• Hai.

    Daar was ik weer. Ik vroeg me af of er hier (nog) mensen zijn die het leuk vinden om af en toe een kaartje op en neer te sturen. (A)

    Ik ben zo ontzettend gek op het ontvangen en sturen van leuke kaartjes! En vind het zo ontzettend jammer dat dat 'tegenwoordig' bijna niet meer gedaan wordt.. Mijn penvriendschappen zijn of doodgebloed, of overgegaan naar de mail.. Mijn "gewone" vrienden sturen nooit kaartjes & van mijn familie (wonen vooral in andere landen), krijg ik eigenlijk enkel nog een kaartje rond mijn verjaardag en Kerst (en heeeeeeeel af en toe plots zomaar).
    Dus ik mis het een beetje. Ik mis het verrassingseffect van plotseling een kaartje in de bus, het persoonlijke van het handgeschreven en zelf-uit-gezochte-kaartje, het lieve gebaar van de moeite die erachter zit en het feit dat je bij een kaartje vaak écht nadenkt wat je erop zet omdat er niet zoveel ruimte is..

    Nu ontvang ik nog altijd wel wat kaartjes van willekeurige mensen uit de wereld, omdat ik mee doe aan Postcrossing, maar dit duurt vaak wéken en tsja.. Is anders.

    Het gemis is nu extra sterk denk ik, omdat volgende week mijn verjaardag is en ik mij plots besef dat mijn brievenbus dit jaar waarschijnlijk niet zo vol zou liggen.. (erg he, maar ik vind de kaartjes het leukste aan mijn verjaardag!)

    Dus.

    Kort gevraagd: Zijn er mensen die het leuk vinden af en toe een kaartje te sturen en ontvangen? :$ Het hoeft echt niet wekelijks, maar gewoon af en toe is al leuk.

    Ok. Doei! :Y)


    Edit: Ik besef me nu dat ik er niet bij heb gezet dat ik in Duitsland woon. Sorry. :$

    [ bericht aangepast op 9 nov 2020 - 13:06 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Leuk idee! Ik heb zelf niet zo'n interesse (sorry), maar ik kan je de website postcrossing.com erg aanraden! Via die site kan je ansichtkaarten uitwisselen met mensen van over de hele wereld. Misschien ken je het al, maar ik hoop stiekem dat ik je heb kunnen verblijden met deze tip :).


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik wil je wel kaartjes sturen als je wilt. Ik heb laatst penpalling weer opgepakt, dus ik ben er nu weer veel mee bezig.
    Ik heb veel penpals gevonden op Reddit trouwens, ook Nederlandse. Dat had bij mij meer succes dan allemaal websites die er speciaal voor bedoeld waren.


    Take risks and conquer your fears.

    Asgard schreef:
    Leuk idee! Ik heb zelf niet zo'n interesse (sorry), maar ik kan je de website postcrossing.com erg aanraden! Via die site kan je ansichtkaarten uitwisselen met mensen van over de hele wereld. Misschien ken je het al, maar ik hoop stiekem dat ik je heb kunnen verblijden met deze tip :).


    Postcrossing ken ik en ben ik ook erg fanatiek in! Ik vind het daar alleen jammer dat het vaak maar éénmalig naar iemand of van iemand.. Er zijn weinig mensen die over en weer willen schrijven en nog minder die dan ook daadwerkelijk blijven sturen, zeg maar..
    Maar toch bedankt voor de tip! :Y)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Corday schreef:
    Ik wil je wel kaartjes sturen als je wilt. Ik heb laatst penpalling weer opgepakt, dus ik ben er nu weer veel mee bezig.
    Ik heb veel penpals gevonden op Reddit trouwens, ook Nederlandse. Dat had bij mij meer succes dan allemaal websites die er speciaal voor bedoeld waren.


    Superleuk! Ik kan ook wel 'ns op Reddit kijken.. Wel 'ns van gehoord, maar nog nooit gekeken. (A)
    Ik had dus heel veel penvrienden, maar het is eigenlijk heeeeeel erg ingekakt. Vind ik echt zonde. Heb nu nog wat penvrienden (die ik al 13 jaar heb ofzo) waarmee ik voornamelijk over de mail schrijf, maar dat is anders. Ik mis het om af en toe een keertje te vinden in de bus.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wat leuuuk! Je hebt me enthousiast gemaakt! Ik heb zelf ook een vriendin waar ik kaartjes naar stuur en boy dat is echt leuker dan appen.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Adamantium schreef:
    (...)

    Superleuk! Ik kan ook wel 'ns op Reddit kijken.. Wel 'ns van gehoord, maar nog nooit gekeken. (A)
    Ik had dus heel veel penvrienden, maar het is eigenlijk heeeeeel erg ingekakt. Vind ik echt zonde. Heb nu nog wat penvrienden (die ik al 13 jaar heb ofzo) waarmee ik voornamelijk over de mail schrijf, maar dat is anders. Ik mis het om af en toe een keertje te vinden in de bus.

    Ik volg de subreddit r/penpals en daar kan je ook om postcard penpals vragen.
    Ja snap ik! Ik zei net nog tegen mijn Amerikaanse penpal dat ik dat ook mis. Vind het ook echt om kaartjes te krijgen (en minstens net zo leuk om er een te sturen) en het is zo jammer dat dat tegenwoordig niet meer een ding is.


    Take risks and conquer your fears.

    Sorry voor de late reactie!
    Ik zit midden in mijn tentamenweek, dus een beetje druk en stressig op dit moment. (zip)

    Maar leuk dat er mensen enthousiast zijn! Zouden de mensen die wel willen pennen mij anders een privé bericht willen sturen? Misschien wat makkelijker!

    Leuk! (hoera)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wat leuk! c:
    Ik heb je een pb gestuurd c:


    Inspiration can hit you any time

    Er is trouwens ook een app genaamd slowly waar je ook brieven kan sturen naar mensen! Ze krijgen t dan niet gelijk maar moeten wachten tot t zogenaamd geleverd wordt voor ze t kunnen openen!
    Is ook best geinig misschien


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    Er is trouwens ook een app genaamd slowly waar je ook brieven kan sturen naar mensen! Ze krijgen t dan niet gelijk maar moeten wachten tot t zogenaamd geleverd wordt voor ze t kunnen openen!
    Is ook best geinig misschien


    Oh dat ga ik ook eens bekijken! Bedankt. :)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.