht spijt van, dus die les hoef je me niet meer te lezen. Maar het gebeurde gewoon. Het was zes uur sochtends en zijn telefoon ging af en ik dacht dat het misschien een gezamelijke vriend was, die zou vertellen dat hij veilig thuis was gekomen aangezien hij een paar uur eerder nog bij ons was geweest. Maar zij was het en toen ik het gesprek opende las ik al die dingen. Mijn vriend is hier ook totaal niet onschuldig in, overigens. Ik ben boos geworden, en de volgende ochtend kon hij vertrekken. Ik snapte niet waarom hij dacht dat hij twee meiden kon krijgen. Was ik niet goed genoeg? Maar hé, het kwam weer goed tussen ons. Ik vergaf hem maar vanaf dat moment had mijn vertrouwen wel een enorme deuk opgelopen.
    Oh, en toen ging het weer uit. Weer door haar. Weer door die stomme kut twitter. Dit keer was alleen mijn vriend niet genoeg. Ze gingen iets drinken met onze gezamelijke vriend en dat maakte iets kapot in me. Want die vriend weet alles. Hij kent het verhaal, hij weet hoe gebroken ik ben elke keer als het uit gaat. Madame plaatste een foto op twitter en ik herkende de armband van die vriend. Ik probeerde duidelijk te maken hoe het voelde; als verraad. Misschien klinkt dit voor jullie ook stom, maar imagine dat jij mij bent. Net gedumpt door je vriend, die met zijn ex en gezamelijke vriend gezellig gaat drinken terwijl jij op bed ligt, wondering wat de fuck je allemaal fout hebt gedaan. En die vriend, hij gaat gewoon, ook al heb je hem verteld hoe het voelt. Tuurlijk, het is niet mijn recht om te zeggen dat hij wel of niet mag gaan, dat begrijp ik echt. Maar het deed verdomd pijn.
    Vervolgens kwamen de 'ilovehimsomuch' en de *selfie met mn baby* tweets. Fine. Maar waar ik ook zulke dingen tweette, deed zij het alleen om mij zo hard mogelijk te raken. Voor wie anders? Die drie niet actieve volgers?

    Zo, dat was deel 1. Still with me? Ik neem het je niet kwalijk als het niet zo is.
    Dit is het deel waarop ik het echt probeerde te begrijpen. Hij is haar ex, hij zou altijd gevoelens voor haar blijven houden. Haar vader was gestorven en hij had haar opgevangen en dat schiep een band. Ja, ik begreep het. Maar als hij met haar wilde afspreken af en toe, dan moest hij daar eerlijk over zijn. Niet dat ik via twitter moest lezen dat ze weer gezellig film hadden gekeken en dat het zo leuk was. Nee, gewoon eerlijk. En dat gebeurde niet. Soms ging het maanden goed, maar de laatste maand ging alles fout. Ik probeerde alles. Boos worden, het op kleuterniveau uitleggen, smeken. Maar elke keer was het: 'ik heb niet met haar afgesproken, ik word hier zo moe van!' Maar ik zag dat hij loog. En als hij er moe van werd, dan werd ik dat ook. Doodmoe zelfs. Ik had inmiddels een pretty good idea van hoe haar karakter in elkaar zat. Het was niet meer 'ik hou van hem en wil hem terug.' Het was hard tegen hard. Ze wilde mijn vriend als trofee op haar kastje, met onze gezamelijke vriend ernaast. Ze wilde alles wat van mij was en eerst was ik bereid om dat spelletje te spelen. Maar toen besefte ik me dat het geen spel was. Mijn vriend was en is geen prijs. Ik wilde onze relatie omdat ik van hem hield/hou, omdat ik erin geloofde (en dat nog steeds doe). Ondanks al die leugens, wilde ik het zo ontzettend graag. En ik geloofde dat het mogelijk was, en als hij haar in zijn leven wilde, als vrienden, dan moest ik dat kunnen accepteren. Ik zeg niet dat ik me er 100% bij me op me gemak voelde, totaal niet. Want het zou nog steeds pijn hebben gedaan, maar ik moest een manier vinden om niet het jaloerse, bezitterige kreng te worden waar ik zo hard naartoe op weg was.
    Dus dit weekend, toen we bij die gezamelijke vriend waren, heb ik het geprobeerd uit te leggen. Dat hij alleen maar eerlijk hoefde te zijn. Want het is zo moeilijk om te zien hoe hij constant loog in m'n gezicht, en deed alsof ik achterlijk was. En ik dacht dat het nu echt goed ging komen. Maar toen ik naar huis ging, bleven hun nog. En gisteravond zijn ze gezellig met z'n drietjes gaan touren.
    Wederom was niemand er eerlijk over. Had ik dan dit weekend tegen een defecte praatpaal aan staan lullen? Ik dacht dat ik er duidelijk over was geweest. M'n vriend maakte meteen duidelijk dat we het er niet over hoefden te hebben.
    'Vertrouw je me weer niet?' Terwijl ik alleen maar vroeg wat ze hadden gedaan. Toen negeerde hij z'n telefoon, en ging ik naar die gezamelijke vriend. En opnieuw, uitleggen hoe het voelde. Of hij gelukkiger met haar was als met mij. Nogmaals dat het zo vreselijk kut voelde. Ik probeerde voor de zoveelste keer uit te leggen dat ze een spelletje speelde. En toen maakte ik de fout om te vragen of ze hadden gezoend. Hij zei van niet en daar lieten we het zo'n beetje bij. Ik stuurde een appje naar m'n vriend dat ik niet boos was, dat die vriend min of meer had toegegeven dat ze met haar waren geweest en dat ik gewoon wilde dat hij er eerlijk over was geweest.
    Vanochtend was hij boos. Ik probeerde hem en die vriend tegen elkaar uit te spelen, volgens hem. Dat was de allereerste steek die binnen kwam want dat was nooit m'n bedoeling geweest. Ik wilde de waarheid, ik wilde m'n verhaal kwijt maar volgens hem had ik hem uitgehoord. En dat was zo vreselijk hard niet m'n bedoeling. En toen maakte hij het uit. Hij ging totaal aan het punt voorbij dat hij weer had gelogen, en schoof alles op mij af. In een vlaag van verdriet en woede appte ik die vriend dat ik hem nooit meer wilde zien of spreken, waarop hij 'oke' zei en me meteen blokkeerde. Mn vriend zei dat ik lekker bezig was en hem kwaad had gemaakt en dat hij me ook zou blokkeren als ik hem niet met rust liet. Maar dat kon ik niet. Ik werd zo vreselijk kwaad. Ik trok het echt niet meer en toen heb ik hem ziek in z'n hoofd genoemd. Niet m'n beste moment en ik ben er niet trots op. Hij had haar dit zieke spel laten winnen, wetend hoe ze in elkaar zat. Ik heb hem zoveel vergeven, zo vaak sorry gezegd voor van alles. Me oprecht zo vreselijk schuldig gevoeld toen ik in zijn telefoon had gezeten, of de keer dat ze had getweet dat ze zo'n "heerlijk avondje" had gehad en dacht dat het met hem was, wat niet zo bleek te zijn. En dan is het opeens uit, en is het allemaal nog mijn schuld ook. En ik heb ook schuld. Dat weet ik dondersgoed. Oh, en hij heeft me inderdaad geblokkeerd.
    Ik heb honderden dingen verkeerd gedaan, maar nu ben ik wel alles kwijt. Mijn vriend en die gezamelijke vriend. M'n maatjes op school, m'n maatjes om mee te gamen, de jongens die ik vertrouwde en voor wie ik letterlijk alles had gedaan, al kon ik nog zo op ze zeuren. Ik heb niemand meer.

    Ik win bitch! Loop maar verder in je eigen gemaakte hell! Dit heb je jezelf te danken! Speel geen spelletjes met mij! Verliezen zal je toch😉


    Dit is de tweet die ze geplaatst heeft inmiddels. Ik ging even dood op het moment dat ik het las, omdat het alles bevestigde. En ik vraag me nu af, wat voor vreselijk persoon ben ik? Wat voor walgelijk, disgusting wezen moet ik zijn -zowel op het gebied van relaties als vriendschap- dat iemand dit kiest boven mij. M'n twitter, facebook en whatsapp zijn allemaal weg. Op steam en m'n ps4 ben ik alleen nog offline te vinden, omdat ik het niet aankan om ze online te zien en geen contact met me willen. Om te zien hoe gelukkig iedereen is zonder mij in hun leven. En het doet pijn om te zien dat ze mijn vriend ziet als een prijs. Dat is hij niet. Op een bepaalde manier natuurlijk wel, maar niet op deze. Ik ben bang dat ze niet oprecht meer van hem houdt, maar hem alleen terug wilde om te bewijzen dat ze het kon.
    Ik heb alleen maar vragen en geen antwoorden. Voel me vreselijk. Het idee dat ik maandag naar school moet en ze onder ogen moet komen, is genoeg om me te laten kokhalzen. Ik heb verder niemand daar. Ik kan niet naar m'n beste vriendin, want ze zal me steunen maar ik wil haar niet vertellen dat het voor de zoveelste keer is misgelopen. Naar m'n beste vriend durf ik ook niet meer, want hij woont in Limburg en hoewel ik weet dat hij alles op alles zal zetten om me te helpen, wil ik het hem niet aan doen. Ik wil voor niemand meer de zwakke depresieveling zijn.
    Het liefst zou ik al m'n emoties afsluiten, maar dat durf ik niet. Mijn persoonlijkheid en vaardigheden zijn compleet gebaseerd op het feit dat ik zo emotioneel ben. Ik kan er door dromen, het maakt dat ik open minded ben over alles en iedereen, het geeft me inlevingsvermogen en als ik het afsluit, dan is er van mezelf niets meer over. En het allerliefst wil ik gewoon m'n vriend en die vriend terug, dit alles vergeten en gewoon gezellig iets gaan drinken.

    'Maar je gooit nu alles wel op haar, je zal zelf ook schuld hebben.'
    Heb ik ook. Genoeg. Maar ik heb 1 ding geleerd uit mijn vorige relatie: als hij en ik uit elkaar waren, en hij bezig was met haar, dan ging ik er niet achteraan. Hij mocht naar mij komen. Dat is denk ik het grote verschil tussen haar en mij.
    'Oké, maar hij heeft ook schuld.'
    Ohja. Dat weet ik. Het komt misschien niet duidelijk naar voren en hij ontkent het maar we hebben allebei genoeg fouten gemaakt.
    'Waarom wil je hem dan uberhaupt nog terug?'
    Omdat ik een geweldig persoon in hem zie. Omdat ik werkelijk geloof dat alle kut dingen niet opwegen tegen de goede momenten. Omdat ik nu eenmaal van hem hou.

    Als je dit hebt gelezen tot het einde: dan petje af naar jou. Echt. Ik waardeer het. Of je me nu een aansteller vind, denkt dat ik raar of achterlijk ben, je hebt het in elk geval gelezen. Ik moest dit gewoon van me afschrijven.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2017 - 3:41 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    ik vind dit oprecht zó naar voor je, echt. ik weet echt helemaal niet zo goed wat ik moet zeggen, maar alsjeblieft praat er toch even met die vrienden over, dit is echt niet goed voor je. in ieder geval weet ik wel, dat dat meisje waarschijnlijk zo vreselijk smerig en manipulatief is en dat je vriend daarvoor is gevallen. ik ben bang dar hij er zelf achter moet komen...


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik vind dit zoo vervelend voor je. En waarschijnlijk wil je dit niet horen, maar ik wil het toch even gezegd hebben. Praat jezelf alsjeblieft niet dat schuldgevoel aan! Als ik door je tekst heen lees, zie ik overal: Ja, dat is mijn schuld. Zelfs als hij liegt, is het jouw schuld dat je hem erop betrapt! Dat je hem niet vertrouwd - daar heb je anders een donders goede reden voor! Liegen doe je niet in een relatie, zeker niet over zoiets gevoeligs als je ex. En helemaal niet als je weet dat die ex je terug wil. Jij bent niet de schuldige van alles - en als hij beweert van wel, is het een enorme lul! Ik heb ook in een relatie gezeten waarbij ik dacht dat alles mijn schuld was, maar als je dan achteraf bekijkt, zie je ook wat de ander fout deed. Ik zou zeggen neem er even een tijdje afstand van, want dan kun je hopelijk straks er goed op evalueren.

    Als ik eerlijk ben? Ik vind hem als een grote, arrogante, egoïstische lul klinken. Ik lees natuurlijk alleen dit deel van het verhaal, dus weet niet of die lief kan zijn. Maar ik wed dat hij er gewoon van geniet dat twee meiden om hem ruziën, dat twee meiden om hem vechten en hij houdt ze allebei aan het lijntje. Het bewijs dat hij nu bij haar is, wil dat alleen maar zeggen. Hij zal heus van je gehouden hebben, maar blijkbaar niet genoeg om zijn ex los te laten. (En misschien wel vreemd te gaan, je weet maar nooit - zou zo gebeurd kunnen zijn. Vrienden dekken elkaar ook he + ik vond het overdreven de boosheid op jou, alleen omdat jij je verhaal kwijt moest bij een gezamenlijke vriend).

    1 ding wil ik je meegeven: Laat hem los. Het klinkt alsof je blind verliefd op hem bent, en dat poetst al zijn fouten in jouw ogen weg. Maar die fouten moet je ook erkennen, en niet alleen wegpoetsen. Ik ken die manier van verliefdheid en je verdient zoveel beter dan dit. Je verdient een vriendje die volledig voor je gaat. Een vriendje die alleen jou ziet, niets meer met zijn ex te maken wil hebben. Je verdient een vriend die je waardeert om wie je bent, maar ook iemand die zijn eigen fouten durft toe te geven. Iemand die voor je zorgt. Alsjeblieft, ik weet dat het moeilijk klinkt, maar laat hem los. Hij verdient jou niet.

    Sorry als ik een beetje hard ben geweest ofzo - ik weet niet -, maar ik wil alleen helpen (:


    Ik weet dat ik deels met een eigen gedachte hierachter spreek. Ik ben ooit eens blind verliefd geweest en je verhaal klinkt deels overeenkomstig. Helaas liep dat toen voor mij niet goed af. (Pb mag je vragen evt.) Maar ik krijg de kriebels ervan als ik je verhaal lees, dus sorry als mijn waarschuwing een beetje van dat onderbuikgevoel vandaan komt..

    [ bericht aangepast op 26 mei 2017 - 6:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Het enige wat ik hierop kan zeggen, is dat dit ontzettend kut voor je moet zijn. Ik concludeer dat je een deel van jezelf bent verloren en dat is zo'n leugenachtige relatie niet waard. Zoals hierboven al is gezegd zal je vriend het leuk hebben gevonden dat twee meiden om hem vechten, maar we zijn het er allemaal over eens: dit geen eerlijk gevecht. Ik weet niet wat ik in deze situatie zou hebben gedaan. Het is tegenwoordig zo moeilijk om je privéleven te beschermen met al die social media. En ik heb makkelijk praten met alleen mijn (verwaarloosde) Facebook.
    Misschien (en dit is natuurlijk allemaal achteraf) had je dit in het begin al de kop in moeten drukken. Maar hoe stop je zo'n kutwijf dat erop is gebrand jou kapot te maken? En wat bezielt haar? Ze is echt niet goed bij haar hoofd.

    Hoe is de stand van zaken nu momenteel?


    oi, suzy

    Al heb ik hier geen ervaring over, ik leef echt met je mee. Vooral, omdat je geprobeerd hebt al vanaf het begin goed te handelen, maar dat je zelf al die nare reacties krijgt en je vrienden kwijt bent. Ik ben altijd wel zo iemand die op de 'dader' stapt, in jouw verhaal de ex van je vriend die het uitgemaakt heeft, en dan proberen te praten. Helaas zijn de meeste mensen in zo'n situatie enorm zwijgend over wat ze zelf hebben gedaan en wijzen ze naar jouw. Bedenk dat dit niet 'sterk' is, omdat diegene zich sterk voordoet. Maar juist zwak, omdat ze bang is voor de waarheid. En ik denk dat die bitch, haar eigen woorden die haar zo goed beschrijven, te zwak is daarvoor. Zoals ik lees in jou verhaal.

    Maar wat altijd helpt is school erbij halen. Een mentor of een schoolmaatschappelijkwerker. Naast dat je, je hart kan luchten aan iemand in het 'echt', kunnen ze het ook oplossen. Doordat zij/hij ook met je vriend gaat praten, zijn ex en misschien ook wel de gezamenlijke vriend.

    En ik zou naar je vriendin gaan, want dit keer is het niet 'voor de zoveelste keer' misgelopen, maar ben je keihard op internet gepest. Je zal je alleen maar rotter voelen als je er alleen mee rondloopt.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Wauw wat een vreselijk wijf is zij. Honestly, je verdient dit zo honderd procent niet. Ik snap dat je van hem houdt en dat is ook echt super lastig, maar je verdient zo zo veel beter. Geloof alsjeblieft niet dat je niks waard bent. Ze hebben je echt vreselijk behandeld en natuurlijk kan je niet alle schuld op hen schuiven, maar je ex/vriend houdt je gewoon echt aan het lijntje. Het is bijna alsof hij bang is om bij een van de twee een blauwtje op te lopen, dus houdt hij jullie maar allebei bij de hand. Ik snap dat het echt enorm lastig is, maar blokkeer ze. Zij verdien jou niet en ik weet zeker dat er nieuwe vrienden op je pad komen die wel alles voor je over hebben. Als je iemand nodig hebt om tegen te ranten/mee te praten dan staat mijn gb/pb altijd open. Hopelijk voel je je snel weer wat beter, because you deserve it! Virtual hugs from me.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Slughorn schreef:
    Ik vind dit zoo vervelend voor je. En waarschijnlijk wil je dit niet horen, maar ik wil het toch even gezegd hebben. Praat jezelf alsjeblieft niet dat schuldgevoel aan! Als ik door je tekst heen lees, zie ik overal: Ja, dat is mijn schuld. Zelfs als hij liegt, is het jouw schuld dat je hem erop betrapt! Dat je hem niet vertrouwd - daar heb je anders een donders goede reden voor! Liegen doe je niet in een relatie, zeker niet over zoiets gevoeligs als je ex. En helemaal niet als je weet dat die ex je terug wil. Jij bent niet de schuldige van alles - en als hij beweert van wel, is het een enorme lul! Ik heb ook in een relatie gezeten waarbij ik dacht dat alles mijn schuld was, maar als je dan achteraf bekijkt, zie je ook wat de ander fout deed. Ik zou zeggen neem er even een tijdje afstand van, want dan kun je hopelijk straks er goed op evalueren.

    Als ik eerlijk ben? Ik vind hem als een grote, arrogante, egoïstische lul klinken. Ik lees natuurlijk alleen dit deel van het verhaal, dus weet niet of die lief kan zijn. Maar ik wed dat hij er gewoon van geniet dat twee meiden om hem ruziën, dat twee meiden om hem vechten en hij houdt ze allebei aan het lijntje. Het bewijs dat hij nu bij haar is, wil dat alleen maar zeggen. Hij zal heus van je gehouden hebben, maar blijkbaar niet genoeg om zijn ex los te laten. (En misschien wel vreemd te gaan, je weet maar nooit - zou zo gebeurd kunnen zijn. Vrienden dekken elkaar ook he + ik vond het overdreven de boosheid op jou, alleen omdat jij je verhaal kwijt moest bij een gezamenlijke vriend).

    1 ding wil ik je meegeven: Laat hem los. Het klinkt alsof je blind verliefd op hem bent, en dat poetst al zijn fouten in jouw ogen weg. Maar die fouten moet je ook erkennen, en niet alleen wegpoetsen. Ik ken die manier van verliefdheid en je verdient zoveel beter dan dit. Je verdient een vriendje die volledig voor je gaat. Een vriendje die alleen jou ziet, niets meer met zijn ex te maken wil hebben. Je verdient een vriend die je waardeert om wie je bent, maar ook iemand die zijn eigen fouten durft toe te geven. Iemand die voor je zorgt. Alsjeblieft, ik weet dat het moeilijk klinkt, maar laat hem los. Hij verdient jou niet.

    Sorry als ik een beetje hard ben geweest ofzo - ik weet niet -, maar ik wil alleen helpen (:


    Ik weet dat ik deels met een eigen gedachte hierachter spreek. Ik ben ooit eens blind verliefd geweest en je verhaal klinkt deels overeenkomstig. Helaas liep dat toen voor mij niet goed af. (Pb mag je vragen evt.) Maar ik krijg de kriebels ervan als ik je verhaal lees, dus sorry als mijn waarschuwing een beetje van dat onderbuikgevoel vandaan komt..


    Ik zou van alles willen schrijven, maar eigenlijk staat hier alles al in. Ik heb ook zoiets gehad, alleen dan met vrienden ipv een relatie, wat ook niet echt heel fijn is afgelopen. Ik denk dat je echt beter verdient dan hij, en zij... Klinkt gewoon als een rotkind, want iemand zo onderuit halen, dat kan gewoon niet.


    obsessive rage

    Ik kan me heel goed in de reactie van Slughorn vinden, maar jeetje meid wat een kutklotekutsituatie. Enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat ondanks dat je nu nog heel graag hem terug wil, het echt op gaat luchten dat je nu fysiek alle accounts/nummers etc van hem (en die vriend verwijderd) dat is een hele grote stap ik weet het maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het je veel rustiger maakt. Desnoods laat je iemand anders zijn nummer 'bewaren' mocht je toch ooit terug willen. Dan is die last van jouw schouders af en heb je even de tijd en ruimte om echt naar je gevoelens te luisteren zonder dat je er steeds mee geconfronteerd wordt. Mocht je je hart willen luchten kan je altijd bij me terecht. c:


    The truth is out there.

    Wow, ik vind het echt super lief dat jullie het überhaupt gelezen hebben. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen en kan niet overal individueel op reageren dus doe ik het maar even zo.

    Ik heb het niet echt zo opgeschreven, maar als het goed gaat tussen ons, dan gaat het ook echt goed. Hij kan echt de meest lieve jongen zijn, weet precies wanneer ik me down voel en vrolijkt me op. Door hem durf ik te schrijven of andere dingen te doen waar ik normaal gesproken onzeker over ben. Het is gewoon constant dit gezeik waar ik niet meer tegen kan.
    Inmiddels heeft die ene vriend contact met me weten op te nemen en me verteld dat hij het beu is om tussen onze ruzies te staan. Ik zei dan weer dat ik dat niet van hem verwacht, maar gewoon mn verhaal kwijt wil bij de enige persoon die hem kent en het verhaal weet. Verder voel ik me nog niet zo op m'n gemak, om eerlijk te zijn. Hij zei dat ik andersom net zo goed zo'n tweet had gestuurd en dat was echt een klap in m'n gezicht. Ja, ik praat niet al te aardig over haar, maar zo laag zou ik ook weer niet gaan. Anyway, het gaat eigenlijk nog behoorlijk kut en m'n enige lichtpuntje is de enorme bak chocoladeijs die ik zometeen ga halen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    het is al fijn dat hij contact met je opneemt, laat alles ff afkoelen, en neem anders een keer koffie met hem of zoiets om elkaars kant aan te horen. Wat het maakt dat hun het juist voor haar op te nemen.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2017 - 14:55 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Wow, gewoon wow. Ik waardeer het dat je één van de weinige mensen bent die het goede in anderen ziet, maar ik denk dat hier ook speelt: liefde maakt blind. Op sommige momenten las ik het verhaal en dan vond ik hem echt de grootste player die er ooit is geweest, dat het hem gewoon geen flikker boeit wat er gebeurd en dat hij alleen maar op haar uit is, omdat zij hem 'verwent'.

    Ik weet dat je dat op dit moment niet wilt horen, of niet in gelooft, maar er is écht wel een jongen die alléén om jou geeft, alleen van jou houdt en niet zo'n snol van een ex erbij heeft. Het is zo zwaar, maar geef jezelf een nieuwe kans. Ga iets leuks doen, doe wat je altijd al hebt willen doen. Geef aandacht aan jezelf, dat is wat je nu nodig hebt. Houd een hele netflix marathon. Geef liefde aan jezelf. Er houdt iemand écht van je, waarmee je een normale relatie kan beginnen zonder dit gedoe.

    Maar ik denk werkelijk (rude, sorry) dat hij dat niet is, want aan het eind ben je er niet gelukkiger van geworden en is dat niet waar een relatie op draait. Gelukkig te zijn? Maakt hij je gelukkig? Ja, misschien in de tijd van een relatie, maar aan het einde? Nee.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    TinyTina schreef:
    en m'n enige lichtpuntje is de enorme bak chocoladeijs die ik zometeen ga halen.


    Nou meid, geniet er maar van, want het is fucking heet. En nog een lichtpuntje: als hij iets fatsoenlijker met je om was gegaan, had hij misschien samen met jou die bak mogen leegeten. Nu heb je alles voor jou alleen. (cool)

    Dat neemt overigens niet weg dat hij een klootviool eerste klas is.


    oi, suzy

    'Maar je gooit nu alles wel op haar, je zal zelf ook schuld hebben.'
    Doe je he-le-maal niet. Je geeft duidelijk aan spijt te hebben over de dingen die je verkeerd hebt gedaan. Sterker nog, ik vind dat je jezelf wel wat minder hard aan mag pakken.

    'Oké, maar hij heeft ook schuld.'
    Hij heeft niet alleen schuld, hij is ook nog eens een klootzak. (Sorry. Ik weet dat je van hem houdt.)

    'Waarom wil je hem dan uberhaupt nog terug?'
    Logisch. De slechte dingen halen de goede toch niet weg. Dit is echt niet een vraag waartegen je je hoeft te verdedigen.

    Nee, maar ik las al kleine dingetjes in het lucht-je-hart-topic en wát een kutverhaal. Wat een enorme, onvolwassen kreng is dat meisje zeg. Het slaat echt nergens op zo met mensen om te gaan. Enorm typisch. Ik ken ook zo iemand - lang niet zo erg als haar, maar wel bijna. Het spijt me dat het zo gelopen is, maar ik denk dat je over een paar weken of maanden misschien zal zien dat het beter is zo. Liefde maakt namelijk echt blind, en dan heb ik het niet alleen over jou, maar heel erg ook over hem. Die ex van hem is enorm manipulatief en behandelt hem inderdaad behoorlijk als een prijs. Maar hij is verliefd op haar, dus daar wordt hij door verblind. Maar dat hij is zo is omgegaan met jou heeft geen excuus. Dat is echt, écht klootzakkengedrag. Maar ja, liefde maakt blind en het is helemaal niet raar dat je - je nu nog zo voelt, probeer alleen te herinneren dat wat er zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld, niet oké is van zijn kant. Misschien helpt dat. Ik ken het probleem, heel goed hoor. Ik ben ook heel lang verliefd geweest op een jongen die echt hele nare dingen heeft uitgehaald, maar ik heb ook beseft dat ik mezelf dat niet kwalijk kan nemen. De goede eigenschappen en momenten verdwijnen nu eenmaal niet als er slechte dingen gebeuren en dat is lastig.

    Hier zijn wat kittens, en je mag me altijd een berichtje sturen. <3

    [ bericht aangepast op 26 mei 2017 - 15:58 ]


    Tijd voor koffie.

    Je vriend en die gezamenlijke vriend zijn je niet waard. Je hebt het uitgelegd, je hebt ze proberen te laten zien hoe ze doet en dat ze een spelletje speelt. Ja, je hebt dingen fout gedaan, maar je verdient iemand die volledig voor jou gaat. En met wie je niet een knipperlicht relatie hebt en die niet steeds wisselt tussen jou en z'n ex. Ik snap dat je van hem houdt en hem een geweldige vent vind, echter uit je tekst maak ik op dat hij niet veel rekening met jou en jouw gevoelens houdt. Mensen die het dichtst bij je staan, kunnen je haast altijd het hardst pijn doen.

    Iemand kan geweldig lijken, maar het niet zijn. Ik denk dat je dit hoofdstuk moet afsluiten en door moet gaan met je leven. Zal heel moeilijk zijn, dit is echter zo te lezen ook niet goed voor je.

    *virtual hug*


    Physics is awesome

    Lieve schat, ik wil dat je dit heel goed leest en misschien nog een 100 keer herleest: Hij is niet goed voor je. Hij zal heus wel lief geweest zijn wanneer het goed ging, maar dat betekent nog niet dat hij goed voor je is. Jij bent de enige die steeds aan het vechten is voor een echte relatie, voor hem en het enige wat hij doet is je een klap in het gezicht geven. Hij weet heel goed wat er speelt, hij weet heel goed dat je pijn hebt en het doet hem niets, alleen wanneer het hem het beste uitkomt en dat is wanneer die andere truus ook niet meer lekker mee doet. Ik vraag me eigenlijk af waarom het tussen die twee ook telkens uit gaat, zal vast ook een reden voor zijn.

    Ik weet heel goed hoe het is om met alleen maar vragen te zitten en geen antwoorden te krijgen na een breuk. Ik ben het levende bewijs dat zelfs die marteling te overleven is. Een klein geheimpje onder ons he, al die dingen waar je plotseling toe in staat bent omdat hij je die confidence boost geeft, daar heb je hem helemaal niet voor nodig. Nooit niet. Aan het einde van de dag ben jij toch degene die de daden verricht? Jij bent toch degene die de vingers laat glijden over het toetsenbord en een meesterwerk aan verhalen creëert?

    [ bericht aangepast op 26 mei 2017 - 17:57 ]


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.