• Hoihoi,

    voor mijn opleiding moet ik een dier trainen. In mijn geval is dit een geit.
    Nu moeten we het dier meerdere handelingen aanleren: 6 intotaal.
    De handelingen moeten in 3 gedragingen, dus bijvoorbeeld:
    hond haalt speeltjes op en ruimt ze op: hond apporteert, brengt speeltje en stopt speeltje in bak.

    Ik heb al een aantal ideeën, maar vroeg me af of jullie nog wat weten!
    Ik zoek vooral husbandry-trainingen, dus vooral richting de verzorging. De ideeën die ik had:

    - Weegschaal inlopen
    - Ergens opstaan/springen
    - Aan de lijn lopen
    - Poot optillen (om klauw te kappen)
    - Netjes blijven staan (om halsband om te doen)
    - Hier komen

    (En dan worden ze gecombineerd, bijv: "hier komen" - "Halsband omdoen" - "Aan lijn lopen".)

    Heeft iemand nog leuke ideeën? :)

    Dankje!




    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Over iets heen laten springen, bijv. een touwtje op een bepaalde hoogte? (zoals bij paarden)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Over iets heen laten springen, bijv. een touwtje op een bepaalde hoogte? (zoals bij paarden)


    Ik heb 'm inderdaad als optie, maar ik weet niet of dat goedgekeurd word.. Het moet namelijk "nuttig" zijn en ik weet niet wat ik daar dan als nut van kan maken..

    Ergens opstaan kan bijv. helpen bij het bekijken of optillen enz.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Yardael schreef:
    (...)

    Ik heb 'm inderdaad als optie, maar ik weet niet of dat goedgekeurd word.. Het moet namelijk "nuttig" zijn en ik weet niet wat ik daar dan als nut van kan maken..

    Ergens opstaan kan bijv. helpen bij het bekijken of optillen enz.


    Nou, als je met hem gaat lopen en je moet over een tak ofzo heen, of een kleine boomstronk, dan kan je hem er over heen laten springen ^^


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik heb een geit geleerd poot te geven:





    Het luktr haar binnen 12 minuten een volledig poot te geven, getraint met mueslie. Ik kan je mijn verslag daarover wel toesturen, dan kan je het bekijken, als je wil.
    Ik had deze geit speciaal gekozen omdat zin sinds haar lammerperiode mij bleef volgen en ging gillen als ik wegging, dus ik wist dat ze alle aandacht voor mij zou hebben als ik haar zou trainen ^^

    Psst ik ben geitenfluisteraar! ;)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik heb een geit geleerd poot te geven:





    Het luktr haar binnen 12 minuten een volledig poot te geven, getraint met mueslie. Ik kan je mijn verslag daarover wel toesturen, dan kan je het bekijken, als je wil.
    Ik had deze geit speciaal gekozen omdat zin sinds haar lammerperiode mij bleef volgen en ging gillen als ik wegging, dus ik wist dat ze alle aandacht voor mij zou hebben als ik haar zou trainen ^^

    Psst ik ben geitenfluisteraar! ;)


    Oh! Zou je mij die willen sturen? :o
    Super leuke foto's trouwens! <3


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Misschien een bepaald soort hekje openen?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Yardael schreef:
    (...)

    Oh! Zou je mij die willen sturen? :o
    Super leuke foto's trouwens! <3


    Tuurlijk! Maar vanavond pas als ik thuis ben, help me rond een uur of 8 nog even herinneren, of morgen, weet niet of er haast bij is.

    Thanks! Die geit was echt mijn Bae


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    VeniVidiVici schreef:
    Misschien een bepaald soort hekje openen?


    Oeh! Dat zou ik ook nog kunnen proberen. ^^ Dankjewel!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Laleah schreef:
    (...)

    Tuurlijk! Maar vanavond pas als ik thuis ben, help me rond een uur of 8 nog even herinneren, of morgen, weet niet of er haast bij is.

    Thanks! Die geit was echt mijn Bae


    Geloof ik. Ik vind geiten ook echt ge-wel-dig! <3


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.