• Hey lieve Q'ers,

    Ik ben een scepticus in hart en nieren. Als klein kind vroeg ik mij bijvoorbeeld altijd af of de Noordpool wel echt bestond. Was het niet gewoon een complot? Alle foto's en films en verhalen gefotoshopt. Wij (ik dus) ben er nog nooit geweest en kunnen dan ook helemaal nooit zeker weten dat de Noordpool bestaat.

    Anyway, ik kwam er woensdag achter dat de Noordpool daadwerkelijk niet bestond! In ieder geval niet in de vorm zoals ik altijd dacht. De Noordpool is namelijk de zuidpool als je het bekijkt vanuit het aardmagnetische veld... Dat was dus echt wel een shock voor mij en ik was best boos dat niemand mij dat ooit had verteld haha.

    Jullie nog anekdotes die jullie willen delen?


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Wacht, hoe bedoel je? Dat de noord- en zuidpool aan elkaar vast zitten/een zijn, en zo de zelfde zijn?
    Of dat ze het zelfde zijn opgebouwd, want dat zou wel kunnen.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2018 - 8:51 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarvsogel schreef:
    Wacht, hoe bedoel je? Dat de noord- en zuidpool aan elkaar vast zitten/een zijn, en zo de zelfde zijn?
    Of dat ze het zelfde zijn opgebouwd, want dat zou wel kunnen.

    Ik denk dat ze bedoelt dat, als je de 'maagneet' in de aarde bekijkt, de noordpool technisch gezien de zuidpool is van die magneet^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Puur theoretisch gezien bestaat de Noordpool als "land" niet. Onder de ijslagen van Antarctica (de Zuidpool) ligt er echt land, terwijl de Noordpool gewoon drijvende ijsblokken zijn in de Arctische Oceaan (;


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Als kind geloofde ik altijd dat er zo'n rood met wit gestreept paaltje op de Noordpool stond.
    Toen ik ouder was geloofde ik er niet meer in.

    Later kwam ik er achter dat het dus wel bestond en ben ik drie keer in de maling genomen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 22:20 ]