• Oké, ik doe dus niet zo vaak aan ranttopics maar vandaag even wel want yolo. Laat ik direct beginnen met schreeuwen.

    MENSEN BLIJF VAN M’N HOND AF AAHHHH!!!

    Zo dat is eruit. 😅

    Even vooraf: ik heb een hulphond in opleiding die ik voor mezelf dmv teamtraining opleid. Omdat ik niet blind ben of in een rolstoel zit kan dat en komt er een trainer bij mij thuis langs om me daarin te begeleiden.

    Ik had vandaag een winkeltraining met Flo en vlak voordat we de winkel inliepen kwamen we een vrouw tegen.
    ‘OOHH EEN BLINDEGELEIDEHOND!!! Ja die zie je niet zo vaak meer hè. Mag ik even kijken??! Ja, ik heb zelf vroeger ook drie honden gehad, blablabla’ *aait Flo ondertussen bijna*
    ‘Leid hem maar niet af mevrouw’
    ‘Oh maar ik doe niks, ik kijk alleen maar!’
    ‘Sorry, maar hij is in opleiding en nu dus aan het werk, dus negeer hem alsjeblieft helemaal.’

    Maar ondanks dat ik hierna nog 2x een vergelijkbare situatie had deed Flo het echt super goed in de winkel en ik probeer ik mensen die gillen naar Flo maar te gebruiken als extra trainingsdoel. Maar jeemie zeg, het is soms echt vermoeiend om telkens maar weer te zeggen ‘leid hem maar niet af’ terwijl dat ook gewoon op z’n tuig staat.

    Even foto om te laten zien hoe braaf en gefocust hij ondanks alles was. 😍



    Wat was het laatste waar jullie je aan hebben geërgerd?

    [ bericht aangepast op 28 jan 2018 - 12:13 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Sowieso moet men eens ophouden zomaar honden te aaien. Eigenlijk vind ik dat dit gewoon op de basisschool al geleerd moet worden.


    Wij hebben twee Herders, waarvan de oudste onlangs is overleden, en zij had een trauma. Rennen kinderen gillend op haar af, "oh, het is Snuf de hond". Gewoon sneu, voor zowel de hond als het kind, want als de hond dan blaft uit angst, schrikken zij zich dood en worden ook angstig. Zo zonde.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Waahh jeetje, stiekem vind ik het zó tof om te lezen dat vrijwel iedereen het er over eens is dat je bij elke hond vooraf moet vragen of je hem/haar mag aaien of niet. Want niet elke hond tolereert kinderen of überhaupt vreemde mensen. Ook als Flo niet zijn dekje om heeft moeten kinderen niet op hem af komen stormen, hij is nog maar 7 maanden en zich nog niet helemaal bewust van het feit dat hij al 35 kilo is, en kan dus kan in zijn enthousiasme een peuter zo omver springen.

    Ik heb vrijwel iedere wandeling altijd minimaal drie of vier mensen die hem aanhalen, naroepen, of op een andere manier afleiden, ook als hij gewoon z'n dekje aanheeft. (overdreven gillend wegrennen is ook zoiets trouwens :') Als je een hond eng vind negeer hem dan gewoon want gillen maakt het juist erger.)
    Ik snap best goed dat het enorm verleidelijk is om hem te aaien, maar damn, have some selfcontrol people. o_o

    Ik zit zelf niet bij de hondenschool van KNGF, maar ze hadden een aantal jaren terug zo'n leuke reclame gemaakt dat ik bijna zat te janken van herkenning haha


    [ bericht aangepast door een moderator op 29 jan 2018 - 16:33 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    N’ah, ik begrijp je irritatie.

    Maar aan de andere kant: KIJK DIE CUTIEPIE NOU MET Z’N SNOETJE DOING HIS JOB LIKE A GOOD BOY. Het zou mij ook wilskracht kosten dat pluizenbolletje niet te knuffelen.


    Neem pepperspray mee, dan blijven ze wel weg :') oke flauw leah xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Kan je de video even in quotedinges zetten, zodat mn pagina niet vastloopt? ^^

    (en met quotedinges bedoel ik het bovenstaande)

    OT: Ugh, wat vervelend dat mensen geen afstand kunnen houden. Dat soort gedrag is gewoon egoïstisch.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ik heb de video in een quote gezet. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Absolutist schreef:
    N’ah, ik begrijp je irritatie.

    Maar aan de andere kant: KIJK DIE CUTIEPIE NOU MET Z’N SNOETJE DOING HIS JOB LIKE A GOOD BOY. Het zou mij ook wilskracht kosten dat pluizenbolletje niet te knuffelen.


    There are poems inside of you that paper can't handle