• Dat boek ben ik momenteel aan het lezen. Ik kreeg het heel toevallig enkele maanden geleden voor mijn verjaardag, maar heb nooit echt de tijd gehad om erin te lezen.

    Afgelopen jaar in augustus was het twintig jaar geleden dat Diana is omgekomen in een auto ongeluk, ik weet nog dat er toen op National Geographic een documentaire was die (denk ik?) gebaseerd is deels op dit boek. Toen ik de documentaire zag, kreeg ik eigenlijk een beetje de indruk dat Diana al voor haar huwelijk met Charles wist dat ze geen goede match zouden zijn en dat ze zich doodongelukkig zou voelen. Eigenlijk zorgde de docu er een beetje voor, voor mij persoonlijk dan, dat ik Diana niet zo'n aangenaam persoon vond en dat ik dacht dat ze bepaalde problemen zelf wat heeft gezocht. Uiteraard waren er ook heel wat dingen die ze niet zelf in de hand had en ik denk dat ze vooral door het koningshuis beter opgevangen had kunnen worden, maar ik weet niet... ik heb zo het gevoel dat ze zich soms bijna opzettelijk aanstelde om medelijden te willen krijgen?

    Ik hoop dat het lezen van deze (auto)biografie me in ieder geval een positiever beeld van haar gaat geven.^^

    Heeft iemand de hernieuwde versie al gelezen (de oorspronkelijke versie dateert van voor haar overlijden, 1992)?

    Lezen jullie wel eens auto(biografie)? Zelf heb ik nog Simon Sebag Montefiore's De Romanovs liggen en Julia Baird's Koninging Victoria. (:


    The soul needs autumn.

    Oh, ik heb die documentaire laatst op tv gezien over haar leven. Ook echt vet interessant!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb wel van de documentaire gehoord, maar niet gezien.

    Ik wil nog heel graag de autobiografie van Vincent van Gogh lezen!

    [ bericht aangepast op 13 jan 2018 - 14:02 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Afgelopen jaar heb ik meerdere documentaires gezien, waaronder deze.
          De indruk die jij beschrijft herken ik ook wel. Zij was van adel, had een verstoorde jeugd en daardoor een beeld van hoe het zou moeten zijn.
          Natuurlijk is prins Charles geen echte droomprins, heeft hij zijn flaws. Ik denk dat Diana dat niet verwacht had. Uiteindelijk had hij ook nog minder tijd, en zij wilde een hecht gezinnetje. Zij was waarschijnlijk met haar negentien jaar nog veel te jong.
          Toch blijf ik het ontzettend interessant vinden. Sowieso het Britse koningshuis, dat zich uitspreidde over Europa.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo