• Dit is part 5 van manipuleert hij me? Of het gaat toch over dat onderwerp. Dus ik raad je aan eerst de vorige delen te lezen als je dit wilt volgen.
    Deel één: https://www.quizlet.nl/topic/184035-manipuleert-hij-me/
    Deel twee: https://www.quizlet.nl/topic/184042-manipuleert-hij-me-vervolg/
    Deel drie: https://www.quizlet.nl/topic/184127-manipuleert-hij-me-deel-drie/?page=last#6553598
    Deel vier: https://www.quizlet.nl/topic/184220-manipuleert-hij-me-deel-vier/

    Ik ben dom. Moest er een prijs verkozen worden voor de meest achterlijke persoon van 2017 ben ik gegarandeerd de winnaar. Kon ik de tijd maar terug draaien naar vorige week woensdag toen ik terug contact met hem zocht. Hoe kon ik zo enorm dom zijn seks met hem te hebben de daaropvolgende dag? Uiteraard was het enkel voor de seks te doen voor hem.
    Dat heeft hij heel goed bewezen, want normaal zouden we deze week ook afspreken. Heeft meneer opeens geen tijd. (Omdat hij waarschijnlijk weet dat ik mijn regels heb)
    Vorige week zondag had ik hem de vraag gesteld: Zou ik je afgelopen donderdag ook gezien hebben moest er geen seks geweest zijn?
    Weet je wat zijn reactie was? "Waarschijnlijk wel."
    Waarop ik reageerde: Waarschijnlijk? Heel overtuigend antwoord.
    Hij: Ja sorry dat ik het niet zeker weet.
    Dus ik: K. Het is heel fijn om te weten dat ik goed genoeg ben voor een neukpartij nadat ik je maanden niet gezien heb, maar dat mijn aanwezigheid zelf niet goed genoeg is.
    Hij: Wauw, dat is totaal niet wat ik daarmee bedoelde.
    Ik: Wat bedoel je dan eigenlijk?
    Hij: Maakt niet uit, alles wat je zelf zegt verdraai je toch in wat je zelf wilt horen.
    Ik: Je zegt letterlijk da je me waarschijnlijk niet gezien zou hebben donderdag als er geen seks zou zijn, dus wat wil je dat ik daaruit haal? Da je graag met me afspreekt en het zo tof vind mij te zien?
    Hij: Ik zeg juist dat ik waarschijnlijk wel met je zou afspreken.
    Ik: Je zei daarnet nog dat je het niet zeker weet.
    Hij: en met waarschijnlijk bedoel ik dat je nooit weet wat er had kunnen gebeuren. Probabiliteit...

    Een beetje verder in het gesprek ging het erover dat ik hem nooit als eerste kuste. Ik zei dan dat het lag aan mijn onzekerheid en verlegenheid.

    Ik: Je kan het me niet kwalijk nemen dat ik me in deze situatie onzeker voel.
    Hij: En waarom voel je je onzeker?
    Ik: Kijk naar je spiegelbeeld en bekijk dan een foto van mij.
    Hij: Ja ok maar met zo'n mentaliteit gaat ge mij nooit krijgen.
    Ik: Uhm doe nu niet alsof jij ooit voor me gaat vallen.
    Hij: Met die attitude niet nee.
    Ik: Jup tuurlijk.
    Hij: Attitude en zelfvertrouwen is alles. Uiterlijk is maar een reflectie van dat. (Dus eigenlijk noemt hij me basically lelijk.)
    Ik: Bedankt trouwens dat je eindelijk voor me duidelijk gemaakt hebt dat je niets voor me voelt.
    Hij: Dat heb ik niet gezegd. Aub leer lezen.
    Ik: Dit is gewoon allemaal verwarrend. Voor mij zijn mijn gevoelens heel duidelijk, maar voor jou blijkbaar niet?
    Hij: Nee en dat komt door je onzeker gedrag.
    Ik: Wat heeft dat ermee te maken?
    Hij: Dat als je dat niet had mijn gevoelens anders waren.
    Ik: Het ligt precies altijd aan mij, ik kan daar toch ook niet aandoen? Ja, ik kan er wel verandering in brengen maar zoiets kost tijd.
    Hij: ik zeg toch niet dat ge er direct iets moet aan doen, ik geef je gewoon een eerlijke uitleg van waar mijn gevoelens staan.
    Ik: Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat je voor me voelt of niet voelt.
    Hij: Ik op dit moment ook niet.

    Paar berichten later, reageerde hij niet meer. Ook toen ik zo dom was mij te verontschuldigen voor mijn "overdramatisch gedrag". Ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat, nu ik het gesprek zo eens herlees, niet over dramatisch was. Alles behalve eigenlijk. Ik heb dit gesprek hier bewust in gezet. Niet om jullie meer leeswerk te geven, maar om in mijn wereld te kruipen. Hoe het is om met hem te praten. Daarna bleef hij me negeren. Om uiteindelijk doodleuk gisteren een bericht te sturen en te doen alsof alles normaal was.

    Toen kwam ik ook te weten dat ik hem probably deze en volgende week niet ging zien. Is dat wel normaal? Je beloofd af te spreken, je laat niets meer weten over dat afspreken en als ik er iets van zeg is zijn reden dat hij "geen" tijd heeft.

    Ik zei hem dan ook: Misschien kom ik nu over als een zeur, maar het is nu al sinds december eigenlijk dat je geen tijd hebt af te spreken buiten je huis.
    Hij: Dat is omdat ik geen tijd heb.

    Laat ik jullie even iets duidelijk maken: hij gaat altijd heel laat slapen, waardoor hij tot 13u vaak in zijn bed ligt. Misschien soms tot half twee. Hij feest vaak, kijkt naar series, spreekt met vrienden af. Maar voor mij heeft hij, de voorbije zeven maanden, geen enkele dag tijd? En dat moet IK geloven?

    Oké, ik denk dat het duidelijk is waar ik heen wil gaan. Ik moet van hem af. For real this time. Er is alleen één klein probleempje: dat schijnt me maar niet te lukken. Hem blokkeren wil ik niet, omdat ik dat echt al te vaak gedaan heb. Nee, ik wil dit meer volwassen aanpakken. Of niet per sé volwassen, meer gemeen...

    Misschien is het kinderachtig, maar ik wil hem de stille straf geven: negeren dus. Onophoudelijk negeren. Ik wilde dat eigenlijk woensdag al doen, maar toen stuurde hij plots en kon ik me niet inhouden om te reageren. Hebben jullie hier nog tips voor? Hij is echt niet goed voor me... Zo heb ik deze Engelse tekst wat maanden terug geschreven:

    My thoughts are like hunting wolfs. And I am the fleeing sheep. I can’t hide. I can’t escape.
    I can only run. Run to that one moment that they are gonna jump on me and tear me apart. I’m going to be lost when that is happening. So when are you coming? When are you planning to rescue me? I’m calling your name, as loud as I can. But you can’t hear me.
    Because you are the wolf.

    Hij is echt niet goed voor me. Hij is een manipulerende kl**tzak die niets, maar echt niets, om mij geeft en me letterlijk gebruikt voor de seks. Want enkel dan lijkt hij te kunnen afspreken, wetende dat er iets gaat gebeuren bij zijn thuis. Anders is ALTIJD zijn excuus dat hij het druk heeft. Wat echt een hele slechte smoes is voor de voorbije zeven maanden.

    Dus hoe raak ik van hem af? Ook al heb ik hem vandaag nog een bericht gestuurd (waar hij overigens nog op gereageerd heeft) wil ik hem nu VOOR ALTIJD negeren. Ik wil hem niet een "goodbye uitleg" gunnen. Ik gun hem niets. Nog nooit heeft iemand mij zoveel pijn gedaan. En aangezien hij niet om mij geeft, ga ik hem nooit die pijn laten voelen. Maar eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet. Zo erg wil ik niet zijn...















    Ik weet niet zo goed wat ik moet reageren, omdat je volgens mij alle tips al hebt gehad op de voorbijgaande topics die je hebt geopend. Dat is lastig, want daar heb je je ook niet aangehouden - of iets meegedaan.

    Overdramatisch reageren is voor iedereen anders, het kan zijn dat je het in the heat of the moment, niet zo zag omdat je oprecht boos/verdrietig/teleurgesteld was, maar als ik het nu zo teruglees vind ik dat je dat eigenlijk wel hebt gedaan. Ik herken het van mezelf omdat ik ook altijd zo reageer. Op ern gegeven moment moet je daar vanaf. En van hem - en de gevoelens die je (denkt) voor hem te hebben.

    Mijn ex en ik zaten ook in zo'n situatie. Hij wilde van mij alleen maar seks en alles wat ik wilde, van hem óf van elke andere jongen, was liefde en aandacht. Ik denk, en ik zeg denk omdat ik niet kan zeggen of het voor jou ook zo geldt, misschien dat je daar later achter komt: maar ik denk dat je op dit moment aandacht en liefde wilt. Dus niet perse van hem. Omdat hij exhter telkens terug komt met wat slappe verhalen en loze beloftes denk je elke keer dat hij veranderd en dat hij het vriendje voor jou kan zijn. Geloof me als ik zeg dat dit niet het geval is.

    Negeren is de beste optie. Maar als je het goed wilt doen verwijder je hem over. Verwijder zijn berichten eerst, dan zijn nummer en dan zijn sociale media kanalen. Het hoeft niet in een keer, neem je tijd. Deze jongen is (op dit moment) noet de beste keuze voor jou, dat hoef je nu nog niet te weten, over drie jaar ook nig niet, hell ik weet het pas na tien jaar. Maar zo'n situatie is niet leuk en daarom adviseer ik je ook het ellendigr lange verhaal van hierboven. Succes.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Okay, heel eerlijk? Ik vind uit het gesprek tussen jullie niet zo zeer blijken dat hij je zou manipuleren, en ik ben het stiekem wel een beetje met hem eens dat je overdreven reageerde. Hij zegt dat hij waarschijnlijk wel met je had afgesproken, maar jij maakt er gelijk van dat het dus waarschijnlijk niet is. Ik weet verder dan ook niet echt wat er op te zeggen, behalve dat er van jullie beiden misschien eens naar beide kanten gekeken moet worden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ga heel eerlijk zijn; ik denk niet dat je hem kán negeren. Elke keer zoek je opnieuw contact, ook al weet je wat hij doet en vindt je het vervelend. Met alleen negeren kom je te snel in verleiding, aangezien je zei dat je het al eens geprobeerd hebt. Je moet hem echt blokkeren wil dit voor je werken.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik ga heel eerlijk zijn; ik denk niet dat je hem kán negeren. Elke keer zoek je opnieuw contact, ook al weet je wat hij doet en vindt je het vervelend. Met alleen negeren kom je te snel in verleiding, aangezien je zei dat je het al eens geprobeerd hebt. Je moet hem echt blokkeren wil dit voor je werken.


    26 - 02 - '16

    Standal schreef:
    Ik ga heel eerlijk zijn; ik denk niet dat je hem kán negeren. Elke keer zoek je opnieuw contact, ook al weet je wat hij doet en vindt je het vervelend. Met alleen negeren kom je te snel in verleiding, aangezien je zei dat je het al eens geprobeerd hebt. Je moet hem echt blokkeren wil dit voor je werken.


    + ik vind inderdaad ook dat je wat overdreven reageerde tegen hem. Je verdraaide zijn woorden inderdaad, zoals hij zei. Dit bedoel ik niet lullig, zelf deed ik dat namelijk ook in zulke gevoelige situaties, maar het is belangrijk dat je dat begrijpt en hij niet gemeen wil zijn door dat te zeggen - hij vertelde gewoon een feit.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Het enige wat hij eigenlijk zegt, is dat hij je onzekerheid niet aantrekkelijk vindt en dat is zijn goed recht. Heel veel mannen vinden dat een minder aantrekkelijke kwaliteit. Zelfverzekerdheid is sexy (vinden zij). Dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.

    Verder vind ik het argument 'ik wil hem niet blokkeren, want dat kan ik niet' echt slecht. Negeren is minder effectief dan blokkeren en je kunt hem echt wel blokkeren. Ondertussen manipuleert hij je niet meer, maar speel jij net zo goed een spel.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Het enige wat hij eigenlijk zegt, is dat hij je onzekerheid niet aantrekkelijk vindt en dat is zijn goed recht. Heel veel mannen vinden dat een minder aantrekkelijke kwaliteit. Zelfverzekerdheid is sexy (vinden zij). Dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.

    Verder vind ik het argument 'ik wil hem niet blokkeren, want dat kan ik niet' echt slecht. Negeren is minder effectief dan blokkeren en je kunt hem echt wel blokkeren. Ondertussen manipuleert hij je niet meer, maar speel jij net zo goed een spel.


    + Kennelijk werkt de 'soft' approach niet dan toch maar blokkeren. Als failsafe voor jezelf. Nummer verwijderen alles. Ik denk dat je alleen zo van 'm af komt zonder dat je het zelf weer opzoekt. Nou moet ik wel zeggen, het gaat niet lukken als je het zelf niet wil. Het werkt alleen als je daadwerkelijk niks meer met hem te maken wil hebben en het lijkt nog niet alsof je zo ver bent.

    En daarom kun je het misschien eens anders aanpakken. Leg al deze gevoelens eens bij hem neer, wat je dus ook allemaal in je topics schrijft en kijk eens wat hij er mee doet. Reageert hij kut is het makkelijker om afscheid te nemen, is hij oprecht in shock oid is er misschien nog wat van te maken. Beetje lullig dat je het bij hem dumpt, maar als je weet dat alle andere tips niet gaan werken is het misschien een optie.


    The truth is out there.

    Noem jezelf nu niet dom, want dat ben je niet. Naïef is hier wel gepast. Je wilde nog geloven in het positieve van hem, ondanks hij je veel pijn had gedaan. Maar je moet realistisch zijn in zulke situaties, want die kleine positieve hoop die je had, was niets tegenover wat hij je al die tijd al had laten voelen. En die naïviteit moet je leren wegwerken. ^^

    En ik heb helaas ook niet het gevoel dat je hem zal kunnen negeren. Stel dat je hem een week negeert, maar hij zelf ook helemaal niets stuurt. Dit kan je weer ofwel meer boos maken dat hij zich niet afvraagt hoe het met je gaat of je begint bezorgd te geraken met als mogelijk gevolg je hem weer een sms'je stuurt. En dan begint het weer. (Of je gaat liggen piekeren wat ook niet gezond is.)
    Om dat te voorkomen zou ik hem toch overal blokkeren en verwijderen. Gewoon om jezelf al het gevoel van rust te geven dat ie je niet meer kan "verleiden", boos maken enz. Laat hem zien dat hij geen toegang meer heeft tot je leven.

    Waar ik me eigenlijk ook een beetje zorgen om maak, is je zelfbeeld. Je bent er wel bewust van dat je onzeker bent over jezelf. Nu moet je alleen nog zekerder zijn over jezelf. En dit kan een tijdje duren, maar het is belangrijk dat je daaraan werkt, hoelang dat ook mag duren.
    Als ik nu oprecht van iemand hield en ik krijg te horen wat jij zei tegen hem over je onzekerheid, dan zou ik denk ik ook wel een beetje reageren zoals hem. Wel niet met zijn woorden, want " mij krijgen" vind ik echt stom om te zeggen. :') Ik zou zeggen: "Iemand met zo'n attitude hoef ik ook niet". Hij heeft ook ik dat gesprek nergens gezegd dat hij je lelijk vindt, dat denk je door je onzekerheid. (Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat ie mogelijk jou wel oprecht graag ziet, want dat is geloof ik niet het geval, aangezien hij dan meer moeite zou doen om met je af te spreken.) Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je eerst jezelf graag moet zien. En dat zal ervoor zorgen dat je uiteindelijk wel de juiste jongen tegenkomt. Geef toe, je zou iemand die gelukkig is over zichzelf toch ook aantrekkelijker vinden dan iemand die wegzinkt door gebrek aan zelfvertrouwen? Bij zo iemand denk je sneller dat je samen gelukkig kan zijn. Mensen durven wel eens te denken van "Met die zie ik niet bepaald een relatie zitten, maar af en toe eens seks is wel oké als zij/hij er zelf niets tegen heeft". Terwijl bij iemand die zelfvertrouwen uitstraalt men sneller zal denken van "Zij/Hij lijkt me een tof persoon om mee om te gaan. Wie weet wat er verder van komt".

    Dus: het best besteed je geen tijd meer aan hem, dump hem. En leer van jezelf houden en geniet van het leven. (flower)

    Mocht je toch weer in de verleiding komen hem terug te contacteren, ga naar een vriendin, je oma of weet ik veel en laat desnoods je gsm thuis. Of ga een taart bakken, een wandeling maken door het bos, honden aaien in het asiel, boodschappen doen, joggen, je kamer opruimen, whatever, zolang je hem maar niet weer contacteert. Er is zoveel te doen! En je kan heus wel zonder hem. :)


    Ik wil een tuin vol egels

    Hij heeft ook gevoel, je kan hem niet dwingen om niets of iets voor jou te voelen.

    Ik zie heel erg mijn relatie met mijn ex, hij manipuleerde mij ook. Mijn tip is; blokkeer hem en ga verder met je leven. In het begin is dit lastig maar zet alsjeblieft door. Ik was ook verlegen, onzeker + alle gevoelens die jij nu hebt en volgens mijn ex lag het aan mijzelf maar sinds ik hem gedumpt heb uit mijn leven voel ik me 10x beter.

    Als je ooit in de verleiding komt om hem te appen ga dan naar een vriendin of iemand anders.

    You can do this <3


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Standal schreef:
    Ik ga heel eerlijk zijn; ik denk niet dat je hem kán negeren. Elke keer zoek je opnieuw contact, ook al weet je wat hij doet en vindt je het vervelend. Met alleen negeren kom je te snel in verleiding, aangezien je zei dat je het al eens geprobeerd hebt. Je moet hem echt blokkeren wil dit voor je werken.

    + Zoek uit wat jij wilt. Begrijp me niet verkeerd, erover praten met anderen is goed, maar ik zie er meerdere topics van voorbij komen en ik vraag me af of je zelf wel goed genoeg in je vel ziet deze situatie aan te kunnen. Wellicht wat verkeerd verwoord, het is laat en ik ben moe - sue me, maar ik heb zelf ook dat mijn energie enorm opgaat van het liefdegedoe en ik wil die energie liever aan mezelf besteden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.