• Ik zat al langere tijd met dit idee in mijn hoofd, maar nu heb ik plek gevonden waar ik het goed vind voelen en ik heb besloten het gewoon te doen. Wat kan er mis gaan?
    Via deze site wil ik een boek gaan uitgeven.

    Ik zou graag tips en advies willen, maar waar ik voornamelijk naar opzoek ben, is iemand waarmee ik het proces kan delen. En iemand met een kritische blik.
    Het verhaal wat ik wil gaan uitgeven is Fay. Ik wil het eerst gaan herschrijven en daar heb ik hulp bij nodig. Hulp op het gebied van fouten, maar ook het verbeteren van de verhaallijn en me een klap in het gezicht geven als ik iets volledig onrealistisch heb geschreven. Is er iemand die tijd en liefde wil investeren in dit project? Iemand die het niet erg vindt als ik ze lastigval met vragen? Ik wil je mijn eeuwige dankbaarheid en liefde aanbieden. Ook geef ik je na afloop met alle plezier alle credits die ik bezit en het boek als het is gelukt? Tja, meer kan ik ook niet aanbieden, denk ik.

    Ik hoop dat jullie je kleine nuggetliefhebber kunnen helpen aan haar droom (ofzo?)
    Kusjes,
    Anna


    look at the stars, look how they shine for you;

    McNuggets schreef:
    Ah, wat een lieve reacties allemaal. Ik zal zeker nog eens naar Pumbo kijken, maar de recensies en ervaringen met Brave New Books die ik tot nu toe heb gelezen, zien er vrij goed uit. Ik moet alleen oppassen met auteursrechten en dat soort gedoetjes.

    Ter illustratie: mijn boek zou daar bijvoorbeeld €27,90 hebben gekost en bij Pumbo rond de €20 (met een aardige winst)

    Het is ook zo dat BNB best lage royalties geeft terwijl ze eigenlijk niets doen behalve je boek printen en die marge is bijvoorbeeld bij Pumbo veel groter. Maar ik weet niet wat je belangrijk vindt, haha, en waar je naar gekeken hebt. En of je het in kleine oplage wilt laten drukken of dat je het ook aan de man wil brengen Je moet vooral doen wat je hart in je ingeeft hoor, maar ik hoor zo vaak dat auteurs spijt hebben gekregen dat ze hun boek bij 'uitgeverijen' als Boekscout, Free Musketeers en ook BNB hebben ondergebracht dat ik er liever eens met ze over praat. (:

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 7:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    @natas, okay, first of all wil ik even zeggen dat ik je waarschuwingen enzo super lief vind. Dat waardeer ik echt. Vooral omdat ik helemaal nieuw ben in dit gedoe.
    Ik bijn bij BNB terechtgekomen doordat de zus van een klasgenootje van me daar ook heeft uitgegeven. Ik ken die klasgenoot eigenlijk helemaal niet en de zus ook niet, maar ik was in de boekwinkel in mijn stad en zag ineens haar boek liggen. Ik heb even gegoogled, want de achternaam viel me natuurlijk op en het was inderdaad haar zus. Ik vond het dus ontzettend vet dat haar boek gewoon in de boekwinkel lag en het is dus ook gewoon te koop op bol.com. Ik ben even gaan zoeken naar de uitgeverij enzo en zo kwam ik dus op BNB. Het zag er eigenlijk gewoon heel goed uit en wat me aantrok, was hoe gemakkelijk het was om je boek in een boekwinkel of op bol.com te krijgen. Wat ik ook fijn vond, was dat alle rechten gewoon van jou blijven (mits je niet voor die extra dingen gaat waar je voor moet betalen.) Ik weet niet hoe dat bij andere 'uitgeverijen' zit, maar dat zat in ieder geval al goed bij BNB.

    Ik zal ook nog even naar Pumbo kijken, want wat jij noemt is inderdaad ook heel belangrijk. Jij hebt het dus bij pumbo uitgegeven? In eigen beheer?


    look at the stars, look how they shine for you;

    McNuggets schreef:
    @natas, okay, first of all wil ik even zeggen dat ik je waarschuwingen enzo super lief vind. Dat waardeer ik echt. Vooral omdat ik helemaal nieuw ben in dit gedoe.
    Ik bijn bij BNB terechtgekomen doordat de zus van een klasgenootje van me daar ook heeft uitgegeven. Ik ken die klasgenoot eigenlijk helemaal niet en de zus ook niet, maar ik was in de boekwinkel in mijn stad en zag ineens haar boek liggen. Ik heb even gegoogled, want de achternaam viel me natuurlijk op en het was inderdaad haar zus. Ik vond het dus ontzettend vet dat haar boek gewoon in de boekwinkel lag en het is dus ook gewoon te koop op bol.com. Ik ben even gaan zoeken naar de uitgeverij enzo en zo kwam ik dus op BNB. Het zag er eigenlijk gewoon heel goed uit en wat me aantrok, was hoe gemakkelijk het was om je boek in een boekwinkel of op bol.com te krijgen. Wat ik ook fijn vond, was dat alle rechten gewoon van jou blijven (mits je niet voor die extra dingen gaat waar je voor moet betalen.) Ik weet niet hoe dat bij andere 'uitgeverijen' zit, maar dat zat in ieder geval al goed bij BNB.

    Ik zal ook nog even naar Pumbo kijken, want wat jij noemt is inderdaad ook heel belangrijk. Jij hebt het dus bij pumbo uitgegeven? In eigen beheer?


    BNB-boeken liggen doorgaans niet in boekwinkels, omdat, en ik wil hiermee niet je bubble breken maar dat is gewoon zo in de ogen van boekhandelaars en veel lezers, de kwaliteit ruk is. Dat komt doordat BNB álles uitgeeft, ongeacht de kwaliteit (en dat geldt ook voor Boekscout e.d.) Er wordt namelijk geen redactie op een boek gedaan waardoor het gewoon van een matige kwaliteit is. Sommige auteurs huren wel zelf redacteurs in waardoor ze de kwaliteit opkrikken, maar het etiketje van een matige uitgever blijft wel op je boek zitten.

    Ik vermoed dan ook dat de boekhandel lokaal talent wilde steunen door de boeken neer te leggen of dat de auteur ze daar zelf heeft neergelegd.

    Ik bedoel dit echt niet gemeen ofzo hoor, want het is tof dat je een verhaal hebt geschreven en het de wereld wilt laten lezen, maar het is dus absoluut niet makkelijk om je boek in een boekwinkel te krijgen via BNB. Bol.com wel overigens, online zal hij overal te bestellen zijn. ^^

    Bij Pumbo is dat trouwens niet heel anders hoor, dus dat moet je ook weten. POD-uitgeverijen (die alleen een boek drukken als er een bestelling is) hebben nu eenmaal best wel een slechte naam en ik zou ze eigenlijk benaderen als ik bij gewone uitgevers was afgewezen of als je het alleen voor jezelf wil drukken. Ik heb wat oude verhalen van mijzelf via Pumbo laten drukken, die verder ook nergens verkrijgbaar zijn, want dat wilde ik niet, vandaar dat ik er wel ervaring mee heb en weet dat ze heel behulpzaam en een stuk goedkoper zijn. ^^

    Like I said, je moet echt doen waar je je goed bij voelt, maar het zou zo zonde zijn als er veel potentie in je verhaal zit om echt door een goede uitgever te worden uitgegeven en je boekbaby nu in het woud van zelfgepubliceerde boeken verdwijnt.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 11:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.