• Ik ben vast niet de enige die ervan baalt dat er de laatste maanden (of gerust twee jaar) zo weinig reacties worden achtergelaten op creaties. En toegegeven: ik maak me daar zelf net zo goed aan schuldig. De sneeuwballenactie was onwijs leuk en bracht wat meer leven op Quizlet. Dus nu vraag ik me af: kan er niet zo’n competitie op Quizlet blijven?

    Je zou bijvoorbeeld ‘munten’ kunnen verdienen per reactie die je achterlaat. En om te voorkomen dat iedereen alleen ‘leuk!’ zegt, kan er misschien ingesteld worden dat er minstens drie woorden moeten staan om een munt te verdienen. Deze munten zouden dan op het profiel kunnen staan. Ik dacht eraan dat er bijvoorbeeld elke maand ‘bekers’ kunnen worden uitgedeeld aan de users die de meeste reacties hebben achtergelaten (die ook op het profiel komen) en om de mensen met minder tijd te stimuleren, zouden de vakanties ‘bonusweken’ kunnen zijn die dubbele punten opleveren. Misschien kan er voor de winnaars aan het einde van het jaar een creditprijs kunnen zijn of een vermelding op je profiel of wat leuks. Dat vraagt natuurlijk om heel wat programmeerwerk (maar hé, we hebben een nieuwe admin ;D), maar ik kan me voorstellen dat deze competitie wel gaat bijdragen aan meer activiteit op de website en dat het maken van creaties daardoor voor iedereen leuker wordt.

    Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie nog leuke aanvullingen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het idee goed!
    Ik ben iemand die, als ik een verhaal lees, best wel vaak een reactie achterlaat en meestal probeer ik er inhoudelijk ook wel iets leuks van te maken.^^

    Aanvullende suggestie: kudo's geven aan reacties? Of 'vind ik leuk', maar dat is misschien te facebook-achtig.


    The soul needs autumn.

    Leuk!

    Okee no just kidding hihi
    Ik denk dat dit heel positief kan uitpakken, al vind ik credits wel een wat minder idee, dan denk ik dat mensen het inderdaad meer voor het geld (dat ze in dit geval dan niet hoeven te betalen) gaan doen.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Scandal schreef:
    (...)
    Misschien ook omdat wij alle reacties nakeken?

    Ik vind het nog wat vaag precies. Misschien moet je het wat concreter omschrijven?
    Extra reacties zijn altijd welkom. Je schrijft in de eerste plaats voor jezelf, maar je post het omdat je wil weten wat anderen er van vinden. ^^
    Ik denk ook niet dat je te hard moet kijken naar 'niet gemeende reacties'. Als er inderdaad iets in te stellen is dat je pas iets voor je reactie kan krijgen vanaf 3 of 5 woorden (exclusief smileywoorden), dan sluit je al veel uit. Je kan ze dan nog wel posten, maar dan tellen ze niet.

    Ik denk dat het inderdaad met een minimum aantal woorden wel te doen is om de 'niet gemeende reacties' uit te sluiten, ja. (:

    Kun jij iets concreter zijn over wat ik iets concreter zou kunnen omschrijven? Maffe zin, haha. Welke aspecten zijn nog niet helemaal duidelijk voor je? (Geldt voor iedereen, trouwens. (: )


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Ik denk dat het inderdaad met een minimum aantal woorden wel te doen is om de 'niet gemeende reacties' uit te sluiten, ja. (:

    Kun jij iets concreter zijn over wat ik iets concreter zou kunnen omschrijven? Maffe zin, haha. Welke aspecten zijn nog niet helemaal duidelijk voor je? (Geldt voor iedereen, trouwens. (: )

    Het systeem is duidelijk: een (vast) project op poten zetten dat het aantal reacties op creaties verhoogd.
    Het is voor mij nog wat vaag wat je er precies tegenover wil zetten. Je praat over mogelijk bekers, wat precies bedoel je daarmee? Zoiets als een badge? Of eerder zoals de nominaties van vroeger? Waarvoor krijg je een beker: het meeste aantal of het mooiste/meest kwalitatieve reactie (of zijn er meerdere bekers te winnen? Hoe nomineer je een goede reactie? Om de hoeveel tijd vind je het aangeraden om eens de meest leuke reacties te laten meedoen in die wedstrijd? Hoeveel tijd krijgt men om zoveel mogelijk goede reacties te posten? Wanneer zou je die bonusweken plannen? Want België en Nederland samen hebben veel vakanties. Wat kan je eigenlijk met die munten doen? Want ik kan me inbeelden dat niet iedereen het maar gewoon zal doen voor die vermelding op het profiel? Wat doe je met de mensen die enorme spammers zijn? Want met de sneeuwballenactie waren die er ook. Als die iedere maand de 'tussenstand' winnen, hoe motiveer je de rest dan?

    Zulke dingen een beetje. Echt al meer wat verdere uitwerking. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind het wel een leuk idee, alleen gaan mensen dan alleen reageren daarom en dat was toen met de sneeuwballenactie ook (naar mijn idee), dan krijg je die reacties niet per se omdat ze het echt zo goed vinden. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Scandal schreef:
    (...)
    Het systeem is duidelijk: een (vast) project op poten zetten dat het aantal reacties op creaties verhoogd.
    Het is voor mij nog wat vaag wat je er precies tegenover wil zetten. Je praat over mogelijk bekers, wat precies bedoel je daarmee? Zoiets als een badge? Of eerder zoals de nominaties van vroeger? Waarvoor krijg je een beker: het meeste aantal of het mooiste/meest kwalitatieve reactie (of zijn er meerdere bekers te winnen? Hoe nomineer je een goede reactie? Om de hoeveel tijd vind je het aangeraden om eens de meest leuke reacties te laten meedoen in die wedstrijd? Hoeveel tijd krijgt men om zoveel mogelijk goede reacties te posten? Wanneer zou je die bonusweken plannen? Want België en Nederland samen hebben veel vakanties. Wat kan je eigenlijk met die munten doen? Want ik kan me inbeelden dat niet iedereen het maar gewoon zal doen voor die vermelding op het profiel? Wat doe je met de mensen die enorme spammers zijn? Want met de sneeuwballenactie waren die er ook. Als die iedere maand de 'tussenstand' winnen, hoe motiveer je de rest dan?

    Zulke dingen een beetje. Echt al meer wat verdere uitwerking. =)


    Ik denk dat de vermelding van de punten op het profiel als beloning voor inhoudelijke reacties een bepaald soort groep aanspreekt, die niet spamt, copy-paste etc. Omdat het meer een "eer" iets is (want met de munten kun je niet zoveel behalve er een mooie rond getal van maken ;p ), in plaats van een "echte" prijs.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ben voor, maar ik lees even de reacties door.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Scandal schreef:
    (...)
    Het systeem is duidelijk: een (vast) project op poten zetten dat het aantal reacties op creaties verhoogd.
    Het is voor mij nog wat vaag wat je er precies tegenover wil zetten. Je praat over mogelijk bekers, wat precies bedoel je daarmee? Zoiets als een badge? Of eerder zoals de nominaties van vroeger? Waarvoor krijg je een beker: het meeste aantal of het mooiste/meest kwalitatieve reactie (of zijn er meerdere bekers te winnen? Hoe nomineer je een goede reactie? Om de hoeveel tijd vind je het aangeraden om eens de meest leuke reacties te laten meedoen in die wedstrijd? Hoeveel tijd krijgt men om zoveel mogelijk goede reacties te posten? Wanneer zou je die bonusweken plannen? Want België en Nederland samen hebben veel vakanties. Wat kan je eigenlijk met die munten doen? Want ik kan me inbeelden dat niet iedereen het maar gewoon zal doen voor die vermelding op het profiel? Wat doe je met de mensen die enorme spammers zijn? Want met de sneeuwballenactie waren die er ook. Als die iedere maand de 'tussenstand' winnen, hoe motiveer je de rest dan?

    Zulke dingen een beetje. Echt al meer wat verdere uitwerking. =)

    Ik snap je! Ik ga nu even lekker van het mooie weer genieten, daarna ga ik met deze punten aan de slag. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat vinden jullie van mijn aanvullende suggestie? ^^


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik vind het idee goed!
    Ik ben iemand die, als ik een verhaal lees, best wel vaak een reactie achterlaat en meestal probeer ik er inhoudelijk ook wel iets leuks van te maken.^^

    Aanvullende suggestie: kudo's geven aan reacties? Of 'vind ik leuk', maar dat is misschien te facebook-achtig.

    Helemaal vergeten! Maar dat zou ook leuk zijn. Maar zou je er dan nog iets tegenover willen stellen? Aan reacties met de meeste kudos's ofzo? Bonusmunten ofzo haha, idk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is het geen idee om, zoals Wervelwind zegt, inderdaad kudo's in te voeren voor reacties? Je kunt het dan ook doortrekken naar een soort xOTM-wedstrijd, bijvoorbeeld "reactie van de maand". En dan zeggen dat, bijvoorbeeld, de winnaar van de maand negen credits krijgt (want de volle 25 voor een reactie lijkt me wat veel). Dat is namelijk genoeg om zelf wat in de spotlight te zetten en dat kan, volgens mij, mensen aanmoedigen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Net zoals wat M0NA zegt, ik vind het jammer dat het 'moet' en je daarvoor iets moet organiseren. Het is veel leuker en oprechter als het vanuit hunzelf komt.
    Ik snap het idee erachter, echter vind ik dat het 'probleem' geprobeerd opgelost te worden met een tijdelijke oplossing voor iets, wat het dus niet totaal oplost. Leuk initiatief. Maar niet mijn ding.


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Het grappige is dat veel mensen denken dat er dan maar random reacties gaan worden geplaatst als 'snel verder' 'heel leuk stukje', maar vaak als ik mezelf (toen ook met de sneeuwballen-actie) ertoe zet om een reactie te plaatsen, dat ik vaak wel kijkt naar wat ik net gelezen hebt en daarover een reactie plaatst. Zal neit iedereen zijn, maar ik heb dat wel en dan denk je wel na over wat je gelezen hebt en over je reactie, dan vind ik het zelf al een échte reactie. Maar dst is hoe ik erover denk. Ik vind het al tof als mensen de tijd nemen iets te plaatsten tegenwoordig. Of het nu twee woorden zijn of een hele paragraaf xD en kom op, elke reactie is toch welkom? Waarom.zou je je gaan afvragen of een reactie genuine is of niet? Je weet dat ze lezen, ze plaatsen zelfs nog een reactie. Het klopt dat het ook leuker is als het van henzelf komt, maar of het nu voor puntjes is of niet, ik ben met alles tevreden en met alles wel dankbaar! ^^

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 11:58 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Het grappige is dat veel mensen denken dat er dan maar random reacties gaan worden geplaatst als 'snel verder' 'heel leuk stukje', maar vaak als ik mezelf (toen ook met de sneeuwballen-actie) ertoe zet om een reactie te plaatsen, dat ik vaak wel kijkt naar wat ik net gelezen hebt en daarover een reactie plaatst. Zal neit iedereen zijn, maar ik heb dat wel en dan denk je wel na over wat je gelezen hebt en over je reactie, dan vind ik het zelf al een échte reactie. Maar dst is hoe ik erover denk. Ik vind het al tof als mensen de tijd nemen iets te plaatsten tegenwoordig. Of het nu twee woorden zijn of een hele paragraaf xD en kom op, elke reactie is toch welkom? Waarom.zou je je gaan afvragen of een reactie genuine is of niet? Je weet dat ze lezen, ze plaatsen zelfs nog een reactie. Of het nu voor puntjes is of niet, ik ben met alles tevreden en met alles wel dankbaar! ^^


    Dit ja (: ik bedoel, als ik vijf 'neppe' reacties en een 'echte' krijg door een actie zoals deze, is dat nog altijd 1 fijne reactie meer dan dat ik zonder de actie zou krijgen (:
    Het is niet dat je iets gaat verliezen, en als iemand echt de spuigaten uit spamt, kan je die persoon ook gewoon melden, denk ik zo.


    Mhm?

    Ik vind het wel een leuk idee.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.