• So hey, gisteren zijn mijn vriend, mijn zusje en ik lekker naar de Efteling geweest. Ondanks de hitte (damn, het was heet) was het een erg geslaagde dag. We zijn in de Vogelrok geweest (en er vet duizelig uitgekomen lol), in de Carnaval Festival, de trein, Fata Morgana en natuurlijk de Symbolica, de nieuwe attractie (en nog wel meer, maar te lui om te typen).
    De Symbolica is dus de nieuwe attractie die maar liefst 35 miljoen euro heeft gekost. Well, dan verwacht je wel wat. Je staat eerst in een rij buiten te wachten onder het genot van een idiote 'lakei' die je gebiedt te dansen en te zingen en pluisjes van je voorgangers schouders te vegen (want als je op audiëntie gaat bij de koning, moet je er natuurlijk een beetje appetijtelijk uitzien). Dat is al best wel embarrassing, lol. Maar dan moet het ritje nog komen. Het ritje was zo saai dat we er direct spijt van hadden. We kozen voor de muziektour (je kunt uit 3 tours kiezen), maar we kwamen één orgel tegen en that's it. Ook het interactieve dashboard was supervaag en onbegrijpelijk. De techniek zal allemaal wel fantastisch zijn, maar we gaan niet drie kwartier wachten voor zo'n saai ritje.

    Ben jij al eens in Symbolica geweest? En vond je het leuk?


    oi, suzy

    Symbolica is de beste darkride waar ik ooit in ben geweest
    Like ik verwacht al vet veel van de efteling en ze zijn daar drie dubbel over heen gegaan.
    Klopt maar 1 orgel want elke tour heeft 1 eigen kamer en 1 eigen scene (helden tour heeft harnassen die 'vechten')
    Ik heb legit gehuild toen ik er uit kwam want wachten al 6 jaar op deze attractie en was alles waar ik voor gehoopt had

    En tbh 3 kwartier is de korste wachtrij die ik heb gezien (zelf 50 minuten gestaan) en voor een nieuwe attractie is dat echt heel weindig dus denk niet dat je daar over kan oordelen tbh

    [ bericht aangepast op 19 juli 2017 - 15:45 ]


    --

    Aye! Ik heb even geleden zowel de muziek- als de schattentour gedaan. Ik denk dat we uiteindelijk een klein half uurtje tot veertig minuten aan het wachten zijn geweest voor allebei de keren en ik moet eerlijk zeggen dat ik Symbolica zelf echt wel de moeite vond. De decors vond ik ronduit prachtig (vooral de studiekamer, ik weet niet zo 100% zeker wat de juiste term is), en dat klein beetje interactiviteit door de schermen maakte het ook echt wel af, hoewel het muziekstuk gedirigeerd door de dochters van de vrouw op de eerste rij een beetje een kakofonie werd.


    Ex astris, sciencia

    Als je nog vaker naar de Efteling wil gaan, zou ik maar gewend gaan raken aan die wachttijden, want met de hoeveelheid groei die ze elk jaar qua bezoekers hebben, verwachten wij/ik/zij dat het alsmaar drukker gaat worden. Het is ook niet voor niets dat ze nu twee zomeravonden per week hebben.
    Ik hoop verder dat je wel een leuke dag hebt gehad! Ik ben zelf (als medewerker) nog niet in de nieuwe attractie geweest, maar heb afgelopen week wel voor het eerste in het nieuwe hotel gewerkt en het is echt suuuuupermooi geworden :3
    Ben sowieso een trotse medewerker van de Efteling, haha. Ik kom er graag en ik werk er graag (:


    Deep inside, I've never felt alive

    Wilberforce schreef:
    Als je nog vaker naar de Efteling wil gaan, zou ik maar gewend gaan raken aan die wachttijden, want met de hoeveelheid groei die ze elk jaar qua bezoekers hebben, verwachten wij/ik/zij dat het alsmaar drukker gaat worden. Het is ook niet voor niets dat ze nu twee zomeravonden per week hebben.
    Ik hoop verder dat je wel een leuke dag hebt gehad! Ik ben zelf (als medewerker) nog niet in de nieuwe attractie geweest, maar heb afgelopen week wel voor het eerste in het nieuwe hotel gewerkt en het is echt suuuuupermooi geworden :3
    Ben sowieso een trotse medewerker van de Efteling, haha. Ik kom er graag en ik werk er graag (:


    Aah ben zo benieuwd naar het nieuwe vakantiepark! Heb genoten van Bosrijk dus zal dit ook wel prachrig vinden


    --

    Punzie schreef:
    (...)

    Aah ben zo benieuwd naar het nieuwe vakantiepark! Heb genoten van Bosrijk dus zal dit ook wel prachrig vinden

    Ik heb alleen de parkeerplaats en het hotel gezien, maar het is wel een flink mooie locatie. Het budget is ook iets lager dan Bosrijk en het Hotel, dus het is ook een stuk betaalbaarder voor de gezinnen die ook een leuk midweekje/weekendje Efteling met de kids willen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wilberforce schreef:
    (...)
    Ik heb alleen de parkeerplaats en het hotel gezien, maar het is wel een flink mooie locatie. Het budget is ook iets lager dan Bosrijk en het Hotel, dus het is ook een stuk betaalbaarder voor de gezinnen die ook een leuk midweekje/weekendje Efteling met de kids willen. ^^


    EINDELIJK.

    En nope, ik ben nog niet naar Symbolica geweest, maar ik ga zelf liever op een doordeweeks dag als er geen vakanties zijn. Ik vind het verschrikkelijk om rond te lopen in een willekeurig park met 25-30 graden en dan hutjemutje een uur in de rij staan of zo. No, thanks, haha.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    In vakanties is het sowieso druk in de efteling, daarom ga ik dan ook nooit.
    Ik ben vorig jaar na mijn eindexamens gegaan, op alle basisschoolklassen na was het best te doen. Wilde dit jaar nog eens voor symbolica, aangezien ik daar wel heel benieuwd naar ben, maar ik haat wachten :').
    Denk dat ik maar een tijdje wacht tot de vakantie weer voorbij is.


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Natuurlijk is het in de vakantie druk, dat is logisch. Maar deze of volgende week waren voor mij en mijn vriend de enige mogelijkheden, dus ja.


    oi, suzy

    Lairz schreef:
    (...)

    EINDELIJK.

    En nope, ik ben nog niet naar Symbolica geweest, maar ik ga zelf liever op een doordeweeks dag als er geen vakanties zijn. Ik vind het verschrikkelijk om rond te lopen in een willekeurig park met 25-30 graden en dan hutjemutje een uur in de rij staan of zo. No, thanks, haha.

    Hahaha, dat is sowieso het gehele doel van Het Loonsche Land hoor. Efteling is inmiddels internationaal bekend (ik heb al wel wat Amerikanen gezien en Chinezen zie ik ook heul veul) en dan moeten ze iedereen kunnen trekken. Ik vind het concept van Het Loonsche Land echt heel tof :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik kijk echt al jaren uit naar Symbolica (of Hartenhof zoals de vroegere projectnaam was), maar ik wacht toch ook liever tot het laagseizoen om het te gaan ontdekken. Maar van wat ik zie op foto en videomateriaal, ziet het er echt fantastisch uit!

    Het enige waar ik met een facepalm zit is die ene ongethematiseerde muur aan de kant van de Pagode, maar ik ben dan ook vrij veeleisend als het op theming aankomt.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben er vier keer in geweest, en heb alle tours kunnen doen ^^
    Ik vond de schattentour het mooist, maar ik heb de muziek als eerste gedaan en toen was ik echt onder de indruk, ik was ook half aan het wenen zoals iemand hierboven al zei. Naarmate we hem vaker deden, raakte ik wel steeds minder onder de indruk, moet ik eerlijk zijn. Maar bovenal vind ik het prachtig wat ze gemaakt hebben ^^
    Oh, en toen wij er waren was er effectief het personage van die lakei, Punctuell, en die kerel is gewoon geniaal grappig :')

    Tip: de single riders rij is veeeel minder lang aanschuiven. Je kan wel niet kiezen welke tour je doet, maar meestak heb je wel geluk dat je per twee of zelfs per drie nog bij in een karretje mag. Zo heb ik hem drie keer gedaan, en het was telkens maar twintig minuten wachten ofzo ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ben er één keer in geweest. Zelf vond Ik het wel mooi op sommige plekken en eigenlijk de muziek tour dingen zelf wel leuk (mijn geluk als single rider, want die wilde ik het graagst zien), maar ik had eigenlijk iets meer verwacht en inderdaad. Dat interactieve ding is echt niet logisch (en afleidend).


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn