• EERSTE RIJLES AHHHH



    Ja-ja, weer een gevaar op de weg dadelijk (super cliché grap)! Kom dus maar niet in de buurt van Ede morgen ochtend, want ik zal niet veel beter zijn dan Spongebob!

    Maar goed, ik heb net een rijlesvlog gekeken en een beetje gegoogled, maar ik dacht, misschien kan ik jullie beter om tips vragen. Dus, wat zijn jullie tips voor een ultimate driving noob, zodat ik straks mijn broertje kan ownen door niet drie keer te zakken xD



    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vond mijn rijlessen best oké (soms vond ik het niet leuk, maar dan lag dat meer aan de instructrice dan aan de rijles zelf). Ik denk niet dat er echt tips te geven zijn. Gewoon relaxen, er hangt niks van af. Het is je allereerste rijles en dan is het ook echt niet erg als je wat fout doet of de auto laat afslaan, haha.


    oi, suzy

    De grootste tip is blijf rustig , het is ook echt niet het makkelijkste maar je moet het gewoon leren en als je bij iedere keer dat het met schakelen niet zo goed gaat of je net iets te vroeg de koppeling los laat en de auto uit valt in de stress schiet , dan kom je nergens. Maar het is mij ook gelukt om mijn rijbewijs te krijgen en ik ben 's Werelds grootste kluns dus dan lukt het jou vast ook wel.


    Firm believer of all that is magic

    Oh, succes! Ik krijg rijles van mijn papa, ben ik even blij mee.
    Gewoon rustig blijven. Ik merkte dat ik de eerste keer enorm veel stress had (wat normaal is, want ja, eerste keer op de weg en zo), maar dat helpt je echt niet. Als ik stilviel op een kruispunt of zo, was ik helemaal in paniek, maar dan duurde het bij mij ook veel langer om weer te vertrekken. Mensen zien heus wel aan de auto van de rijschool of de L op je raam dat je beginnend bestuurder bent (ook al hebben sommige alsnog geen geduld als je wat trager rijdt en dergelijk), dus maak je echt niet druk. Doe rustig aan, het is allemaal niet erg als je eens stilvalt of dergelijk. Kan allemaal gebeuren. Iedereen met een rijbewijs heeft moeten leren rijden, dus ja, komt allemaal wel goed (:


    16 - 09 - '17

    FinnBalor schreef:
    Oh, succes! Ik krijg rijles van mijn papa, ben ik even blij mee.
    Gewoon rustig blijven. Ik merkte dat ik de eerste keer enorm veel stress had (wat normaal is, want ja, eerste keer op de weg en zo), maar dat helpt je echt niet. Als ik stilviel op een kruispunt of zo, was ik helemaal in paniek, maar dan duurde het bij mij ook veel langer om weer te vertrekken. Mensen zien heus wel aan de auto van de rijschool of de L op je raam dat je beginnend bestuurder bent (ook al hebben sommige alsnog geen geduld als je wat trager rijdt en dergelijk), dus maak je echt niet druk. Doe rustig aan, het is allemaal niet erg als je eens stilvalt of dergelijk. Kan allemaal gebeuren. Iedereen met een rijbewijs heeft moeten leren rijden, dus ja, komt allemaal wel goed (:


    Rijles van je pa? Is hij rij-instructeur ofzo?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Rijles van je pa? Is hij rij-instructeur ofzo?


    Nope. Ik weet niet of dat bij jullie in Nederland ook is, maar bij ons in Belgie mag een ouder of voogd je leren rijden als ze een aantal jaren hun rijbewijs hebben en niets aan de hand hebben gehad.


    16 - 09 - '17

    FinnBalor schreef:
    (...)

    Nope. Ik weet niet of dat bij jullie in Nederland ook is, maar bij ons in Belgie mag een ouder of voogd je leren rijden als ze een aantal jaren hun rijbewijs hebben en niets aan de hand hebben gehad.


    Omg, maar dan kost het bij jullie geen klauwen vol geld? Daaaaaaamn. Chill!

    Ik heb geen rijles want het kost mij echt veel te veel geld en ik moet nu sparen voor Zuid-Afrika en anders wel voor mijn studie :')

    Succes met je eerste rijles! Het gaat je vast lukken :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Omg, maar dan kost het bij jullie geen klauwen vol geld? Daaaaaaamn. Chill!

    Ik heb geen rijles want het kost mij echt veel te veel geld en ik moet nu sparen voor Zuid-Afrika en anders wel voor mijn studie :')

    Succes met je eerste rijles! Het gaat je vast lukken :)


    Klopt! Alleen vehoogt de verzekering een beetje, maar alsnog veel geld dat je kan uitsparen.


    16 - 09 - '17

    FinnBalor schreef:
    (...)

    Klopt! Alleen vehoogt de verzekering een beetje, maar alsnog veel geld dat je kan uitsparen.


    Damn ook echt... Beter doen ze dat in NL ook even instellen..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Damn ook echt... Beter doen ze dat in NL ook even instellen..


    Haha, ik snap jullie goed! Maar er komt nu een wet hier dat iedereen die iemand wil leren rijden, terug 20 uren les moet gaan volgen en die zelf moet betalen.


    16 - 09 - '17

    Er zijn straks een heleboel knopjes waar je nog niet op gaat drukken. Iets wat ik wel jammer vond, want ik had graag de wissers uitgeprobeerd. Doen wat je instructeur/instructrice zegt, niet in paniek raken als er iets mis gaat (je zit niet voor niks in een les auto) en instructeur/instructrice zorgt er wel voor dat jullie beiden veilig door het verkeer komen en weer veilig op de plek van bestemming.

    Mijn instructeur lette de eerste les op of we ons wel hielden aan de verkeersregels dus daar hoefte ik me geen zorgen over te maken. Daarbij ben ik bij mijn eerste rijles bijna over een rotonde heen gereden in plaats van om heen en de instructeur bleef heel rustig. Kortom, je kunt veel doen en diegene die naast je zit, heeft het waarschijnlijk al een keer mee gemaakt. Daarbij heb ik in een latere les ook een keer drie rondjes op een rotonde gereden.

    Veel plezier en geniet ervan!


    Physics is awesome

    Oke, ik ga mijn best doen morgen guys! Thanks voor de tips! Ik heb iig net met mama een paar minuten gereden, dus ik hoop dat dit al wat geholpen heeft!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Tijdens mijn eerste rijles ging een wereld voor me open. Ik vond het zo geweldig om 'zelf' auto te rijden. Na een tijdje werd dat wel minder, maar het begin is echt heel leuk. Je leert zo veel, moet veel onthouden en het voelt machtig dat je zelf een auto bestuurt. Inmiddels heb ik al drie jaar mijn rijbewijs!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Omggg! Het ging zo goeddd! De auto is geen enkele keer afgeslagen en ook de rem heb ik mezelf net relanceerd xD
    Wel een keer de greppel ingescheurt in een bocht, waarna er echt een sunami van een golf ontstond toen ik door de plasreed. We hebben heel hard gelachen hahaha

    Thank you all! Ik bleef helemaal relaxed! Naja, opzich wel en alles met humor opgepakt!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Omggg! Het ging zo goeddd! De auto is geen enkele keer afgeslagen en ook de rem heb ik mezelf net relanceerd xD
    Wel een keer de greppel ingescheurt in een bocht, waarna er echt een sunami van een golf ontstond toen ik door de plasreed. We hebben heel hard gelachen hahaha

    Thank you all! Ik bleef helemaal relaxed! Naja, opzich wel en alles met humor opgepakt!


    Top! Echt fijn dat het zo goed is gegaan!


    16 - 09 - '17