• Winkelen; het is altijd al een grote struggle geweest. Het is iets wat ik niet al te graag doe, tenzij ik het niet per se hoef te passen en het vanuit mijn luie stoel met de laptop kan. Het is een hatelijk aangelegenheid voor mij. Winkels staan op magische wijze bomvol met mensen juist als ik wil winkelen. Als ik echter voorbijloop en ik heb tijdgebrek, dan is er geen kip te bekennen. Dus mijn stress-o-meter begint al met oplopen als ik onderweg ben naar het deel van de winkel waar ik graag wil kijken. Ik denk dat het woord "pardon" en "sorry" echt beide wel honderd keer gezegd worden. Dan ben ik eindelijk bij het rek en begint de frustratie; mijn maat hangt er niet, de pasvorm lijkt nergens op en de print is gewoon vreselijk.



    Dan besluit ik eens een beetje optimistischer te zijn en één maatje kleiner te pakken. Ik heb immers de koekjes laten staan en minder cola gepakt afgelopen week. Dat blijkt dan niet zo'n goed idee als ik had gedacht. De pasvormen van sommige winkels zijn zo verpest tegenwoordig dat iemand met standaard maatje XS bijna wel een M mag pakken en iemand met een M (die daar moeite voor heeft gedaan doordat ze van haar L afwilde) alsnog XXL kan pakken. Wauw shoppen is zo goed voor mijn zelfvertrouwen.


    De enige die blij eindigt is mijn portemonnee :'D

    Herkenbaar?

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 14:22 ]


    26 - 02 - '16

    Ik vind winkelen leuk zolang ik het niet alleen hoef te doen ;D

    En over die maten maak ik me allang niet druk meer. Ik heb liever dat iets me goed staat en goed past met een grotere maat, dan dat ik eruit zie als een aardappel die zich persé in een kleinere maat moest proppen. Anderen weten ook niet welke maat het is en zullen alleen zien of het goed past of niet.


    El Diablo.

    Dat van die maten viel mij de laatste tijd ook al op. Zelf heb ik normaal maat L, en nu moet ik ineens overal naar maat XXL en 44, terwijl ik naar mijn weten niet ben aangekomen. Het is echt niet goed voor het zelfvertrouwen en er zijn dan met jou en mij nog heel veel meiden die daar last van hebben.
    Ik vind het echt heel erg dat de maattabellen zo verpest zijn, en dan met name in de wat goedkopere winkels. In de wat duurdere winkels zoals bijvoorbeeld Sissy-boy of Men At Work zijn de maten wel normaal, hier kan ik af en toe zelfs in een maat M. Maar dan ben je iedere keer ook weer een godsvermogen aan een nieuwe garderobe kwijt, dat wil je als student ook niet.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 14:57 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ja de maten bij veel winkels zijn echt énig. Bij de ene winkel heb ik maat xs in een top en dan is zelfs dat nog te groot. Vervolgens loop je de volgende winkel in en is zelfs maat m nog te krap. Bij broeken is het helemaal één grote teleurstelling en kan ik er beter niet meer aan beginnen. Er zijn 2 gevallen. Geval 1 is dat de broek bij mijn buik perfect zou zitten maar dat ik de broek niet eens tot over mijn knieën krijg. Geval 2 is wanneer de broek wel mijn kont weet te bedekken, maar de enige reden dat de broek niet naar beneden zakt is dan mijn dijen. Er is ook nergens een model te vinden dat er een beetje tussenin zit. :'D


    Go ahead and leave me paralyzed.

    Ik heb een keer bij de Didi een hemd gekocht met maat XS en het was te groot. Ik ging het ruilen voor een ander shirt (want je kon geen geld terug krijgen...) met maat L. En dat paste wel. Echt bruh. Wat doen ze met die maten. -.-


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Die maten zijn inderdaad drama. Bij de ene winkel is een S nog te groot en moet ik een XS hebben... bij de andere winkel zelfs een L.. terwijl ik normaal een M heb.


    Treat people with kindness

    Heel herkenbaar... Ik heb over het algemeen maat 44, maar soms moet ik zelfs 46 pakken (en een enkele keer zelfs 48 :o ) Bij de H&M kan ik standaard niks aan, een leuk jurkje bij de New Yorker of iets dergelijks, ik kan het wel vergeten.
    Dat ik dan een keer bij de Kik een maat 38 perfect aanpas (wat ik sinds mijn 13e al niet meer gekund heb) of bij de Hollister een maat S kan nemen, ik kan het wonderen noemen. Maar het maakt shoppen inderdaad niet leuker dat al die maten zo gek zijn...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het ligt dus toch niet aan mij. Merkte het de laatste tijd ook wel, vooral met bovenkleding. Een XXL leek wel een XL of zelfs een L en aangezien ik graag heb dat kleding iets ruimer zit, is dat gewoon irritant.

    Met broeken is het ook zoeken. Over ik krijg ze niet over mijn dijen heen of mijn buik wordt bijna afgekneld en een maat groter is soms te groot. Maar dat is al langere tijd zo. Terwijl ik heb soms van twee verschillende merken dezelfde maat en dan past de ene wel en de andere niet.


    Physics is awesome

    Het maten probleem met kleding ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, maar ik heb dit probleem wel met schoenen.
    De schoenmaten worden steeds groter, terwijl ik kleine voeten heb... Waar ik 3 jaar geleden nog een maat 37 kocht, is een maat 35/36 wat ik nu meestal koop, maar 36 wilt soms groot uitvallen. En omdat er zo goed als geen damesschoenen in maat 35 bestaan, mag ik naar de kinderafdeling... En omdat de meisjesschoenen meestal de kinderachtig en bling bling zijn, mag ik uitwijken naar de jongensschoenen. Yippie.


    Stenenlikker

    Bij mij vallen de kledingmaten kleiner uit dan ik verwacht ;o ik heb vaak 38 als ik denk dat ik 40 heb.
    Met pasvormen van kleding heb ik echt moeite. Tegenwoordig hangen vaak van die vormeloze rechte oversized blouses bij grote modeketens. Dan ga ik naar zaken waar ik wat meer geld kwijt ben, maar tenminste een kledingstuk in handen heb waar ik wat aan heb.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tegenwoordig bestel ik mijn kleding gewoon online. Ik ga niet moeilijk meer doen ook; ik ga het alleen maar makkelijker maken voor mezelf..

    [ bericht aangepast op 27 juli 2017 - 16:14 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Maten kloppen tegenwoordig voor geen meter meer. Ik heb 3 dezelfde jurkjes (2 van vorige zomer en een van deze lente): krak hetzelfde model, andere print. Alle 3 zijn het 'L'. Maar bij de ene zit de bovenkant losser dan bij de andere en alle 3 zijn ze ook verschillend van lengte. Echt supervreemd...

    Ik ben tegenwoordig ook meer bezig met online bestellen omdat ik zo moeilijk kledij vind. Maar het is voor mij dan weer een nadeel dat ik altijd schommel tussen 38-42 en ik moeilijk 3 dezelfde dingen kan bestellen om er daarna in best case scenario 2 ervan terug te sturen. Daarbij zit ik met het stomme feit dat de kledij in 85% nog altijd niet past. Daarstraks een pakketje opgehaald met 6 kleedjes. 2 ervan waren er oké, een mirakel. Maar ik heb een F-cup, maar een S/M-taille. Een maat 'te klein' betekent doorgaans: overal oké buiten aan mijn boezem. Een maat 'te groot' betekent doorgaans: oké aan de boezem maar veel te groot/los op andere plaatsen. Ik word er gek van. Ik heb erdoor een hekel aan om kledij te gaan kopen. Pff.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik shop volgensmij veel te regelmatig om echt een verschil te merken haha. Ik heb wel dat ik nu met broeken in de 40/42 zit, terwijl mijn moeder dn altijd schrikt en vind dat ik eigenlijk maat 36/38 zou moeten hebben. So, I guess [:

    Maar ik voel me nooit comfortabel in winkels, dus ik shop meestal gewoon via internet. Kan je ook via veel betere winkeltjes uit de UK enzo kopen. Hebben ook vaker maten voor vrouwen met hetzelfde lichaam als ik.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik heb in 'vrouwenmaten '. M of L, nooit kleiner en vaak zijn de armen nog te kort (ik heb wel eens een maat groter gekocht omdat ik in de winter toch graag mijn armen wil bedekken). Nu heb ik echter een vest van mijn broertje gejat, een XS, en die past echt perfect. Dus ja


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik merk voornamelijk een verschil in de maten van T-shirts.
    Bij shirtjes van de damesafdeling moet ik al snel uitwijken naar een L, omdat het anders te strak zit bij de borst door de C/D-cup die ik heb.
    Als ik T-shirts koop op de herenafdeling - wat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar doe - moet ik bij het ene model shirt een XS hebben en bij bijvoorbeeld T-shirts die gemaakt zijn in Turkije een M.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."