• Naar aanleiding van Paarse Vrijdag, vond ik dat ook Quizlet niet langer achter kan blijven.
    Nog altijd kun je bij je profiel enkel ‘jongen’ of ‘meisje’ kiezen en dat is natuurlijk naar voor de mensen die geen van beiden zijn. Daarom lijkt het mij wijs om de optie ‘`geslacht niet weergeven’ toe te voegen.
    Op Quizlet is ten slotte iedereen welkom (A)

    Dus:


    Come on Rutger!


    ~ We hebben op het moment 9 stemmen voor ~

    [ bericht aangepast op 11 dec 2017 - 21:14 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Hallo, ik ga mij nog even hiermee bemoeien.

    Ik merk op dat het voor heel veel mensen niet helemaal duidelijk is van hoe en wat, en waarschijnlijk hebben jullie dan mijn comment niet gelezen, daarom repost ik hem hier. Ik ga mij verders niet bemoeien met deze discussie.


    ''Ik ben voor:
    1. Omdat het makkelijk is.
    2. Omdat Quizlet dan laat zien dat wij open staan voor LGBTQ.
    3. Omdat mensen niet altijd een mod durven te vragen.
    4. Omdat sommige mensen niet heel goed met het internet over weg kunnen en het niet zo zal vinden.
    5. Omdat LGBTQ mensen kunnen schrikken als je alleen maar jongen of meisje kan kiezen.
    6. Omdat Quizlet is om jezelf te laten zien wie je bent, maar elke keer als een user open staat voor iets nieuws, dan zegt de rest ''Nee want je kan ook [insert moelijkere en tijdverspillende optie] doen.

    daar komen al weer twee problemen bij namelijk dat (vooral) nieuwe leden het niet snel zullen doen omdat
    1. Ze weten niet dat je een mod een berichtje kan sturen daarvoor.
    2. Ze zullen het waarschijnlijk niet snel durven.

    ''Dan heb je nog een probleem 3. Niet iedereen zou het graag willen vertellen aan iemand wat voor geslacht diegene zich voelt, diegene houd dat liever privé (in mijn geval is dat zo)''

    ''Edit: Daarbij is de slogan van Quizlet ''Laat zien wie je bent'' maar elke keer als iemand een suggestie doet word dat afgewezen want ''Je kan dit ook doen inplaats van dat''. Erg leuk en zo maar je hebt dan wel een kans om een grote groep mensen weg te jagen. Waarom moet er altijd moeilijk worden gedaan?''

    Dean stuurde mij net een bericht dat een vriend van hem Quizlet bezocht maar snel weer weg ging toen they de genderopties zag ;|

    ''En daarbij vinden mensen het best moeilijk om gelijk een topic te openen om vervolgens hun levens verhaal te vertellen en te vertellen welk geslacht ze zich voelen, op een openbare website met heel wat users.

    Ik zou dat zelf niet doen in ieder geval.'':W

    Daarbij wil ik toevoegen: Sommige van jullie weten dat ik een paar jaar terug flink met mijzelf in de knoop zat, ik had daarbij mijn geslacht in een jongetje veranderedt. Toen kreeg ik daar twee waarschuwingen door van de mods. Een jaar later had ik een topic aangemaakt, want ik dacht dat het niet mocht en dat het fout was. Maar toen kreeg ik van de meerderheid te horen hoe belachelijk die waarschuwing was.

    Ik durf zelf namelijk niet meer het genderneutrale poppetje aan te vragen aan de mods, want ik heb dat al 2 keer gedaan, en ook 1 keer mijn poppetje in man veranderd. Ik ben bang dat als ik het nu wéér zou vragen dat ik niet serieus word genomen of dat ze denken dat ik een troll ben.

    Sorry maar even serieus: Als er moeilijk word gedaan op een website waarbij ''Je jezelf moet zien wie je bent'' over een genderneutraal poppetje, terwijl Facebook mij meer dan 50 opties geeft wat voor gender ik wil zijn, dan ben ik hier snel weer weg.

    ScribbleTheFox schreef:
    Hallo, ik ga mij nog even hiermee bemoeien.

    Ik merk op dat het voor heel veel mensen niet helemaal duidelijk is van hoe en wat, en waarschijnlijk hebben jullie dan mijn comment niet gelezen, daarom repost ik hem hier. Ik ga mij verders niet bemoeien met deze discussie.


    ''Ik ben voor:
    1. Omdat het makkelijk is.
    2. Omdat Quizlet dan laat zien dat wij open staan voor LGBTQ.
    3. Omdat mensen niet altijd een mod durven te vragen.
    4. Omdat sommige mensen niet heel goed met het internet over weg kunnen en het niet zo zal vinden.
    5. Omdat LGBTQ mensen kunnen schrikken als je alleen maar jongen of meisje kan kiezen.
    6. Omdat Quizlet is om jezelf te laten zien wie je bent, maar elke keer als een user open staat voor iets nieuws, dan zegt de rest ''Nee want je kan ook [insert moelijkere en tijdverspillende optie] doen.

    daar komen al weer twee problemen bij namelijk dat (vooral) nieuwe leden het niet snel zullen doen omdat
    1. Ze weten niet dat je een mod een berichtje kan sturen daarvoor.
    2. Ze zullen het waarschijnlijk niet snel durven.

    ''Dan heb je nog een probleem 3. Niet iedereen zou het graag willen vertellen aan iemand wat voor geslacht diegene zich voelt, diegene houd dat liever privé (in mijn geval is dat zo)''

    ''Edit: Daarbij is de slogan van Quizlet ''Laat zien wie je bent'' maar elke keer als iemand een suggestie doet word dat afgewezen want ''Je kan dit ook doen inplaats van dat''. Erg leuk en zo maar je hebt dan wel een kans om een grote groep mensen weg te jagen. Waarom moet er altijd moeilijk worden gedaan?''

    Dean stuurde mij net een bericht dat een vriend van hem Quizlet bezocht maar snel weer weg ging toen they de genderopties zag ;|

    ''En daarbij vinden mensen het best moeilijk om gelijk een topic te openen om vervolgens hun levens verhaal te vertellen en te vertellen welk geslacht ze zich voelen, op een openbare website met heel wat users.

    Ik zou dat zelf niet doen in ieder geval.'':W

    Daarbij wil ik toevoegen: Sommige van jullie weten dat ik een paar jaar terug flink met mijzelf in de knoop zat, ik had daarbij mijn geslacht in een jongetje veranderedt. Toen kreeg ik daar twee waarschuwingen door van de mods. Een jaar later had ik een topic aangemaakt, want ik dacht dat het niet mocht en dat het fout was. Maar toen kreeg ik van de meerderheid te horen hoe belachelijk die waarschuwing was.

    precies dit dit is pittig on point


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Debbaut schreef:
    Mag ik nog even vermelden, dat wij echt elk bericht dat hier getypt wordt ook lezen en ook meenemen. Het lijkt nu precies of wij totaal geen rekening met jullie houden, terwijl wij juist alle meningen meenemen en bespreken. Jullie worden dus zeker gehoord. De discussie moet dus niet gaan over of we jullie argumenten meenemen of niet, want het is gewoon een feit dat we jullie berichten meenemen in onze discussies achter de schermen.(;


    Jarne — dit is precies het berichtje waar ik (en vele anderen misschien wel) op zitten te wachten. Natuurlijk weten we dat jullie de berichten in dit topic lezen, maar het is oh zo fijn om even te lezen van 'we nemen het mee en we zijn nog in bespreking hang on there'. Dank je wel hiervoor.


    Lieve iedereen,

    Zoals eerder al gezegd, nemen we alles mee wat we lezen. Intussen zijn we ermee aan de slag gegaan, hebben we al onze opties verkend en is er iets ingesteld.
    We hebben het gehad over een 4e optie 'Geen geslacht weergeven', over het geslachtensysteem helemaal af te schaffen, over een gemakkelijkere manier om het grijze poppetje aan te vragen, waardoor we uiteindelijk bij hetgeen zijn gekomen dat nu ingesteld is.

    Een optie 'Geen geslacht weergeven' leek in eerste instantie een goed idee, maar dat zou eigenlijk bijna hetzelfde betekenen als het neutrale poppetje. Daarmee wordt er namelijk ook geen geslacht weergeven. Dit is er speciaal voor de personen die zich niet identificeren met de standaard geslachten. Dus waarom heruitvinden wat er al bestaat?
          Dus verder bordurend op het neutrale poppetje: we weten dat de drempel hoger ligt om ervoor naar een moderator te gaan, maar vanwege zwaar misbruik uit het verleden, kozen we er destijds voor om de toekenning door een moderator te laten gebeuren. Ondanks de ietwat hogere drempel om het aan te vragen, is de drempel om het te krijgen zeer laag. Tot nu toe heeft 100% van degenen die het hebben aangevraagd het ook gekregen. Dus er wordt wel mild mee omgegaan, net omdat de moderators ook weten dat het moeilijker is om te vragen. Het enige wat we er misschien verder aan konden doen, was een envelopje plaatsen bij 'Profiel bewerken' om een directe lijn naar een moderator te maken indien je graag een neutraal poppetje wil. Dit idee is uiteindelijk op de 2e plaats beland.
          Waarom schaffen we anders heel het systeem niet af waarbij je een geslacht M/V/X aanduidt? Dit lijkt in een eerst opzicht een goed plan, tenminste voor iedereen die problemen ervaart met het klassieke M/V systeem. Maar niet voor de personen die net wel trots zijn op hun geslacht en daar graag voor willen uitkomen. Waarom zou je hen benadelen? Dus nee, dit is het ook niet geworden.
          Wat het wel is geworden, is een versoepeling van de regeling over het neutrale poppetje. Hier verschijnt zo een nieuwstopic van zodat iedereen op de hoogte is. Ik stel voor dat jullie dat even gaan lezen. We hebben hiervoor gekozen omdat hierbij de M/V voor zijn/haar geslacht kan blijven uitkomen, maar ook iedereen die zich hiermee niet identificeert, moet er geen extra optie aangemaakt worden zoals niets of een envelopje en wordt de drempel verlaagd. Helaas is er geen oplossing voor degenen die liever geen geslacht op hun profiel willen hebben staan.
          Hierbij is dit ook officieel afgehandeld. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ->Slotje omdat dit is afgehandeld.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.