• ...op m’n laptop en deed hij boem. :’)

    Goed, ik had al langer een nieuwe laptop nodig maar iets met uitstelgedrag en zo. Maar nu is hij dus stuk (huilen dit) en heb ik een nieuwe nodig. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik doe kunstacademie dus iedereen zie ik rondrennen met mac’s en de gebruiksvriendelijkheid vind ik zelf ook wel prettig mAAR HET IS ZO DUUR.

    En ik weet ook niet zo goed wélke dan. De nieuwste versie? Met of zonder touchbar? Idkk
    Ik heb gespaard dus heb redelijk budget, maar ehm ik wil ook wat overhouden zeg maar. Maar tegelijk is investeren ook wel goed om te doen want ik wil niet over vier jaar wéér een nieuwe.

    Waahh, iemand ervaring met mac’s of eentueel een (beter/goedkoper) alternatief? Groot werkgeheugen + goede processor + goed scherm + compact model = fijn.

    Degene met de gouden tip krijgt eh, idk m’n credits ofzo 😅 (heb ik die? even checken, ohja ik heb er 5 goede deal of niet x’D ?)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Oeh, ik ga dit topic in de gaten houden, want mijn laptop lijkt iets minder levenslustig dan ik had gedacht en ik wil hierna eigenlijk ook een mac. (maar waar zijn die goeie ouwe modellen halp.)
    Wel sad dat je laptop stuk is. Hoop dat je je bestanden enzo hebt weten te redden?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wat je ook altijd kan doen is een refurbished macbook kopen, die zijn wat goedkoper ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zon schreef:
    Oeh, ik ga dit topic in de gaten houden, want mijn laptop lijkt iets minder levenslustig dan ik had gedacht en ik wil hierna eigenlijk ook een mac. (maar waar zijn die goeie ouwe modellen halp.)
    Wel sad dat je laptop stuk is. Hoop dat je je bestanden enzo hebt weten te redden?


    Ja omg, ze hebben een nieuw model met alleen maar stomme poorten dus moet je stomme verlengsnoeren gebruiken. :/ Maar daardoor moet je al snel 100,- extra uitgeven en dat vind ik wel kut hahaha
    Tenzij je voor de air gaat, maar ik moet photoshop en illustrator gebruiken en weet ik veel wat voor zware programma’s en idk of die dat trekt :p


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb zelf een HP en vind die erg gebruiksfijn (heet dat zo haha) maar weet zelf niet hoe de grotere (of duurdere) laptops van dat merk zijn want ik heb een simpel ding voor school


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik heb momenteel een lenovo y720 en dat is oprecht echt de beste laptop die ik ooit gehad heb. Ik weet dat er daarvan ook een kleinere versie bestaat en die schijnt net zo goed te zijn, dus eventueel die?
    Lenovo laptops zijn sowieso heel goed.
    asus zou ik dan weer afraden eigenlijk.
    Je investeert trouwens beter in een iets duurder model dan bijv eentje van rond de 500 euro, want de duurdere modellen hebben meestal betere eigenschappen en zijn dan ook echt veel beter in gebruik qua snelheid etc.
    Zeker als je als kunststudent toch photoshop enalles moet runnen op je laptop, is een laptop met i7 processor toch wel een grote aanrader!


    A to the Z

    Ik zou Lenovo laptops ook heel erg aanraden! Alleen dan niet die van mij. Die was heel voordelig qua specs/prijs, maar het bleek dat met die hele editie iets mis was met de driver van de muis (af en toe reageert hij niet meer of gaat hij alle kanten op) en dat moet jij als kunststudent niet hebben natuurlijk... Weet alleen even niet welke ik heb ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Let ook op de i7's en i5'jes, want een nieuwe i5 is natuurlijk stukken sneller dan een i7 uit 2014.

    Zelf zou ik idd ook Lenovo aanraden, voor de prijs-kwaliteitverhouding. Als je specifiek naar iets zoekt dat jaren meegaat, is een pc (laten) bouwen de beste optie. Dat is een keer groot investeren (zo'n duizend euro), maar dan hoef je misschien eens in de 5-10 jaar een nieuw onderdeel of extra geheugen te kopen.
    Nu is dat natuurlijk niet zo aantrekkelijk als je de hele tijd heen en weer moet met je PS, maar misschien een idee voor in de toekomst :')

    E: in macs ben ik niet zo bekend, maar als je die extra euro's kunt missen, dan gaat een MacBook natuurlijk wel wat langer mee (5+ jaar) dan een Microsoft laptop (~3 jaar). Waarschijnlijk heb je voor jouw opleiding ook geen programma's nodig die dan niet op macs kunnen draaien, dus dat is dan een keuze die je moet overwegen.

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 0:36 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Kun je eerst niet langs de Media Markt? Daar informatie opvragen en dan er nog even over nadenken. Kun je gelijk ook vragen of dat programma niet te zwaar is voor een MacBook.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wiarda schreef:
    Ik zou Lenovo laptops ook heel erg aanraden! Alleen dan niet die van mij. Die was heel voordelig qua specs/prijs, maar het bleek dat met die hele editie iets mis was met de driver van de muis (af en toe reageert hij niet meer of gaat hij alle kanten op) en dat moet jij als kunststudent niet hebben natuurlijk... Weet alleen even niet welke ik heb ><

    Idk of we dan dezelfde hadden, want ik had ook een Lenovo en de driver van de muis werkte na twee dagen al bijna niet meer (‘: We hebben hem teruggebracht naar de winkel en we mochten dis gratis een nieuwe kiezen. Nu heb ik een HP en die werkt prima, maar ik weet niet of ik ‘m zou aanraden. Je zegt namelijk dat je photoshop enzo nodig hebt en ik heb niet het idee dat ie nog heel goed werkt met zware programma’s erop.

    In elk geval, op de kunstacademie werken we ook met Macs en dat lijkt me inderdaad het beste merk. Zoals al is voorgesteld, eens kijken naar refurbished Macs?,


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Arellano schreef:
    (...)
    Idk of we dan dezelfde hadden, want ik had ook een Lenovo en de driver van de muis werkte na twee dagen al bijna niet meer (‘: We hebben hem teruggebracht naar de winkel en we mochten dis gratis een nieuwe kiezen. Nu heb ik een HP en die werkt prima, maar ik weet niet of ik ‘m zou aanraden. Je zegt namelijk dat je photoshop enzo nodig hebt en ik heb niet het idee dat ie nog heel goed werkt met zware programma’s erop.

    In elk geval, op de kunstacademie werken we ook met Macs en dat lijkt me inderdaad het beste merk. Zoals al is voorgesteld, eens kijken naar refurbished Macs?,

    Maar verder doet hij het dus echt vet goed! Echt een behoorlijk snelle laptop die prima Photoshop zou kunnen runnen. Hij typt alleen wel vet kut ook, dat toetsenbord is niet comfortabel.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Waah thanks voor alle reacties

    Ik was al langs de applewinkel gegaan en die raadde me een i7 processor en 16 gb werkgeheugen aan. Maar dan kom ik c.a. op 2500,- uit en dat vind ik zo dramatisch want dat is nog ecl. alle andere zooi ik die erbij nodig heb. 😅

    Maar als ik ga voor i5 en 8 gb en ik na een tijdje gedoe krijg dan schiet dat ook niet op lol
    Maar voor hetzelfde geld is de laatste optie meer dan ruim voldoende hahaha ohgod ik word spastisch hiervan kutcomputers 😂

    Refurbished durf ik niet zo goed aan, heb toch wel verhalen gehoord dat die in toch sneller gebreken hebben omdat ze niet altijd originele onderdelen gebruiken.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Als je langs winkels gaat weet je nooit wat ze je proberen aan te smeren natuurlijk... (ze willen natuurlijk ook gewoon geld verdienen)
    Kijk anders even op tweakers of de consumentenbond? Succes!


    I saw the angel in the marble and carved until I set him free

    Hooverphonic schreef:
    Waah thanks voor alle reacties

    Ik was al langs de applewinkel gegaan en die raadde me een i7 processor en 16 gb werkgeheugen aan. Maar dan kom ik c.a. op 2500,- uit en dat vind ik zo dramatisch want dat is nog ecl. alle andere zooi ik die erbij nodig heb. 😅

    Maar als ik ga voor i5 en 8 gb en ik na een tijdje gedoe krijg dan schiet dat ook niet op lol
    Maar voor hetzelfde geld is de laatste optie meer dan ruim voldoende hahaha ohgod ik word spastisch hiervan kutcomputers 😂

    Refurbished durf ik niet zo goed aan, heb toch wel verhalen gehoord dat die in toch sneller gebreken hebben omdat ze niet altijd originele onderdelen gebruiken.


    16gb RAM is echt te veel tenzij je serieuze 3D rendering gaat doen, maar in dat geval moet je ook een sterkere grafische kaart hebben.

    Photoshop draait echt prima op een i5!! Of überhaupt iedere processor met meer dan 2 GHz kloksnelheid en 4 cores. Een i7 gaat op dat punt ook niet heel veel meer snelheid brengen voor de paar honderd euro extra die je erin stopt en vooral niet op een laptopje dat toch niet zo warm kan worden.
    Ik zou kijken voor een ouder of "lager" modelletje MacBook met een i5 uit de 5000-6000 serie en gewoon 8 of 12 GB RAM als ze zoiets hebben.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Oké, Apple gebruikt andere processors dan die ik gewend ben, maar zulke zouden wel prima zijn:
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-macbook-pro-13-2017-spacegrijs-1515361.html
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-macbook-air-13-2017-mqd32n-a-1515378.html
    De onderste zou misschien iets meer moeite hebben als je in grotere high res bestanden werkt of twee programma's tegelijk moet draaien, maar voor de rest is het wel prima.
    Als je opslagruimte mist, kun je gewoon zo'n soort externe HDD kopen van 1 of 2 TB die je via een USB-kabel eraan vast kunt gooien. Laat hem alleen niet teveel vallen, wat het blijft een schijfje waar krassen in kunnen komen :')

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 11:18 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Mijn broers hadden voor hun school en werk ook Mac’s nodig en zij hebben deze gekocht bij Wehkamp. Voor een paar maanden terug hadden zij een aanbieding en je kunt maandelijks aflossen.
    Overigens heeft Wehkamp ook een goede service. In de versie die mijn broers kochten zat een tik-fout; als zij de laptop dichtklapten hoorde je een tik. Één broer koos voor een nieuwe laptop en de ander kreeg een behoorlijk bedrag korting.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo