• Hoi Quizletters,

    Ik zit nu in de derde klas van de middelbare school en ik heb het ontzettend moeilijk met vakken zoals economie, scheikunde en wiskunde. Talen zoals Nederlands, Engels, Duits. etc is voor mij appeltje-eitje.

    Maar vandaag hadden we met scheikunde reactievergelijkingen kloppend maken. (Bijvoorbeeld, ...H2 + ...Cl2 --> ...HCl)
    Ik vind dat dus ontzettend moeilijk en voor mij is het ongeveer het zelfde als Chinees. Maar vandaag was ik er helemaal klaar mee. Ik heb zoveel hulp gehad, maar het komt gewoon niet bij mij binnen. Dus, ik begon te huilen... in de klas. Want ik kan er niet tegen als ik iets niet kan of beheers. Maarja, iedereen zag mij dus janken... Iemand zei: "Oh zij weer...". Het is ook een keer gebeurd met wiskut toen ik een formule voor de klas moest uitleggen waar ik geen bal van snapte...

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen en ik schaam me zo voor dat gejank in de klas...
    Inhouden lukt me niet.

    Haha, die mietjes huilen zelf elke dag voor de spiegel.

    Nee even serieus, huilen is heel normaal, elk mens doet het. Wel om ieders een andere reden maar als jij ze gewoon uitlacht met de stomme dingen die ze zeggen dan kunnen zij hun onzekerheid niet naar jou toe schuiven.

    Geen zorgen. Ik heb vaak genoeg gehuild in de klas, zelfs in de 6e (toen was ik like 20). Van anderen moet je gewoon niets aantrekken, want er is een grote kans dat zij ook gewoon lopen te huilen, maar dan thuis, en zich er tegenover anderen heel stoer over gedragen.

    Voor dat andere: ik studeer momenteel scheikunde aan de universiteit, dus als je hulp nodig hebt of vragen hebt, ik sta open om je te helpen!

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 17:01 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb ook wel eens geweend in de klas (niet omdat ik iets niet snapte maar omdat ik me niet echt thuisvoelde in de groep en ik bij groepswerkjes altijd alleen over bleef). Je hoeft je er echt niet voor te schamen, you are not alone :p En binnen drie jaar ofzo zie je die mensen in je klas toch nooit meer :') (Behalve je vrienden misschien, maar ik vermoed dat die je niet zo snel zullen judgen omdat je weende)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik barste ik de eerste een keer tijdens een wiskunde toets in huilen uit omdat ik het niet snapte, de surveillant mocht mij weer gaan troosten, gênant haha. Nee serieus iedereen huilt wel eens een keer in de klas of op school niks om je voor te schamen


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik huil niet veel, maar kan wel eens in huilen uitbarsten als ik gefrustreerd ben. Dus ik snap je volledig. Dat zijn toevallig momenten waarop jij gefrustreerd bent en moet huilen. Daar kun je echt niets aan doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Joh ik heb een keer gehuild in de klas omdat ik een 6 had gehaald voor Frans, though dat was mijn aller eerste proefwerk ofzo en ik had keihard geleerd, dus ik was vet teleurgesteld :') Achteraf gezien: Ik ben dyslectisch en een 6 is het hoogste cijfer wat ik ooit heb gehaald. Dus éh ja.

    Voor de rest moet je je vooral geen reet aantrekken van wat mensen op de middelbare over je zeggen, als jij het je niet aantrekt hebben ze ook niks om je op te pakken. Dat heb ik zelf wel gemerkt destijds, toen ik er geen shitfuck meer om gaf toen was alles opeens beter. Het beste van alles was dat ik toen vrienden werd met een jongen en hij vertelde me het volgende: 'Iemand zei tegen me "Jolijn is een beetje raar, je kunt beter uit haar buurt blijven', maar ik houd wel van een beetje raar". Kortom: waar sommige mensen anders zijn niet waarderen, kunnen anderen dat wel, maar voor andere om dat te kunnen moet je eerst jezelf waarderen. (:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik snapte ook helemaal niks van die vakken, er om boos worden of huilen helpt niet. Je zou je er toch bij neer moeten leggen, nog een half jaartje en dan kun je C&M zonder wiskunde kiezen. Bijles nemen, of klasgenoten helpt. Soms moet je ook even een pauze ervan nemen, uren er gefrustreerd naar kijken helpt niet. Doe dan even iets anders en kijk er later weer naar. Als het helemaal niks meer wordt, ja kut, maar er veranderd niks mee right? Zelf vond ik natuurkunde het allerergste dat er was, ik stond uiteindelijk een 4 gemiddeld, met heel hard werken. Wiskunde en scheikunde waren moeilijk maar een zesje halen lukte wel. En economie werd uiteindelijk een 5. Geen mooie cijfers, maar ik doe er later nooit meer mee, dus er boos om worden veranderd niks. Hou vol, je bent er gauw van af :-)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Trek je niks van die mensen aan! Wanneer kun je de vakken laten vallen? Geef jezelf niet onnodig veel stress!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Porg schreef:
    Ik snapte ook helemaal niks van die vakken, er om boos worden of huilen helpt niet. Je zou je er toch bij neer moeten leggen, nog een half jaartje en dan kun je C&M zonder wiskunde kiezen. Bijles nemen, of klasgenoten helpt. Soms moet je ook even een pauze ervan nemen, uren er gefrustreerd naar kijken helpt niet. Doe dan even iets anders en kijk er later weer naar. Als het helemaal niks meer wordt, ja kut, maar er veranderd niks mee right? Zelf vond ik natuurkunde het allerergste dat er was, ik stond uiteindelijk een 4 gemiddeld, met heel hard werken. Wiskunde en scheikunde waren moeilijk maar een zesje halen lukte wel. En economie werd uiteindelijk een 5. Geen mooie cijfers, maar ik doe er later nooit meer mee, dus er boos om worden veranderd niks. Hou vol, je bent er gauw van af :-)


    Wut, kan jij op jouw school een pakket zonder wiskunde nemen? Dat kan bij ons niet. Ik ben wel oke in wiskunde dus mij maakt het niet uit, maar ik dacht dat je altijd een soort van wiskunde moest hebben. (A, B, C of D)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Patholoog schreef:
    Ik huil niet (veel), maar kan wel eens in huilen uitbarsten als ik gefrustreerd ben. Dus ik snap je volledig. Dat zijn toevallig momenten waarop jij gefrustreerd bent en moet huilen. Daar kun je echt niets aan doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Wut, kan jij op jouw school een pakket zonder wiskunde nemen? Dat kan bij ons niet. Ik ben wel oke in wiskunde dus mij maakt het niet uit, maar ik dacht dat je altijd een soort van wiskunde moest hebben. (A, B, C of D)

    Klopt, maar dan heb je VWO.
    Bij HAVO kun je wiskunde laten vallen (alleen bij het profiel C&M)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ristridin schreef:
    (...)

    Wut, kan jij op jouw school een pakket zonder wiskunde nemen? Dat kan bij ons niet. Ik ben wel oke in wiskunde dus mij maakt het niet uit, maar ik dacht dat je altijd een soort van wiskunde moest hebben. (A, B, C of D)


    C&M is het enige profiel waar je wiskunde vrij kan zijn (op havo tenminste op vwo weet ik niet).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hé, dat onderwerp heb ik onlangs nog gehad! Drie maanden geleden ofzo hebben we dat behandeld en op mijn proefwerk had ik een negen, dus als je uitleg wil mag je het altijd vragen ^^
    En oh ja though, ik heb ook al gehuild op school. Bij Frans omdat ik een onvoldoende had voor een test (mijn eerste en enige onvoldoende ooit tot nu toe, maar ik ben wel Franstalig opgevoed dus ja), een andere keer omdat een jongen me uitschold in de klas (dat was echt vreselijk tho), omdat ik gewoon enorm insecure ben en het ging over talenten en kwaliteiten en ehm ja (en dat was een studie-uur waarbij we in een grote zaal zitten en er zaten allemaal kinderen van hogere jaren en die keken me ook enorm raar aan. Maar ja, achteraf zijn twee meisjes (waarvan ik er eentje vrij goed ken maar de andere totaal niet) van twee klassen hoger naar me toe gekomen en troostte dat meisje dat ik ken me en toen knuffelden ze me allebei en dat was zo lief) en ja dit is maar een greep uit de keren dat ik op school/in de klas heb gehuild, haha. In elk geval, sorry voor al die details maar ik wilde gewoon duidelijk maken: er is helemaal niets mis mee om te huilen in de klas en als mensen je er raar voor vinden, well, fuck hen gewoon. Zulke mensen eijn je aandacht niet waard.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Standal schreef:
    (...)

    C&M is het enige profiel waar je wiskunde vrij kan zijn (op havo tenminste op vwo weet ik niet).

    Op VWO niet, maar dan kun je wel wiskunde D nemen. Dat schijnt niet zo moeilijk te zijn.
    edit: het is wiskunde C? Geen idee, maar er is wel een makkelijke wiskunde voor vwo

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 17:46 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Op VWO is wiskunde D een verbreding op wiskunde B, Wiskunde B is het lastigst en als je dat goed aankan kan je kiezen om er wiskunde D er extra bij te nemen, C is op VWO het makkelijkste niveau, dit kan alleen maar bij een C en M profiel gekozen worden. dan heb je wiskunde A, dit kan bij elk profiel en is dan het minst moeilijkst en wiskunde B is echt lastig

    Zo zit het met wiskunde D op onze school ieg

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 17:39 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)