• FEMKE’S SCHRIJVERS ID


    Hallo,
    Het werd tijd voor een schrijvers ID, want ik heb al drie (korte) verhalen afgerond en die wil ik graag op een rijtje houden. Daarnaast is het ook handig om alle komende verhalen hier aan te kondigen.
    Dus laat ik mezelf eerst maar eens introduceren. Mijn naam is Femke, ik ben inmiddels 19 jaar oud en ik schrijf nu ongeveer 7 jaar. Op Quizlet ben ik het meest bekend onder de username JamesPotter. Verder heb ik niet echt iets te vertellen. Behalve dan dat ik ook van lezen houd en ik veel te lange dankwoorden schrijf, maar ik houd van mijn lezers.
    Groetjes, Femke


    Note: Klik op de cover om bij het verhaal te komen

    LOPENDE VERHALEN


    Dichten in de nacht

    De Amsterdamse Viggo lijkt totaal niet op zijn familie; hoewel zijn familie nu niet hele zuivere koffie is en zijn broer momenteel in de gevangenis zit, houdt Viggo zich meer bezig met artistieke vormen, zoals dichten.
    Zijn familie weet daar echter helemaal niets van af en Viggo wil dat liever ook zo houden. Hij steekt al zijn tijd en passie in het dichten en wil niet dat dat van hem wordt afgenomen. Daarom dicht hij ‘s nachts, zodat niemand hem stoort, maar zijn poging tot geheimhouden wordt op de proef gesteld als hij verliefd wordt op een meisje, dat ook nog eens van gedichten blijkt te houden. Kan hij haar hart veroveren met een prachtig gedicht? Komt zijn familie achter zijn passie voor dichten? Of stopt hij met dichten en komt hij, net als zijn familie, in de criminaliteit terecht?


    Status: Lopend
    Genre: Avontuur, drama, romantiek
    Thema: Dichten, romantiek en criminaliteit
    Taal: Nederlands
    Soort: Kort verhaal
    Verwacht aantal hoofdstukken: Vier of vijf hoofdstukken
    Verwacht aantal woorden: Tussen de 4K en de 8K
    Cover: Standal
    Gedicht: Losgeld



    AFGERONDE VERHALEN


    Liefde op het eerste gehoor





    De blinde, maar o, zo koppige Eugene weet precies wat hij wilt: zien. Met de trein reist hij dus het hele land af op zoek naar een dokter die hem kan helpen, maar op zijn eerste treinreis gaat het al helemaal mis. Hij heeft geen idee meer waar is of waar hij naar toe moet, totdat een zachtzoete meisjesstem vraagt of alles goed met hem gaat en of ze hem kan helpen.
    Natuurlijk is het eerste wat er door Eugene's hoofd schiet nee, maar haar stem is zo zuiver, dat hij even niet weet wat hij moet antwoorden. Het meisje voor hem vraagt het opnieuw en Eugene weet het zeker. Dit meisje heeft de mooiste stem die hij ooit heeft gehoord. Van zijn stuk geslagen vertelt hij haar dat hij wilt kunnen zien en opzoek is naar een dokter die dat kan regelen.
    Zij besluit hem te helpen en ze reizen samen het land door op zoek naar een dokter.
    Elke treinreis lijkt wel een date en Eugene begint haar steeds leuker te vinden. Zal het hem lukken om weer te kunnen zien? Zal het hem lukken om haar hart te veroveren?


    Status: Afgelopen
    Genre: Avontuur, drama, romantiek
    Thema: Handicap, reizen, liefde
    Taal: Nederlands
    Soort: Kort verhaal
    Aantal hoofdstukken: Vier hoofdstukken + epiloog
    Aantal woorden: 6738
    Cover: Bloodborne


    Champagne en oliebollen




    De zeventienjarige Mike wordt, net als de rest van bijna de hele school, uitgenodigd voor het eindfeest van het jaar 2016. Mike is eigenlijk helemaal niet dol op feestjes, maar zijn beste vriend Valerio haalt hem over. Het is goed voor Mike om ook eens wild te doen en wat meer sociale contacten op te bouwen dan alleen zijn online vrienden en de kat van de buren.
    Met tegenzin gaat Mike dus mee en alsof dat nog niet genoeg is, raakt hij Valerio binnen een paar minuten kwijt in de drukke mensenmassa. Was hij nu maar aan het gamen, lachen met zijn vrienden, maar in plaats daarvan staat hij midden in een groep mensen die allemaal veel te veel geluid maken. Hoe gaat hij oudejaarsavond ooit overleven?


    Status: Afgelopen
    Genre: Avontuur, drama
    Thema: Social awkward, feestje, oud en nieuw
    Taal: Nederlands
    Soort: Kort verhaal
    Aantal hoofdstukken: Vijf hoofdstukken + epiloog
    Aantal woorden: 5071
    Cover: Perpetual



    Theatertaal



    Lukas, die in zijn laatste jaar van de middelbare school zit, heeft de grootste passie voor toneelspelen en zijn grootste droom is om dit jaar de hoofdrol te mogen spelen in het schooltoneelstuk dat elk jaar wordt opgevoerd. Dat is hem namelijk in al die jaren nog niet gelukt en aangezien dit zijn laatste jaar is, heeft hij nog maar een kans om te stralen op het podium. Er is echter een probleem: hij stottert enorm.
    Maar dat is niet iets wat Lukas zal tegenhouden. Hij weet hoe hij stottert aangezien hij het al sinds jongs af aan heeft en weet dus ook dat hij veel minder stottert als hij zijn tekst goed heeft voorbereid. Maar hoe kan hij de leraren die de rollen uitkiezen daarvan overtuigen? Hij moet en zal de hoofdrol krijgen. Het is zijn laatste kans. Zijn laatste kans om op het podium te stralen.



    Status: Afgelopen
    Genre: Avontuur, drama
    Thema: Theater, stotteren, doorzetten
    Taal: Nederlands
    Soort: Kort verhaal
    Aantal hoofdstukken: Proloog + vier hoofdstukken + epiloog
    Aantal woorden: 4614
    Cover: Goldstein


    GEPLANDE VERHALEN


    Verhalen die onder deze catagorie vallen hebben meestal nog niet een vaste samenvatting of titel. Soms bestaat het maar uit een paar woorden en moet ik het nog verder uitwerken, maar dat komt allemaal nog.

    ???

    Vluchteling uit Syrië komt naar Nederland en komt erachter dat hij homoseksueel is. Wat beter in Nederland wordt geaccepteerd dan in Syrië.

    Status: Komend
    Genre: Avontuur, drama, romantiek
    Thema: Vluchtelingen, homoseksualiteit, ?
    Taal: Nederlands
    Soort: Kort verhaal
    Aantal hoofdstukken: Minstens vier
    Aantal woorden: Meer dan 5000



    The Stag and the Doe ~ Jily




    Herschrijven van The Stag and the Doe. (staat momenteel offline)

    Status: Komend
    Genre: Avontuur, drama, romantiek
    Thema: Jily, oorlog, romantiek
    Taal: Nederlands
    Soort: Lang verhaal
    Aantal hoofdstukken: Het telt al 32 hoofdstukken (maar moet nog herschreven worden)
    Aantal woorden: Veel


    Gotta get back to Hogwarts


    Wat als je van Hogwarts wordt gestuurd? Wat moet je zonder diploma in de tovenaarswereld? Het overkwam (NAAM) en alles wat hij wil, is terug naar Hogwarts.

    Status: Komend
    Genre: Avontuur, drama, ??
    Thema: Harry Potter fanfic, ??
    Taal: Nederlands
    Soort: Onbekend
    Aantal hoofdstukken: Onbekend
    Aantal woorden: Onbekend


    Friendzoned [Starbucks]

    Sirius weet het zeker. Hij houdt niet van meisjes, maar van jongens. Om preciezer te zijn: hij is stapelgek op zijn beste vriend James, maar die heeft alleen maar oog voor een meisje die hij toch nooit gaat krijgen. Sirius heeft geen kans, vindt hij zelf. Toch worden zijn kansen groter als hij van huis wegloopt en naar de Potters gaat. Die vangen hem zo goed mogelijk op. Lukt het Sirius om voor ze weer naar Hogwarts gaan James' hart te veroveren? Moet hij Remus om hulp vragen? En als ze weer naar Hogwarts gaan, hoe kan hij James bij Lily vandaan houden? Waarom ziet James hem niet staan?

    Staat al online: Klik maar moet nodig aan verder geschreven worden.

    Status: Gepauzeerd
    Genre: Avontuur, drama, romantiek
    Thema: Harry Potter fanfic, homoseksualiteit, vriendschappen
    Taal: Nederlands
    Soort: Lang verhaal
    Aantal hoofdstukken: Er zijn er al 11.
    Aantal woorden: Er zijn al 7347 woorden.




    Nou, we beginnen met 10 handtekeningen voor iedereen, dan kunnen jullie ze uitdelen aan al jullie vrienden. (nerd) Just kidding, don’t worry. Je hoeft er maar vijf aan te nemen.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 22:26 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (door die laatste opmerking begin je toch akelig veel op Gilderoy te lijken)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gareth schreef:
    (door die laatste opmerking begin je toch akelig veel op Gilderoy te lijken)


    Obliviate

    En dat was de bedoeling haha. Ik vond het stuk veel te serieus dus wilde even een grapje maken


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Elvendork schreef:
    (...)

    Obliviate

    En dat was de bedoeling haha. Ik vond het stuk veel te serieus dus wilde even een grapje maken


    Nee Femke nou niet zo overmoedig worden want dat werkt niet bij mij, puh.

    Leuke ID trouwens hoor. Muahah.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gareth schreef:
    (...)

    Nee Femke nou niet zo overmoedig worden want dat werkt niet bij mij, puh.

    Leuke ID trouwens hoor. Muahah.


    Nouja zeg

    en hahaha dankje. Ik ben er echt uren mee bezig geweest, lol, maar ik vind dat "komende verhalen" er lelijk in staat, dus idk


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Elvendork schreef:
    (...)

    Nouja zeg

    en hahaha dankje. Ik ben er echt uren mee bezig geweest, lol, maar ik vind dat "komende verhalen" er lelijk in staat, dus idk


    Hehe

    "Verhalen waar wij allen reikhalzend naar uitkijken"


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gareth schreef:
    (...)

    Hehe

    "Verhalen waar wij allen reikhalzend naar uitkijken"


    Whahahah ja, maar ik bedoelde niet zo, maar meer die spoilers


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Haha, geweldig die laatste zin!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Jaa, ik ga dit volgen! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    - Nieuw hoofdstuk van Dichten in de Nacht -
    Hoofdstuk 2: De jongen die altijd wacht


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!