• Ik heb al een hele tijd het idee om mijn haar te verven, aangezien ik al 8 jaar lang, stijl blond haar heb. Nu heb ik er vorige week al tien centimeter af laten knippen door onze 'thuiskapper', en ben ik vandaag naar een salon gegaan om het te verven.
    Mijn eerste idee was om het grijs/zilver te verven. Dit vond ik er altijd best wel mooi en badass uit zien, maar toen ik het aan mijn moeder voorlegde werd het al snel duidelijk dat - dat niet ging gebeuren. Vervolgens kwam het volgende woord in mij op: balayage. Ik had het ooit op Facebook voorbij zien komen en ben het toch gaan googlen. Het bleek er ook nog eens mooi uit te zien, en het kwam ook door moeders' keuring heen.
    Vol goede moed had ik mijn kapper dit idee voorgeschoteld, en was dan ook een beetje teleurgesteld toen zij zei dat zij dit niet voor mij thuis kon doen. Het kost namelijk veel tijd en is niet te doen ivm spoelen. Ik zou dus naar een echte salon moeten.
    Een week later ben ik dan eindelijk naar een salon gegaan. Ik liet de kapster wat foto's zien van wat nou de bedoeling was en ze was er best positief en enthousiast over. Alles leuk en aardig, tot ze zei: "Zal ik anders even een prijsindicatie geven?" - wat ik natuurlijk graag wilde weten.Toen ze terug kwam met het bonnetje kreeg ik echter een hartverzakking:
    140 euro
    140 EURO.
    ...VOOR VERF!?
    Ze zag duidelijk dat ik het moeilijk had na deze openbaring, dus zei ze dat we ook nog eventueel de afmatting (spoeling om te zorgen dat het niet geel uit gaat slaan) niet konden doen. Ik zei dat ik even met m'n moeder ging overleggen, maar die nam natuurlijk de telefoon niet op. Ik stond er alleen voor, en na veel gepieker in die stoel zijn we er toch aan begonnen.
    "Drie uur later"
    Maar dan ook echt létterlijk 3 uur later, was het eindelijk klaar. Ik was best nerveus voor de openbaring, aangezien er allemaal collega's langsliepen en zeiden dat het echt heel licht was geworden. Maar goed, het klonk positief. Na het spoelen en föhnen, is het uiteindelijk ook nog gekruld en wilde ze er zelfs even foto's van maken. Toen het tijd was om af te rekenen huilde ik alleen wel even van binnen om de "Dat wordt dan 99,95", maar goed. Kan ik dat ook weer van m'n bucketlist afstrepen.
    Ik ben wel superblij met het resultaat. Stiekem ben ik ook wel blij dat ik het niet grijs heb geverfd, lol. Of het 100 euro waard was, is een andere vraag. Onder de spoiler vind je een foto.


    Verven jullie je haar wel eens? En laat je dat doen bij een salon, of doe je dat zelf?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Uh, jouw haar is volgens mij echt het mooiste haar dat ik ooit heb gezien hoe the fuck, even serieus hOE is jouw haar zo gezond en also het is zo'n mooie kleur. Ik ga even naar die foto staren even serieus daaaaaaaaaamn girl.


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind het wel mooi maar ik had zo veel geld er echt niet voor over gehad. Ik verf zelf mijn haar al iets van 8 jaar. Ofwel thuis met professionele verf ofwel bij een kapper in de buurt die het voor max 25 euro doet.


    The truth is out there.

    Wow het is echt super mooi!! Die kosten zijn echt absurd en die houden me een beetje tegen om wat tintjes lichter te gaan. Ik ben echter best wel tevreden met mijn haarkleur dus zolang ik het niet super breed heb vind ik het zo prima haha!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb pas nog zo'n moment gehad. 120 euro voor balayage en knippen. Dat was ook wel even slikken. Een hele week werken was ik zo even kwijt D:

    [ bericht aangepast op 13 feb 2018 - 21:06 ]


    26 - 02 - '16

    Heeeel erg mooi! Wauw!

    Ik heb een hele poos mijn haar geverfd maar altijd zelf omdat het inderdaad duur is en het altijd maar 2 a 3 weken mooi is en dat vind ik het geld niet waard.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik betaalde ook alleen 60 euro om de puntjes wat bij te knippen, omdat ik dan wist dat het tenminste goed werd gedaan. Normaal geef ik nooit zoveel geld uit, maar m'n haar is m'n alles dus ik begrijp je!!

    [ bericht aangepast op 13 feb 2018 - 21:07 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Whut jemig, kappers zijn duur maar dat is wel enorm veel geld haha. Maar ik vind het echt heel mooi. (:
    Heb mn haar al best vaak geverfd haha. Nu is het helemaal paars, was 't vreemde, maar lieve Valentijns cadeautje van mn vriendje.


    i wanna die with you once or twice.

    Standal schreef:
    Ik betaalde ook alleen 60 euro om de puntjes wat bij te knippen, omdat ik dan wist dat het tenminste goed werd gedaan. Normaal geef ik nooit zoveel geld uit, maar m'n haar is m'n alles dus ik begrijp je!!


    60 voor puntjes?!!! Hoeveel puntjes heb jij?!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ads schreef:
    Uh, jouw haar is volgens mij echt het mooiste haar dat ik ooit heb gezien hoe the fuck, even serieus hOE is jouw haar zo gezond en also het is zo'n mooie kleur. Ik ga even naar die foto staren even serieus daaaaaaaaaamn girl.


    Vetra schreef:
    Ik vind het wel mooi maar ik had zo veel geld er echt niet voor over gehad. Ik verf zelf mijn haar al iets van 8 jaar. Ofwel thuis met professionele verf ofwel bij een kapper in de buurt die het voor max 25 euro doet.


    M0NA schreef:
    Wow het is echt super mooi!! Die kosten zijn echt absurd en die houden me een beetje tegen om wat tintjes lichter te gaan. Ik ben echter best wel tevreden met mijn haarkleur dus zolang ik het niet super breed heb vind ik het zo prima haha!!


    Thankyou all! Wat het vooral zo duur maakt is dat er echt heel veel werk in zit. Plus, het zijn allemaal laagjes die geverfd moeten worden, in plaats van dat je één kleur door je hele haar kwakt. Mijn kapster is er ontzettend lang mee bezig geweest omdat ik ook best wel veel haar heb, en het allemaal mooi moet overlopen. Maar ik vind het ook wel een beetje te veel, dus ik ga het ook zeker niet meer doen (of tegen een lagere prijs).


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Het ziet er zo mooi uit though!
    100 euro voor verven is inderdaad niet zo goedkoop, maar ik vrees dat je er niet onderuit kon.
    Zeker met die kleur die je gekozen hebt en de verschillende tonen erin. Maar bezie het zo: alleen met verf aan de slag gaan zou je dit nooit gekunnen hebben hoor, dit is echt zo een moeilijke kleur. Dus liever 100 euro neerleggen en het goed gedaan hebben dan het upfucken en je haar met bleekmiddel kapot maken omdat het dan nog eens gekleurd moest worden. Toch?
    Ik hoop wel dat je beseft dat als je het zo wilt houden dat je wel in bent voor nog een keer zo een prijs? Want dat ga je wel moeten onderhouden vrees ik, om het mooi te houden? :o
    Maar is dat blonde nu jouw natuurlijke kleur of is dat ook zo gekleurd? Want dat is echt zooo mooi! Het lijkt al bijna zilver haha, maar het is nog blond
    Ik vind het iig echt heel heel mooi
    dus je hebt je 100 euro heel goed geinvesteerd imo!


    A to the Z

    Standal schreef:
    Ik betaalde ook alleen 60 euro om de puntjes wat bij te knippen, omdat ik dan wist dat het tenminste goed werd gedaan. Normaal geef ik nooit zoveel geld uit, maar m'n haar is m'n alles dus ik begrijp je!!

    Oh jeetje, ik vond 30 euro al veel voor alleen puntjes knippen, haha.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ada schreef:
    Whut jemig, kappers zijn duur maar dat is wel enorm veel geld haha. Maar ik vind het echt heel mooi. (:
    Heb mn haar al best vaak geverfd haha. Nu is het helemaal paars, was 't vreemde, maar lieve Valentijns cadeautje van mn vriendje.

    Vind je zo'n kleur niet lastig met uitgroei enzo? Dat lijkt mij altijd zo'n nadeel. Het voordeel van deze balayage is dat het er gewoon uit kan groeien en ik mijn eigen 'roots' nog heb.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Pixielisje schreef:
    Het ziet er zo mooi uit though!
    100 euro voor verven is inderdaad niet zo goedkoop, maar ik vrees dat je er niet onderuit kon.
    Zeker met die kleur die je gekozen hebt en de verschillende tonen erin. Maar bezie het zo: alleen met verf aan de slag gaan zou je dit nooit gekunnen hebben hoor, dit is echt zo een moeilijke kleur. Dus liever 100 euro neerleggen en het goed gedaan hebben dan het upfucken en je haar met bleekmiddel kapot maken omdat het dan nog eens gekleurd moest worden. Toch?
    Ik hoop wel dat je beseft dat als je het zo wilt houden dat je wel in bent voor nog een keer zo een prijs? Want dat ga je wel moeten onderhouden vrees ik, om het mooi te houden? :o
    Maar is dat blonde nu jouw natuurlijke kleur of is dat ook zo gekleurd? Want dat is echt zooo mooi! Het lijkt al bijna zilver haha, maar het is nog blond
    Ik vind het iig echt heel heel mooi
    dus je hebt je 100 euro heel goed geinvesteerd imo!

    Mijn 'roots' zijn mijn eigen kleur, dus ik ga geen last hebben van uitgroei! De balayage zakt alleen verder naar beneden. Ik wilde het eerst bovenop nog donkerder hebben, maar ben wel blij dat ik dat uiteindelijk niet heb gedaan (:
    Ergens vind ik het ook wel een goede investering, maar het blijft veel geld. Ik heb ook geprobeerd te googlen naar een bedrag bij andere salons, maar daar kom je bijna niet uit omdat het toch van de lengte/hoeveelheid van je haar afhangt.
    Ik moet trouwens wel zeggen dat het iets minder licht is gekleurd dan op de foto.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2018 - 21:14 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    (...)
    Vind je zo'n kleur niet lastig met uitgroei enzo? Dat lijkt mij altijd zo'n nadeel. Het voordeel van deze balayage is dat het er gewoon uit kan groeien en ik mijn eigen 'roots' nog heb.

    Haha nee, vind het eigenlijk niet zo erg. Mn haar is ook best heel kort -net onder mn haargrens, oftewel het komt t/m de onderkant van mn oor haha, dus het is er op zich ook best wel snel uit (:


    i wanna die with you once or twice.

    Wauw dat is echt heel mooi.
    Zepf heb ik mn haar nog nooit gevrlerfd maar mn haar is in de zomer lichter met blonde plukken en in de winter donkerbruin. Ik vind alles ook wel prima en betaal 13 euro voor mn haar te knippen en uit te dunnen en heel stiekem vind ik dat al veel maarja.

    Het is in iedergeval wel giloed gelukt had je na moeten gaan 100 euro en dan niet blij zijn...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan