• Hallo iedereen!

    Zoals de titel al zegt, ik heb hulp nodig met een virus of malware dat op mijn laptop staat. Dit probleem is nu al ongeveer een week bezig en begin nu wel echt hopeloos te worden, dus ik zal uit leggen wat precies het geval is (:

    Als ik op het internet browse opent zo nu en dan een nieuwe pagina, met reclame, spam en een stem die spreekt. Het gebeurt volgens mij niet standaard om een bepaalde tijd, maar wel als ik ergens op een pagina klik (niet bij elke klik). Ik kan nergens op mijn laptop wat vinden dat er niet hoort, heb de afgelopen dagen niks vreemds gedownload en heb al ontzettend veel anti-malware programma's alles laten scannen. Keer op keer word er niks gevonden, maar blijft het toch gebeuren.
    Ik heb nu malwarebytes er op staan, en die blokkeert sommige pagina's, maar lang niet alles.

    Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen, naast het systeem herstellen, maar ik heb ontzettend veel dingen die ik moet houden, foto's, bestanden, etc. Ik had al geprobeerd om het op dropbox te zetten, maar dat lukte telkens niet.
    Heeft iemand ook maar enig idee wat voor malware dit is en hoe ik er van af kan komen?

    Alvast bedankt! (flower)
    Groetjes, RickmanLover


    "Not my daughter, you bitch!"

    Zet het op OneDrive! Werkt veel fijner dan Dropbox.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Zet het op OneDrive! Werkt veel fijner dan Dropbox.


    Bedankt, ik ga dat ook nog eens proberen! Heb alleen maximaal 5 gb dat ik daar op kan stoppen, maar heb veel meer nodig ;p
    Heb ook nog wel een usb van 32 gb, ook niet genoeg, maar misschien red is het samen dan.
    Het zou natuurlijk het fijnste zijn als ik het virus zelf kon verwijderen, zodat ik ook weet waar ik volgende keer op moet letten, toch bedankt!


    "Not my daughter, you bitch!"

    Klinkt misschien een beetje raar, maar ik had dit op mijn tablet. Ik verwijderde de browser (allen op je pc echt goed laten verwijderen, tablet is daar in makkelijker) en heb hem opnieuw laten downloaden en installeren. Het probleem was toen opgelost. De spam zat vast in de browser zelf en niet in de tablet. Het kan bij jouw net zo goed ook in de browser zitten dan op je laptop.


    Shoganai i ne~

    KimTaehyung schreef:
    Klinkt misschien een beetje raar, maar ik had dit op mijn tablet. Ik verwijderde de browser (allen op je pc echt goed laten verwijderen, tablet is daar in makkelijker) en heb hem opnieuw laten downloaden en installeren. Het probleem was toen opgelost. De spam zat vast in de browser zelf en niet in de tablet. Het kan bij jouw net zo goed ook in de browser zitten dan op je laptop.


    Ik had al gekeken of het aan de browser lag die ik gebruik, maar heb het met alle browsers. De browser die ik gebruik is tevens niet te verwijderen van mijn laptop, had dat inderdaad ook al geprobeerd, toch bedankt!


    "Not my daughter, you bitch!"

    Ik gebruik zelf Norton, nu al ruim drie jaar nooit een virus gehad op mijn laptop. (of nouja, als ik er één dan had was het binnen minder dan een dag opgelost). Je moet er wel jaarlijks voor betalen, maar het is het gedoe wel waard vind ik. Als je er zelf niet uitkomt helpen ze je op afstand.
    Succes!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zou de proefversie van Kaspersky even proberen. Ook kan je even in je "Programma's en onderdelen" kijken of er geen raar programma geinstalleerd staat.

    Ligt het niet aan de site waar je op site? Dat kan ook namelijk, of misschien ergens bij je extensies.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT ;x Handig voor als het bij mij gebeurd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sommige virussen kunnen zo goed verstopt zitten dat je ze bijna niet terug kan vinden met een virusscanner. Wat ik zou nakijken is je lijst met programma's via het control paneel, kijken of daar opeens een software tussen zit dat je niet herkent of daar niet thuishoort en dat verwijderen, je extensies op je browser nakijken of daar opeens iets bij zit en heb je een adblock aan? Negeert hij die of is dat misschien een oplossing als je die niet hebt?


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ignatius schreef:
    Ik zou de proefversie van Kaspersky even proberen. Ook kan je even in je "Programma's en onderdelen" kijken of er geen raar programma geinstalleerd staat.


    Ik zal Kaspersky nog even proberen, en had ook al tussen programma's en onderdelen gekeken. Helemaal niks dat niet klopte :c


    "Not my daughter, you bitch!"

    Cranston schreef:
    Ligt het niet aan de site waar je op site? Dat kan ook namelijk, of misschien ergens bij je extensies.


    Nee, denk niet dat het aan de site ligt. Het heb het meeste als ik op Quizlet zit (omdat ik daar het meeste op zit ;)) maar ook op andere sites. Bij mijn extensies zit ook niks raars, heb volgens mij alles al bekeken en word er een beetje moedeloos van :(


    "Not my daughter, you bitch!"

    Manoeuvre schreef:
    Sommige virussen kunnen zo goed verstopt zitten dat je ze bijna niet terug kan vinden met een virusscanner. Wat ik zou nakijken is je lijst met programma's via het control paneel, kijken of daar opeens een software tussen zit dat je niet herkent of daar niet thuishoort en dat verwijderen, je extensies op je browser nakijken of daar opeens iets bij zit en heb je een adblock aan? Negeert hij die of is dat misschien een oplossing als je die niet hebt?


    De lijst met programma's heb ik na gekeken, maar zal het voor de zekerheid nog eens doen.
    Mijn extensies zijn ook goed, alleen een adblock.
    Die adblock lijkt niks er van te blokkeren. Af en toe blokeert malwarebyte de pop-up site, maar hij begint er steeds vaker door heen te komen.
    Zodra ik die site zie is het altijd reclame voor een game, dus was de game gaan opzoeken. Kan daar ook niks over vinden.


    "Not my daughter, you bitch!"

    welke adblock heb je, want laatst deed die van mij het ook ineens niet meer en ik heb toen een nieuwe gedownload.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt