• Ik probeerde namelijk de universiteit te bellen, maar bij het studentenloket wist de vrouw het niet, omdat boeken per faculteit worden geregeld. Toen ik de faculteit probeerde te bellen, bleken ze daar nog op vakantie te zijn.

    Mijn vader is heel panisch over boeken en dat ik nu moet bestellen of anders ben ik te laat en heb ik niets etc. Ik wil het ook wel ongeveer nu gaan bestellen. Maar ik heb nog niks gehoord over boeken of iets en ik (als jonge uni-student) heb echt geen ervaring of je een boekenlijst krijgt of niet.

    Op de site van boekenleverancier (studystore) kan ik wel alles invullen van de universiteit, m'n studie en het semester en dan komen de boeken tevoorschijn. Dus ik weet niet of ik daar op moet vertrouwen en die boeken moet bestellen.

    Is het normaal dat je geen boekenlijst krijgt en zelf maar de boeken moet uitzoeken en moet bestellen, of moet ik nog wachten en komt de boekenlijst nog?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Heb geduld en geniet van je vakantie. (: wij kregen per vak te horen welke boeken we al dan niet verplicht aan moesten schaffen en we konden ook al eerder informatie vinden over de vakken zelf. Je bent echt niet te laat als je in de laatste week van de vakantie gaat zoeken.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Bij geneeskunde kreeg ik een uitgebreide boekenlijst toen ik op de bestelwebsite was. Bij biologie heb ik zelf om een boekenlijst moeten vragen, en dat bleek een simpel Excel document. Ik vind het vreemd dat de faculteit niets voor je kan betekenen omdat medewerkers op vakantie zijn. Juist nu zijn studenten druk bezig met voorbereidingen.
    Je kunt een oproepje op Facebook zetten met de vraag of er mensen zijn die ook jouw studie doen. Via de faculteit of studievereniging bestellen zou ik sowieso niet doen als ik jou was; dat is veel te duur en veel boeken gebruik je maar één keer. Het daadwerkelijke bestellen zou ik dan doen via Studystore of via Bol (al is Bol ook nog best prijzig).


    oi, suzy

    Ik kreeg het per vak te horen, tegen het einde van de vakantie komen de studiegidsen van de vakken online en daar staat dat in. Alsnog wachtte ik vaak op het eerste college, omdat de studiegidsen niet altijd up to date waren. Daarmee ben je heus niet te laat, ik kocht mijn boeken altijd pas na het eerste college.
    Overigens raad ik je aan veel boeken te bestellen op Marktplaats, dat scheelt je al vlug meer dan de helft van de prijs.


    Bij Nederlands heb ik het een week van te voren gehaald. Bij sommige vakken komt het al eerder op de website / osiris / blackboard te staan, soms krijg je een mailtje dat een bepaald boek niet hoeft En het is echt niet erg als je het nog binnenkrijgt de eerste week.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.