• Ik ben vast niet de enige die ervan baalt dat er de laatste maanden (of gerust twee jaar) zo weinig reacties worden achtergelaten op creaties. En toegegeven: ik maak me daar zelf net zo goed aan schuldig. De sneeuwballenactie was onwijs leuk en bracht wat meer leven op Quizlet. Dus nu vraag ik me af: kan er niet zo’n competitie op Quizlet blijven?

    Je zou bijvoorbeeld ‘munten’ kunnen verdienen per reactie die je achterlaat. En om te voorkomen dat iedereen alleen ‘leuk!’ zegt, kan er misschien ingesteld worden dat er minstens drie woorden moeten staan om een munt te verdienen. Deze munten zouden dan op het profiel kunnen staan. Ik dacht eraan dat er bijvoorbeeld elke maand ‘bekers’ kunnen worden uitgedeeld aan de users die de meeste reacties hebben achtergelaten (die ook op het profiel komen) en om de mensen met minder tijd te stimuleren, zouden de vakanties ‘bonusweken’ kunnen zijn die dubbele punten opleveren. Misschien kan er voor de winnaars aan het einde van het jaar een creditprijs kunnen zijn of een vermelding op je profiel of wat leuks. Dat vraagt natuurlijk om heel wat programmeerwerk (maar hé, we hebben een nieuwe admin ;D), maar ik kan me voorstellen dat deze competitie wel gaat bijdragen aan meer activiteit op de website en dat het maken van creaties daardoor voor iedereen leuker wordt.

    Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie nog leuke aanvullingen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ubuntu schreef:
    Is het geen idee om, zoals Wervelwind zegt, inderdaad kudo's in te voeren voor reacties? Je kunt het dan ook doortrekken naar een soort xOTM-wedstrijd, bijvoorbeeld "reactie van de maand". En dan zeggen dat, bijvoorbeeld, de winnaar van de maand negen credits krijgt (want de volle 25 voor een reactie lijkt me wat veel). Dat is namelijk genoeg om zelf wat in de spotlight te zetten en dat kan, volgens mij, mensen aanmoedigen.


    Dit vind ik een goed idee. Trouwens, nu we toch bezig zijn. Iemand stelde ooit ook eens ergens voor om de optie toe te voegen: reactie op een reactie (ook zoals in Facebook). Ik denk dat dit ook een alternatief is om meer reacties te stimuleren. Mensen gaan zo in dialoog met elkaar en op die manier heb je meteen heel wat reacties extra. Bovendien is het iets wat vaak voorkomt, bij mij toch, dat mensen inhaken op iets wat de persoon eronder schreef. Als mensen op elkaar kunnen reageren heb je veel meer leven.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dit vind ik een goed idee. Trouwens, nu we toch bezig zijn. Iemand stelde ooit ook eens ergens voor om de optie toe te voegen: reactie op een reactie (ook zoals in Facebook). Ik denk dat dit ook een alternatief is om meer reacties te stimuleren. Mensen gaan zo in dialoog met elkaar en op die manier heb je meteen heel wat reacties extra. Bovendien is het iets wat vaak voorkomt, bij mij toch, dat mensen inhaken op iets wat de persoon eronder schreef. Als mensen op elkaar kunnen reageren heb je veel meer leven.


    Dat staat op de suggestielijst! Afwachten dus. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ubuntu schreef:
    Is het geen idee om, zoals Wervelwind zegt, inderdaad kudo's in te voeren voor reacties? Je kunt het dan ook doortrekken naar een soort xOTM-wedstrijd, bijvoorbeeld "reactie van de maand". En dan zeggen dat, bijvoorbeeld, de winnaar van de maand negen credits krijgt (want de volle 25 voor een reactie lijkt me wat veel). Dat is namelijk genoeg om zelf wat in de spotlight te zetten en dat kan, volgens mij, mensen aanmoedigen.

    Dat laatste is al voorgesteld, maar het werd afgewezen geloof ik. Ik ben wel voor (ik was namelijk één van de twee voorstellers, haha)

    Edit: hier is dat topic.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 15:39 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Opzich goed idee hoor maar het is irritant als je berichten altijd minimaal 3 woorden moeten zijn, soms zijn mij reacties (wel gemeend) maar 1 of 2 woorden lang

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 20:26 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Laleah schreef:
    Het grappige is dat veel mensen denken dat er dan maar random reacties gaan worden geplaatst als 'snel verder' 'heel leuk stukje', maar vaak als ik mezelf (toen ook met de sneeuwballen-actie) ertoe zet om een reactie te plaatsen, dat ik vaak wel kijkt naar wat ik net gelezen hebt en daarover een reactie plaatst. Zal neit iedereen zijn, maar ik heb dat wel en dan denk je wel na over wat je gelezen hebt en over je reactie, dan vind ik het zelf al een échte reactie. Maar dst is hoe ik erover denk. Ik vind het al tof als mensen de tijd nemen iets te plaatsten tegenwoordig. Of het nu twee woorden zijn of een hele paragraaf xD en kom op, elke reactie is toch welkom? Waarom.zou je je gaan afvragen of een reactie genuine is of niet? Je weet dat ze lezen, ze plaatsen zelfs nog een reactie. Het klopt dat het ook leuker is als het van henzelf komt, maar of het nu voor puntjes is of niet, ik ben met alles tevreden en met alles wel dankbaar! ^^

    Maar dat is dus wel juist zo, dat echt weinig mensen zoiets doen hoe zoals jij de reacties post. Er zijn genoeg mensen die het wel bij de twee woordjes laten, vanwege de actie die er loopt.
    Persoonlijk gaat het mij er ook niet om dat ze niet mogen reageren als het alleen twee woordjes zijn, maar de gedachte dat er met moeite een reactie wordt achtergelaten dan alleen de bekende 'snel verder', zegt en betekend voor mij veel meer. Als jij blij bent met puntjes, nou goed voor jou.., echter weet ik niet wat ik uit die puntjes moet opmaken? Betekenen de puntjes een goed iets? Is het iets slechts? Als je die puntjes kunt versturen, kun je ook een reactie schrijven, denk ik dan. Vandaar dat er ook users reageren, waaronder ik, met dat er dan weer users zijn die reageren om het reageren voor de actie. Als je snapt wat ik bedoel?


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Ik begrijp het idee, maar ergens knelt bij mij de schoen...

    Je schrijft: En toegegeven: ik maak me daar zelf net zo goed aan schuldig.

    Waarom geef je zelf nu geen reacties dan? Is het verhaal het niet waard? Of de user niet? Doe je het niet omdat je er niks voor krijgt? Heb je er geen tijd voor?
    Ik gok dat het voor vele het laatste is....

    Dit is trouwens geen aanval naar jou, of naar iemand anders... Ik vraag me gewoon af waarom we beloond moeten worden om een reactie te plaatsen??
    In mijn ogen wordt namelijk iedereen gelukkig van een reactie! (Dus je maakt meteen iemands dag een stukje beter!!!!)
    Het geven van een reactie kost minder tijd dan het lezen van het hoofdstuk.. (Dus wanneer je tijd hebt om te lezen, kun je ook reageren volgens mij!)
    Je weet zelf hoe leuk het krijgen van reacties is... dus je weet wat het met iemand doet!
    En technisch gezien zit er vaak een beloning aan... De schrijver is blijer/zelfverzekerder/gemotiveerder en zal je eerder een nieuw hoofdstuk schenken.. Het nieuwe hoofdstuk is ook wel een beloning vind ik..
    Tijdens de sneeuwbal-actie deed iedereen zich ineens weer de moeite om dingen te gaan lezen, en te reageren. Waarom kan dat niet als je er niets voor krijgt?

    Ergens heb je ook wel weer volkomen gelijk, want door het lage reactieaantal, geven veel users het schrijven op. Of op z'n minst het schrijven op Quizlet.. Of ze schrijven alleen nog dingen waarmee je zeker bent van reacties (mits je een klein beetje je best doet)..
    en dan is dit weer geniaal!

    Nogmaals: Dit is niet bedoeld als een aanval, slechts iets wat me opvalt.
    Mocht iemand hier zich toch onverhoopt door aangevallen voelen.. Gb me, pb me, meld mijn bericht ovvv verbeter mijn Grammer ^^
    Ik hoop trouwens dat jij je al helemaal niet aangevallen voelt Natas, want jij komt tenminste met een oplossing,, ik draag alleen bij aan het probleem =)

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 17:54 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Bij stories ben ik persoonlijk niet van mening dat er ongemeende reacties zouden worden gegeven. Het gaat daar om mensen die het verhaal sowieso al de moeite waard vinden, niemand leest onoprecht door lappen, lappen tekst heen of blijft tegen haar zin elk hoofdstuk volgen. Veel vaste lezers plaatsen gewoon niets omdat ze geen zin hebben daarvoor, niet omdat ze het verhaal niets vinden, maar gewoon uit gemakzucht/luiheid. Ik zie het meer als: ze zouden dan gewoon de moeite nemen om hun oprechte positieve mening (anders lezen ze het niet) te laten weten aan de schrijver in plaats van het niet uit te spreken. Het is een win - win - situatie.

    Bij Quizzen en lijstjes zou er wel gemakkelijker snel iets neergeschreven worden om punten te sprokkelen, maar dan nog, het is niet dat ze dan iets zouden zeggen dat niet waar is. Ik sluit me dus aan bij Leah. Ik denk niet dat mensen ongemeend zouden zijn in wat ze zeggen. Dat ze er zelf ook iets aan zouden kunnen winnen, vind ik persoonlijk niet zo erg. Zeker bij stories kan het nooit ongemeende interesse zijn.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wat wel zo was tijdens de sneeuwballenactie, mensen reageerden wel volop omdat ze er misschien wel iets terug voor gingen krijgen. Daardoor werd iedereen getrokken naar de wedstrijd en reageerde iedereen volop. Waarom het in het begin echt heel actief was en dan quasi windstil, komt waarschijnlijk doordat mensen (ik ook) gedemotiveerd raakten van het feit dat je de top kon zien.
    Dus dit moet ook echt wel lukken maar dan gewoon zonder een zichtbare top.


    Heaven is a place that we all have

    Dunphy schreef:
    Wat wel zo was tijdens de sneeuwballenactie, mensen reageerden wel volop omdat ze er misschien wel iets terug voor gingen krijgen. Daardoor werd iedereen getrokken naar de wedstrijd en reageerde iedereen volop. Waarom het in het begin echt heel actief was en dan quasi windstil, komt waarschijnlijk doordat mensen (ik ook) gedemotiveerd raakten van het feit dat je de top kon zien.
    Dus dit moet ook echt wel lukken maar dan gewoon zonder een zichtbare top.


    Inderdaad, dit.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dunphy schreef:
    Wat wel zo was tijdens de sneeuwballenactie, mensen reageerden wel volop omdat ze er misschien wel iets terug voor gingen krijgen. Daardoor werd iedereen getrokken naar de wedstrijd en reageerde iedereen volop. Waarom het in het begin echt heel actief was en dan quasi windstil, komt waarschijnlijk doordat mensen (ik ook) gedemotiveerd raakten van het feit dat je de top kon zien.
    Dus dit moet ook echt wel lukken maar dan gewoon zonder een zichtbare top.

    Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik moet in ieder geval zeggen: bij mij zit het er niet meer in. Ik vergeet continu om reacties achter te laten. Mogelijk met een systeem zoals dit, zou ik mezelf terug kunnen aanleren om reacties achter te laten. Het probleem bij mij is dat ik het niet zou willen doen voor credits.

    Ik zou het bijvoorbeeld wel cool vinden als er een badge zou komen van bijvoorbeeld een 7 day streak. Dat je bijvoorbeeld minstens 3 kwaliteitsvolle reacties hebt achtergelaten per dag, 7 dagen op een rij. Of je hoogste aantal dagen na elkaar.
    Maar dat ben je mogelijk ook snel beu omdat wanneer je een badge gehaald hebt, het doel weg valt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik zou het bijvoorbeeld wel cool vinden als er een badge zou komen van bijvoorbeeld een 7 day streak. Dat je bijvoorbeeld minstens 3 kwaliteitsvolle reacties hebt achtergelaten per dag, 7 dagen op een rij. Of je hoogste aantal dagen na elkaar.
    Maar dat ben je mogelijk ook snel beu omdat wanneer je een badge gehaald hebt, het doel weg valt.

    Een badge is wel een erg goed idee! Ik zat er eerder aan te denken, maar ik wist niet in hoe ver dit mogelijk was. Bij een badge heb je, volgens mij, ook een langere periode om het te behalen en in die tijd kom je er vanzelf ook een beetje in met het reageren. Dat wordt dan wel iets van jezelf. Het is in iedergeval een goed idee.


    † Love? I want to sleep.