• LEAH CATHERINE BURKE


    I swear, people can’t wrap their minds around the concept of a fat girl who doesn’t diet.
    Is it that hard to believe I might actually like my body?


          Yes, alweer een nieuwe username — ditmaal uit het boek Leah On The Offbeat, het vervolg op Simon VS. The Homo Sapiens Agenda (verfilmd als Love, Simon). Leahs verhaal is fantastisch — ze is één van de beste vriendinnen van Simon Spier: drummer, ietwat overgewicht(ig), sarcast, Slytherin en in the closet biseksueel en doodsbang daar uit te komen.

          Waarom heb ik deze username genomen? Simpel — Leah lijkt enigszins op mij, terwijl ze eveneens een personage is waar ik ontzettend graag op zou willen lijken. Duidelijk? Nee. UITLEG.
          Wat hebben Leah en ik gemeen? > creativiteit (zij in tekenen, ik in schrijven — hoop ik), duwt mensen weg wanneer ze dichtbij komen, Harry Potter fan 'til death, sarcastisch en torenhoge fantasie.
          Waarom zou ik meer op Leah willen lijken? > Leah valt met haar hele leven buiten het 'normale' kader van de maatschappij, maar geeft daar geen fuck om. Want, Leah houdt van zichzelf — en dat mag iedereen weten.
          Enkele amazing Leah quotes die zowat door mezelf uitgesproken kunnen zijn:

    “I can’t fuck your life. I’m monogamously fucking my own life.”

    “You can't just like Harry Potter. You have to be balls—out obsessed with it.”

    “But I know what it's like to be not good enough, in some bone—deep fundamental way.”

    “I think self—consciousness is in my bones.”

    “I feel stronger when I look cute.”

    “I still see flaws in my work, everywhere I look. It's exhausting and mortifying and almost unbearable.”

    “I just don't like good—byes.”

          Daarbij is Leah biseksueel, wat mij (voor de duizende keer) in crisis liet komen: wat of wie ben ik? Al sinds enkele jaren twijfel ik regelmatig aan mijn seksualiteit, waarbij ik de vele heersende labels meer als een last ondervind dan een oplossing. Ben ik biseksueel? Ben ik panseksueel? Ben ik dan toch 'gewoon' heteroseksueel? Because — I don't know.
    Natuurlijk 'geeft het niets' dat ik niet weet 'wat' ik ben — maar het is alsnog rot, alsof er een deel is van mezelf wat ik maar niet ontdekt krijg? So — any advice? Was je seksualiteit maar zoiets als je oogkleur: een kant en klaar gegeven — scheelt een heleboel gepieker. (':



          Wat is/zijn jullie favoriete LGTBTQ+ personage(s)?


    MIRTE, WAT DOE JE ME AAN!?

    First of all: Holy fuck, lay-out, on point. Daarnaast: LOVE EVERYTHING YOU WROTE. IT'S ADORABLE. Also, love the username.
    EN. IK WAS ZO HYPED OM DIT BOEK TE LEZEN, maar ik kon nog wachten, maar nu maakte je dit aan en kan ik absoluut niet wachten, maar ik moet wel. Bc ik heb dit boek voor m'n bday gevraagd en het is nog maar de vraag of ik het dan echt van iemand cadeau krijg, you know. oml. WAT CUTE.

    Fav gay personage? Probably Leah nu. Also, Cosima, maar zij komt uit een serie; Orphan Black.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Eiland schreef:
    MIRTE, WAT DOE JE ME AAN!?

    First of all: Holy fuck, lay-out, on point. Daarnaast: LOVE EVERYTHING YOU WROTE. IT'S ADORABLE. Also, love the username.
    EN. IK WAS ZO HYPED OM DIT BOEK TE LEZEN, maar ik kon nog wachten, maar nu maakte je dit aan en kan ik absoluut niet wachten, maar ik moet wel. Bc ik heb dit boek voor m'n bday gevraagd en het is nog maar de vraag of ik het dan echt van iemand cadeau krijg, you know. oml. WAT CUTE.

    Fav gay personage? Probably Leah nu. Also, Cosima, maar zij komt uit een serie; Orphan Black.


    Thanks, An. <3

    Dit boek is geweldig. Vooral als tweede deel van de Creekwood serie (because personages uit Simon VS. The Homo Sapiens Agenda die eveneens een rol spelen). Ik hoop zo zo zo hard dat je het voor je verjaardag krijgt, zodat we samen kunnen fangirlen.


    Love jouw dingen lezen, dit was geen uitzondering.

    Mirte, mijn tip over dat laatste stukje (en iets wat ik mezelf elke dag moet blijven vertellen): het is helemaal niet nodig om per se "iets" te zijn. Ik heb ook een tijd lang gedacht dat ik per se of gay of straight of bi of pan of Ace of iets moest zijn en op een gegeven moment wist ik het echt niet meer en vroeg ik mezelf af, "wat maakt het eigenlijk uit?" want heel eerlijk, wie gaat zich hier zorgen over maken? Van de week vroeg iemand op werk hoe ik mijzelf identificeerde, of ik nu bi was of gay omdat ik een vriendin had en honestly, I don't know. Als ik nu met een vrouw ben, ben ik nu met een vrouw en als ik de volgende keer met een man ben, ben ik met een man. All that matters is that you're happy.


    Spinning around, I'm weightless.

    Eilandpiraat schreef:
    Love jouw dingen lezen, dit was geen uitzondering.

    Mirte, mijn tip over dat laatste stukje (en iets wat ik mezelf elke dag moet blijven vertellen): het is helemaal niet nodig om per se "iets" te zijn. Ik heb ook een tijd lang gedacht dat ik per se of gay of straight of bi of pan of Ace of iets moest zijn en op een gegeven moment wist ik het echt niet meer en vroeg ik mezelf af, "wat maakt het eigenlijk uit?" want heel eerlijk, wie gaat zich hier zorgen over maken? Van de week vroeg iemand op werk hoe ik mijzelf identificeerde, of ik nu bi was of gay omdat ik een vriendin had en honestly, I don't know. Als ik nu met een vrouw ben, ben ik nu met een vrouw en als ik de volgende keer met een man ben, ben ik met een man. All that matters is that you're happy.


    Britt. You're too cute. <3

    I know — ik weet dat ik niet per se 'iets' hoef te zijn, zolang ik maar gelukkig ben. Maar het voelt vreemd om het 'niet te weten' aangezien het over mezelf gaat, snap je? Volgens mij ben ik heel vaag, HAHA.


    Burke schreef:
    (...)

    Britt. You're too cute. <3

    I know — ik weet dat ik niet per se 'iets' hoef te zijn, zolang ik maar gelukkig ben. Maar het voelt vreemd om het 'niet te weten' aangezien het over mezelf gaat, snap je? Volgens mij ben ik heel vaag, HAHA.


    Hahaha nee ik snap je echt compleet, ik heb er zelf ook moeite mee, maar advies geven aan anderen is makkelijker dan naar je eigen advies luisteren yay. All in all, I hope you'll find peace with in not knowing, en anders dat je er achter komt wat je dan wel "bent". Anyways, als je iemand nodig hebt om tegen te ranten hierover, of over iets anders, je weet me te vinden <3


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik heb gisteren toevallig Love, Simon gekeken, maar ik vind de beschrijving van Leah als chubby zeg maar een beetje ironisch als je ziet dat ze in de film harstikke dun is :') Klinkt wel als een tof boek tho :3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik heb gisteren toevallig Love, Simon gekeken, maar ik vind de beschrijving van Leah als chubby zeg maar een beetje ironisch als je ziet dat ze in de film harstikke dun is :') Klinkt wel als een tof boek tho :3


    Ja — die casting heeft heel veel commentaar gekregen. Ik vind het jammer. De actrice die ze nu als Leah hebben, vind ik steengoed. Maar niet als Leah, snap je?