• Als je nu denkt: goh, dit idee komt me wel heel bekend voor, lees dan even de spoiler!
    Dit idee komt van dit topic. Het topic is helaas stil gevallen en de user (Gibigianna) is een jaar niet meer online geweest. Daarom kan ik ook geen toestemming vragen om het voort te zetten (op misschien een iets andere manier). Mocht ze nog terugkeren en het zelf willen voortzetten of het er niet mee eens is dat iemand anders dit doet, dan respecteer ik dit uiteraard. Voor nu gaan in elk geval alle credits naar Gibigianna!




    Ik zoek een mentor!
    Bedenk van te voren goed of je het verhaal waarvoor je hulp vraagt, ook daadwerkelijk wilt afmaken. Het zou erg jammer zijn als je besluit te stoppen terwijl je mentor tijd in je heeft gestoken. Natuurlijk zijn er altijd omstandigheden waardoor je echt niet meer verder wilt of kunt schrijven, dus communiceer dat gewoon (:
    Onder de spoiler vind je een lijstje met gegevens die je kunt invullen.
    Beschikbaarheid: (een dag in de week, eens in de twee weken, en hoelang ongeveer)
    Bereikbaarheid: (wil je communiceren via Quizlet, facebook, of misschien iets anders)
    Genres: (welk genre wil je gaan schrijven)
    Gevraagde hulp: (waar denk je hulp bij nodig te hebben? Motivatie, opbouw, enz)
    Bijzonderheden: (wil je nog iets kwijt? Heb je dyslectie? Iets anders wat we echt over jou moeten weten?)
    Samenvatting van je verhaal: (plaats hier een samenvatting van het verhaal waaraan je schrijft en hulp bij nodig hebt)


    Tot slot...
    Ik hoop natuurlijk dat dit jullie heel erg gaat helpen bij het schrijven! Daarnaast wil ik vermelden dat je zowel mag opgeven als je hulp wilt én als je mentor wilt zijn. Als er genoeg aanmeldingen zijn, zal ik een story aanmaken waar een overzicht is te vinden van alle mentoren. Daarna volgen de koppels. Jullie mogen zelf voorkeuren doorgeven, het koppelen doe ik dus niet zelf. Als je besluit onderling te koppelen, geef dit dan wel even aan mij door. Wil je iemand graag begeleiden of begeleid worden door een specifiek persoon, maar wil je het zelf niet vragen? Stuur me even een berichtje en dan neem ik contact met diegene op.

    Wat is een mentor?
    Een mentor kan jou begeleiden tijdens je schrijfproces. Je kunt aan diegene hulp vragen met het opbouwen van je karakters, je verhaallijn, world building en ga zo maar door. Je mentor is jouw to-go person als je even vastloopt tijdens het schrijven of gewoon een proeflezer zoekt die jouw stukje kan doornemen en feedback kan geven voordat je besluit het te plaatsen. Ook kan jouw mentor je helpen om toch door te schrijven als je het even niet meer ziet zitten of de neiging hebt om alles maar in de prullenbak te gooien. Jij bent de schrijver, het is jouw verhaal en je mentor degene die je een duwtje in de rug geeft als je vastloopt.
    Als je uitgebreide hulp wilt op het gebied van grammatica en spelling, dan zijn er uiteraard de béta-readers die je hierbij kunnen helpen. Je mentor is hiervan dus ook geen vervanging, maar meer iemand die zeer betrokken raakt bij jouw schrijfproces.

    Ik wil zelf een mentor worden
    Mooi, want daar ben ik naar op zoek! Bedenk je dan goed dat je ook echt klaar moet staan voor degene die jouw hulp wilt, en niet na een week het laat afweten. Je maakt samen afspraken over hoe en wanneer je besluit om elkaar te helpen met schrijven. Als je door omstandigheden toch geen tijd meer hebt voor jouw mentor rol of het je niet zo goed bevalt, geef dit dan even aan.
    Onder de spoiler vind je een lijstje met gegevens die je kunt invullen, zodat anderen kunnen zijn wat jij te bieden hebt.
    Beschikbaarheid: (een dag in de week, eens in de twee weken, en hoelang ongeveer)
    Bereikbaarheid: (wil je communiceren via Quizlet, facebook, of misschien iets anders)
    Genres: (welke genres lees je graag en denk je te kunnen helpen. Geef het ook aan als iets echt buiten je comfortzone ligt)
    Aangeboden hulp: (wat is jouw specialiteit? Kan je helpen met de opbouw van een verhaal, de wereld er omheen, enz)
    Bijzonderheden: (wil je nog iets kwijt? Heb je dyslectie? Iets anders wat we echt over jou moeten weten?)
    Schrijfstijl: (plaats hier een stukje wat jij zelf hebt geschreven)





    Mentors:

    - Koffie
    - Xiezhi
    - Conan
    - Bartok
    - FireKeeper

    Schrijvers:

    - MacTavish
    - Remiinds
    - Conan
    - Mendes1998

    Koppels:

    - Koffie & Mendes1998
    - Bartok & Conan



    Alle mentoren

    Koffie (Gekoppeld met Mendes1998)
    Beschikbaarheid: momenteel ongeveer 3-5 dagen in de week, vooral het weekend. Ik reageer vaak wel binnen een week. Ik geef het wel door als het anders wordt.
    Bereikbaarheid: ik wil graag communiceren via Quizlet ^-^
    Genres: literatuur, dagboeken en gedichten zijn mijn genres. Met fantasy en fanfictions e.d. weet ik me geen raad, dus daar kan ik je helaas niet zo goed mee helpen. Maar ik wil het wel proberen hoor!
    Aangeboden hulp: ik kan met name helpen met symboliek en stijl (: En coachen natuurlijk!
    Bijzonderheden: -
    Schrijfstijl: Dichtbundel


    Xiezhi (Beschikbaar)
    Beschikbaarheid: In een gewone week 3 dagen per week, maar in de vakanties is dit veel meer. Momenteel heb ik wel examens!
    Bereikbaarheid: Quizlet.
    Genres: Ik schrijf alles behalve fanfiction en verhalen met overdadige romantiek.
    Aangeboden hulp: Ik ben een vrij flexibele mentor, maar beeldspraak en een schrijfstijl gebruiken die je gefocust op het verhaal houdt, zijn enkele van mijn grootste sterkten.
    Bijzonderheden: /
    Schrijfstijl: [url=https://www.quizlet.nl/stories/160582//[/url]Een horrorshort. Er dient echter rekening mee gehouden te worden dat dit al enkele tijd geleden is.


    Conan (Beschikbaar)
    Beschikbaarheid: Wederom elke dag online, maar ik ga hiervoor waarschijnlijk ook twee dagen per week voor beschikbaar zijn.
    Bereikbaarheid: Whatsapp, Quizlet.
    Genres: Het liefst wel realistische stories. Fanficties ben ik ook voor in, mits ik de fandom ken hehe.
    Aangeboden hulp: Over het algemeen kan ik eigenlijk overal wel mee helpen, behalve met de dingen waar ik zelf hulp voor heb aangevraagd.
    Bijzonderheden: Nope
    Schrijfstijl: Mijn nieuwste schrijfseltje en tevens het verhaal waar ik een mentor aanvroeg. Hm


    Bartok (Gekoppeld met Conan)
    Beschikbaarheid:
    Een dag in de week moet wel lukken, maar de komende weken kan het net iets moeilijker worden, aangezien ik tot 24 januari examens en deadlines heb (:

    Bereikbaarheid:
    Ik ben via Quizlet bereikbaar, maar wil gerust ook mijn e-mailadres en facebook profiel vrijgeven.

    Genres:
    Ik lees geen fanfictions, vooral omdat ik er niets van ken, haha. Verder lees ik zowat alle genres, maar er moet wel iets 'anders' aan zijn dan het dagelijkse leven. En liefst ook niet te dramatisch of neerslachtig. Vaag, ik weet het, haha. Anders vraag je maar gewoon of jouw verhaal iets voor mij zou zijn, dat gaat het gemakkelijkste zijn (:

    Aangeboden hulp:
    Ik denk dat ik wel iets kan zeggen over heel veel dingen, maar vooral op vlak van schrijfstijl en plotfouten - groot en klein - vind ik dat ik er wel iets van kan.
    Ik lees ook Engelse verhalen.

    Bijzonderheden:
    + Ik ben een bèta-reader, zoals je aan mijn kleurtje kan zien, maar ik wil even benadrukken dat ik hier niet ga bèta-readen. Spelling en grammatica verbeteren is leuk, maar het neemt veel tijd in beslag, zeker als ik de fouten ook moet uitleggen in begrijpelijke taal, dus daarvoor zal je gewoon een aanvraag moeten doen. (Moest je mij toch willen, kan je dat bij je aanvraag schrijven). Ik ga dus de verhalen hier wel goed opvolgen, maar niet zo uitgebreid als de bèta-aanvragen, ook omdat dit een langer proces is dan één hoofdstukje (:
    + Ik zou graag maximum 3 mensen hier willen verder helpen.

    Schrijfstijl:
    Mijn schrijfstijl hangt van het verhaal en het personage zelf af, dus ik zet enkele stukjes hieronder (:

    Uit Gekke Dave
    Het volgende zal kort zijn, want het duurde niet zo lang. Een wandeling van vrijdagavond naar zaterdagochtend. Een wandeling vol stille geluiden en luide stiltes, totdat Laurianne er schoon genoeg van had en abrupt de vrijdag een pauze in stopte .
    “Je mag morgen niet naar Sam gaan, Dave,” zei ze, ook al was hij de stop al drie stappen voorbij gegaan. Dave draaide zich om en keek naar het vuil op haar wang, aangezien ze haar ogen had neergeslagen.


    Uit een RPG
    Riley zou hem vermoorden. Of toch als hij enorm veel te laat zou komen. Dat kon wel eens gebeuren, want Jay lag nog steeds in zijn bed. Voor de eerste keer in tijden zat hij al meer dan zes uur in dromenland, zonder nachtmerries of opgehitste lichamen naast zich. In feite lag hij er zelfs al meer dan twaalf uur in, en het zou nog veel langer geweest zijn, als zijn gsm niet afging.


    Uit l e t t e r per l e t t e r (draft)
    Iemand heeft een antwoord geschreven.
    Er staat geen naam onder en het korte antwoord is in rechte blokletters geschreven. Het staat in fel contrast met mijn zwierige krullen, maar het staat er. Er heeft iemand mijn brief gelezen, een pen gepakt en er iets naast geschreven. Ik kan het niet goed bevatten.
    “Wat staat er?” Maithe probeert over mijn schouder mee te lezen, maar ik hou het papier te dicht bij mijn gezicht.


    FireKeeper (Beschikbaar)
    Beschikbaarheid: Ik heb geen vaste momenten, maar ben elke dag wel online.
    Bereikbaarheid: Quizlet of e-mail.
    Genres: Ik schrijf en lees bijna alles, maar sommige fanficties zijn echt niet mijn ding.
    Aangeboden hulp: Originaliteit, het zoeken naar plotholes enzovoort. Ik hou niet van standaard verhalen en als je een verhaal zonder clichés wilt, zal ik hierop goed met je kunnen meedenken. Ook zal ik me regelmatig inleven in jouw personage's om te kijken of het nog wel logisch is wat ze allemaal doen. Daarnaast let ik ook op kleine dingetjes. Heeft jouw personage in de ene alinea nog groene ogen en in de volgende opeens blauw?
    Bijzonderheden: -
    Schrijfstijl: Dit varieert en hangt af van het genre waarin ik schrijf.
    Een stukje uit 'Als de Dood'
    Iemand gooide een paardenvijg tegen mijn hoofd en ik kon alleen maar hysterisch lachen. Het plein was weer uitgebarsten in geschreeuw en gejoel, de viool werd ingezet en op dat moment stak de beul het hout aan. Ik heb gelachen tot het einde. Ook toen het vuur mijn wollen jurk bereikte en de vlammen aan mijn lichaam likten. Toen ik de geur van verschroeid vlees rook en besefte dat het dat van mij was. Ik lachte tot ik niet meer kon lachen, tot het vuur mijn lichaam had verslonden en mijn ziel in as had gelegd.


    Uit 'The Division: Dawn of the Dead'
    ‘Wat dacht je van deze? Een lichtbron, vier letters.’ Nona kijkt me over haar kruiswoordpuzzel afwachtend aan. Ik zucht diep.
    ‘Een lamp, Nona. Dat weet je best.’ Haar hoofd verdwijnt weer achter de krant en ze laat een afkeurend gesnuif horen. Ik heb zin om er iets van te zeggen maar bedenk me op het laatste moment. Ze is oud en op van de zenuwen. Eigenlijk zou ik vandaag komen schoonmaken, zoals ik elke donderdag doe. Maar toen ik binnen kwam, dirigeerde ze me meteen naar de bank en stond er op eerst een kopje thee te drinken, al is het vandaag 36 graden. Na het eerste kopje volgde er nog drie en om de paar minuten stond ze op om de koektrommel te pakken, om die vervolgens resoluut onder mijn neus te duwen. Nona’s koekjes zijn de beste in Currituck maar vandaag staan ze me tegen. Nadat ze nog een uur keuvelde over het weer (‘Die warmte, een oud mensje als ik kan daar niet tegen.’) en het feit dat ze tegen de negentig loopt (‘Maar Johnsen van hiernaast zegt dat ik makkelijk voor zeventig door kan gaan!’) stond ik op om maar eens te gaan stofzuigen.
    ‘Blijf maar zitten, liefje. Vandaag is het te warm om schoon te maken,’ zei ze, nerveus glimlachend.



    Alle schrijvers
    Mactavish
    Beschikbaarheid: Ik ben elke dag online, maar zal natuurlijk niet elke dag evenveel schrijven.
    Bereikbaarheid: Quizlet.
    Genres: Militaire actiethriller.
    Gevraagde hulp: Het Show-don't-tell principe wil ik nog graag verbeteren, net als mijn schrijfstijl (ik houd van een zakelijke schrijfstijl, maar wel eentje die lekker leest). En vast nog wel meer waar ik nu even niet op kom, maar dit is het belangrijkste.
    Bijzonderheden: -
    Samenvatting van je verhaal: Ik heb nogal de neiging om te switchen tussen verhalen als die me niet meer bevallen. Ik raak snel verveeld. Dat is ook wel iets waar ik aan wil werken, maar ik weet niet hoe. Momenteel werk ik aan Hoogverraad.
    Irak: een land waar nog altijd vele conflicten woeden en Al Qaida de meest gevreesde organisatie is. Een kweekvijver voor terroristen, menen veel wereldmachten.
    Ian McCoy heeft de leiding over het SAS-team dat een vooraanstaand lid van het terreurnetwerk moet oppakken. Maar hij torst een grote last met zich mee. De droogte en de hitte in de woestijn eisen hun tol en het vertrouwen op een goede afloop zakt al snel naar een dieptepunt, juist als Ian de meest ingrijpende beslissing van zijn leven moet nemen.


    Remiinds
    Beschikbaarheid: 3-4 dagen per week online, vooral in het weekend
    Bereikbaarheid: Quizlet
    Genres: Drama/romace/fanfiction
    Gevraagde hulp: Motivatie, plot opbouw en mijn schrijfstijl verbeteren. Ik moet echt leren om gemotiveerd te blijven voor een verhaal als ik het aan 't schrijven ben en niet aan een andere verhaal/idee beginnnen.
    Bijzonderheden: -
    Samenvatting van je verhaal: vermeld dit liever via pb ivm spoilers


    Conan (Gekoppeld)
    Beschikbaarheid: Ik ben elke dag eigenlijk wel online, maar ik probeer zo'n twee dagen in de week te schrijven. (De ene week meer dan de andere, maar dat is het gemiddelde zo'n beetje)
    Bereikbaarheid: Het liefst via Whatsapp of Quizlet.
    Genres: Eigenlijk altijd drama, romantiek enzo.
    Gevraagde hulp: Verhaallijn, vorm. Vooral hoe ik een sterk dialoog kan neerzetten en hoe ik mijn lezer mee kan nemen in de gevoelens en waarnemingen van mijn personage.
    Bijzonderheden: Ik wil graag een mentor die me echt verder kan helpen en me op mijn 'fouten' wijst. Natuurlijk hoef ik niet helemaal met de grond gelijk gemaakt te worden, maar ik wil iemand die niet bang is om al mijn verbeterpunten aan te wijzen. (Al is een complimentje op zijn tijd ook niet overbodig) Oh, en ik ken de basisregels opzich wel, maar soms raak ik in de war en mishandel ik woorden waardoor het lijkt alsof ik een kind ben die niet kan spellen enzo. (Ik ben verder niet dyslectisch haha)
    Samenvatting van je verhaal: Het verhaal gaat over een zestienjarig meisje genaamd Summer. Ze worstelt met een aggressiefe stiefvader die haar seksueel misbruikt. (Hele beknopte samenvatting.)



    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 15:06 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oh pff, ik ben dit topic helemaal uit het oog verloren. Ik ga er vanavond even voor zitten om het bij te werken!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik was nogal vergeten dat dit bestond, MAAR, nu je het toch gaat aanpassen. Conan >> Vervaagd.
    En ik denk ook dat Liesje dit was vergeten, but we'll see.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Aangezien het topic weer vernieuwd wordt :')

    Ik ben op zoek naar een mentor :)

    Beschikbaarheid: (2-3 dagen in de week )
    Bereikbaarheid: Quizlet, mail
    Genres: Young Adult
    Gevraagde hulp: Of het verhaal aanslaat :)
    Bijzonderheden: Het verhaal is afgerond! Ik hoop dat iemand mijn verhaal echt als lezer kan lezen. Niet zozeer als een beta of een kritisch lezer die fouten of plotholes eruit zoekt, maar gewoon als een soort future audience.
    Synopsis yay:
    Het gezin van trotse koning Edward O'Brien en de charmante, slimme kroonprins Eren woont in een prachtig kasteel in de hoofdstad van hun welvarende land, Cyra.
    Al gauw worden de leden van de familie overvallen met het nare nieuws dat de moeder en voormalig koningin is overleden.
    De koning pretendeert geschokt te zijn, de nieuwe koningin en haar twee kinderen lijken het zich niet aan te trekken, maar de harten van haar die kinderen zijn gebroken.
    Zij proberen dit verlies nog te verwerken als hun wereld en hun land opnieuw op de kop staat wanneer achternicht Alexia O'Brien de Troon van Everyss claimt.
    De familie staat voor een groot probleem. Als zij hun hoofd op hun schouders willen houden, moeten ze afstand doen van hun plek in het paleis en hun leven als vorsten, iets wat ze niet van plan zijn te doen.
    Maar tijd tikt.
    In een rap tempo valt Cyra uiteen en ontstaat er burgeroorlog.
    Het geweld dat het land over begint te nemen en de lokroep van het veilige Nieuw-Era drijft de ogenschijnlijk perfecte, vredige familie uit elkaar en zorgt dat de regie van het land in handen valt van iemand met zijn éígen problemen.


    SIC | PARVIS | MAGNA