• De jeugd van tegenwoordig is een televisieprogramma dat werd vertoond op de Vlaamse zender VT4. Het is de Vlaamse versie van het Engelse That'll teach em en het Nederlandse Dat zal ze leren! 24 Jongeren keren terug naar het leven van de jaren 50. Daar beleven ze het leven op internaat als een echte student uit die tijd. De gebouwen van het Sint-Janscollege uit Meldert (bij Hoegaarden) dienden hiertoe als locatie. Na drie seizoenen werd het programma stopgezet bij VT4, maar in het voorjaar van 2011 is hetzelfde concept hernomen op VTM onder de naam Dat zal ze leren!

    24 schoolkinderen, waaronder 12 jongens en 12 meisjes worden terug geflitst naar een zeer streng internaat. Geen televisie, geen internet, geen mobiele telefoon en geen mp3-speler. Spartaanse kamers, Pruisische strikte dagindeling, karig dieet. 's Avonds om negen uur onder de wol en om zes uur 's ochtends gewekt door de luide bel van de directeur.


    De Vlaamse televisie begint opnieuw met het uitzenden van De jeugd van tegenwoordig en werkt deze keer samen met de Nederlandse televisie. De naam van het programma blijft hetzelfde, maar deze keer worden de jongeren naar Wallonië gestuurd, het Franse gedeelte in België. Het leerkrachtenkorps is nog steeds Vlaams, dus er komt geen Frans te pas, alleen tijdens de lessen. Het programma zoekt opnieuw naar 24 onhandelbare jongeren die terug gaan naar de jaren 50. Saint-Marie Collège is een katholiek internaat uit de jaren 50, dat al jaren niet meer gebruikt wordt. Hier zullen de jongeren 3 maanden lang vooral leren om een goede reputatie te krijgen, de school legt vooral de nadruk op tucht en discipline. Het leerkrachtenkorps kent geen genade en lacht niet. Hier wordt niet mals omgegaan met de jongeren en zij zullen hun verdiende straf krijgen eenmaal ze te ver gaan.

    De leerlingen krijgen verschillende vakken waarvan een eindexamen zal komen in maand 3. Als je slaagt zal het leerkrachtenkorps trots op je zijn en geloven dat je geleerd hebt uit deze ervaring, faal je, dan denken ze anders over je. Tijdens het programma kan je ook weggestuurd worden, dit alleen om hele erge omstandigheden.

    Praattopic
    Speeltopic


    Het leerkrachtenkorps heeft het recht om straffen uit te delen zoals:
    Nablijven en een hondertal of meerdere keren een woord te laten neerschrijven;
    Het slaan met een liniaal op de vingers, het hand of de knokels;
    Ezelsoren laten opzetten en je in de hoek zetten:
    Je met je knieën in klompen laten zitten terwijl je bakstenen of boeken omhoog houdt.


    De lessen die er gegeven zullen worden:
    Godsdienst;
    Muziek;
    Gymnastiek;
    Frans;
    Biologie;
    Scheikunde;
    Wiskunde;
    Nederlands;
    Toneel;
    Geschiedenis;
    Huishoudkunde (alleen meisjes);
    Gastronomie;
    Technologische wetenschappen (alleen jongens).


    De leerlingen zijn verplicht een uniform te dragen! Iedere leerling beschikt over een schriftje, een vulpen en een inktpotje. De regels moeten strikt gevolgd worden, hou je je hier niet komen er gevolgen van.

    Regels van de school:
    Maandag tot vrijdag lessen;
    Alle lessen zijn verplicht te volgen;
    Op zaterdag is iedereen vrij;
    Op zondag is er een kerkdienst voorzien of eventueel een toneelstuk opgevoerd door de leerlingen;
    Elke zondag worden de kamers gecontroleerd;
    Eén keer de maand wordt er iets georganiseerd voor de leerlingen;
    Alle meisjes en jongens slapen apart;
    Geen jongens bij de meisjes op de kamer of andersom;
    's Nachts komt niemand uit bed;
    Bedden horen netjes opgemaakt te worden elke ochtend;
    Geen relaties of klef gedoe;
    Stelen, roken, alcohol, drugs en elektronische spullen zoals een mobiele telefoon zijn verboden
    Geen juwelen, piercings en make-up
    Meisjes mogen niks te bloot dragen;
    Meisjes zijn verplicht hun haar altijd in een staart of dot te doen;
    Je bent verplicht te luisteren naar het leerkrachtenkorps;
    Leerkrachten worden aangesproken als mevrouw en meneer, gevolgd door hun achternaam.
    Tegenspreken wordt niet gewaardeerd;
    Straffen horen te worden nagekomen of er volgen ergere straffen;
    Je houdt je exact aan de juiste uren die opgegeven zijn;
    De school kan niet verlaten worden, want het terrein is afgespannen;
    Contact met de buitenwereld is verboden.


    Uurrooster: (lessenrooster volgt in het speeltopic)
    6.00 uur opstaan;
    6.30 uur ontbijt tot 7.00 uur;
    8.00 begin van de lessen;
    10.00 uur pauze van 10 minuten;
    10.10 uur hervatten van de lessen;
    12.00 uur middageten;
    12.00 uur pauze tot 13.00 uur;
    13.00 uur hervatten van de lessen;
    14.00 uur pauze van 10 minuten;
    14.10 uur hervatten van de lessen;
    15.00 uur school uit;
    15.00 uur tot 17 uur tijd om te studeren;
    17.00 uur tot 18 uur vrij;
    18.00 uur avondeten;
    18.30 uur tot 20.30 uur vrij;
    20.30 uur klaarmaken om te slapen;
    21.00 uur alle lichten uit.


    Invullijstje:
    Rol:
    Volledige naam:
    Bijnaam: (hoeft niet per se)
    Leeftijd: (leerlingen 15-19, leerkrachten ouder dan 40)
    Nederlander of Belg?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: (+ eventuele beschrijving)
    Waarom doe je hier aan mee?: (wat is precies de reden, of zijn de meerdere redenen waarom jij gaat meedoen aan dit programma? Alleen in te vullen door leerlingen)
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?: (bv. wil je je beter gaan gedragen, wil je laten zien dat je wel voorbeeldig kan zijn, ect.? Alleen in te vullen door leerlingen)
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?: (alleen in te vullen door leerkrachten)
    Extra:

    Rollen:
    Leerkrachtenkorps: (iedere leerkracht kan meerdere vakken geven)

    Meisjes: (max. 12, hoeft niet vol)
    - Maya Loreen Smit - 18 - Belg - Determinate
    - Frederique Ellie van Gestel - 18 - Nederlander - Essink
    - Anna Jane Valentine - 16 - Nederlander - Whisperings
    - Sherasade Amethist Desparo - 18 - Nederlander - Snowqeeun


    Jongens: (max. 12, hoeft niet vol)
    - Samuel Max Jones - 16 - ? - Taudriel
    - Jamie Nathan Swann - 18 - Nederlander - Whisperings
    - Jonathan Marten Maria Heregee - 17 - Nederlandse Belg - OdairFinnick
    - Jonas Meskens - 19 - Belg - Determinate
    - Legolas Dover - 18 - Nederlander - OdairFinnick


    Regels:
    Geen oneliners
    Max. 2 rollen per persoon
    Probeer meisjes en jongens gelijk te houden
    Geen perfecte karakters
    OOC in praattopic of tussen haakjes en dergelijke
    Geen ruzie (tenzij IC), niet schelden (tenzij IC) en niemand buitensluiten
    Houdt rekening met elkaar
    Deze RPG is geen sneltrein, zorg dus dat iedereen kan volgen
    Niet steeds één op één reageren, wacht dan eventueel op meerdere posts van meerdere mensen
    16+ mag, maar is eigenlijk amper mogelijk door de strenge controle en opnames van tv
    Topics worden alleen geopend door mij (Determinate), tenzij is anders aangeef
    Ideeën zijn altijd welkom, dump deze in het praattopic, tussen haakjes en dergelijke of via pb naar mij
    Gelieve altijd naamsveranderingen door te geven
    En niet te vergeten, have fun!

    Als er iets niet duidelijk is of je hebt gewoon een vraag, aarzel dan niet om me aan te spreken.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2014 - 18:52 ]


    16 - 09 - '17

    Niemand? ;s


    16 - 09 - '17

    Ik wil wel een meisje, dan. c:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Beelen schreef:
    Ik wil wel een meisje, dan. c:


    Jeeej, toch iemand (:


    16 - 09 - '17

    Ik wil wel een jongen


    Spoiler alert: you will save yourself

    Mag ik een meisje, en een jongen?


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Ik wil wel een meisje (:


    "I'm not crazy, my reality is just different from yours."

    Mag ik een meisje? :)

    Ik zet jullie er bij (:


    16 - 09 - '17

    Volledige naam:
    Samuel Max Jones
    Bijnaam:
    Sam, hij wordt erg boos als je hem Samuel noemt
    Leeftijd:
    16
    Innerlijk:
    Sam is een echt rokkenjager. Hij houdt ervan om achter meiden aan te zitten of gewoon niks te doen. Hij gedraagt zich echt niet zoals hoort volgens zijn ouders. Hij kan er niet tegen dat ze hem allemaal regels geven en houdt zich er ook niet aan. Hij kan soms heel erg kinderachtig doen, maar als je met hem een echte discussie probeert te voeren, dan zal hij eigenlijk de meeste keren gewoon van je winnen. Hij is dan ook erg slim, maar maakt er geen gebruik van. Het lieft zou hij stoppen met school en gewoon niks doen.
    Uiterlijk:






    Waarom doe je hier aan mee?:
    Zijn ouders vonden het genoeg en besloten dat hij hieraan mee moest doen voor meer discipline en zodat hij zou leren te werken. Hij zelf vindt dit helemaal niks.
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?:
    Het doel van zijn ouders is dat hij verantwoordelijker wordt en een doorheeft dat het zo niet gaat. Hijzelf wilt gewoon wat lol hebben.
    Wat wil je de leerlingen bijbrengen?:
    /
    Extra:
    /


    Spoiler alert: you will save yourself

    Rol:
    Leerling
    Volledige naam:
    Maya Loreen Smit
    Bijnaam:
    /
    Leeftijd:
    18
    Nederlander of Belg?:
    Belg
    Innerlijk:
    Maya is een brutale meid die zich van niks aantrekt, ze doet haar eigen zin en houdt zich aan geen enkele regels. Ze vindt het leuk om mensen te kleineren en stiekeme dingen uit te steken. Als ze in fout is steekt ze de schuld graag op een ander en gaat er dan meteen vandoor. Ze is één van de beste in liegen, als iemand haar niet gelooft wil ze diegene graag pijn doen om haar wel te geloven, al is ze niet meteen iemand die haar handen gebruikt, maar eerder woorden. Maya kan moeilijk sorry zeggen omdat ze altijd denkt dat zij gelijk heeft en niet de ander, dus verwacht ze altijd dat de ander als eerst sorry zegt. Verder houdt ze van flirten, uitgaan en kattenkwaad uithalen. Ze uiteindelijk haar vrienden verloren omdat ze op een gegeven moment te ver is gegaan en zij hier niet mee akkoord gingen. Sindsdien staat ze er dus alleen voor.
    Uiterlijk:


    Waarom doe je hier aan mee?:
    Maya haar oude vrienden en familie hebben haar opgegeven, omdat ze vinden dat ze vaak genoeg te ver gaat in veel dingen.
    Wat wil je eventueel bereiken op het einde?:
    Eenmaal ze echt door gaat krijgen wil ze graag terug de draad opnemen en opnieuw starten met een schone lei. Ze wil terug vrienden en weer sociaal contact met haar familie nadat ze heeft kunnen bewijzen dat ze beter is geworden.
    Extra:
    /


    16 - 09 - '17

    Mijn topics,


    Tijd voor koffie.

    Ik heb helaas de komende maand geen tijd om mee te doen, maar dat programma werd in mijn oude middelbare school opgenomen :'D


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Zarautz schreef:
    Ik heb helaas de komende maand geen tijd om mee te doen, maar dat programma werd in mijn oude middelbare school opgenomen :'D


    Echt? Dat is echt cool, haha xp


    16 - 09 - '17

    Beelen -> Essink.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Mijn rollen komen vanavond.


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa