• Hey iedereen!

    Ik zit een beetje vast met een bijnaam verzinnen voor een specifiek personage uit mijn verhaal en ik vroeg me af of iemand hier diens hoofd met geniale ideeën wilt delen en suggesties heeft? Want ik kom zelf niet echt ver. Het is echt heel specifiek namelijk, maar je weet maar nooit dat jullie meer succes hebben met iets te bedenken!

    Het verhaal is een piratenverhaal. De vijandige piraat noemt Rasgado Barkas. Hij is een Spanjaard en zijn schip noemt de Morgenster. Rasgado is een grote brede vent. Hij heeft zwart haar en een donkergetinte huid. Zijn vader is namelijk een Spanjaard in Amerika geboren en zijn moeder is een zwarte slavin.
    Rasgado heeft één belangrijk, uiterlijk kenmerk. Hij mist namelijk een oog. Dit oog heeft hij vervangen met iets (ik dacht zelf een gouden nepoog, maar het mag ook een ander materiaal zijn). Belangrijk is dat hij dit tijdens het verhaal NIET in heeft.

    Nu moeten mijn hoofdpersonages dus naar Rasgado kunnen verwijzen met zijn piratennaam. Die bijnaam die ik zoek is dus de piratennaam waaronder hij gekend staat. Ik wou heel graag iets bedenken dat een beetje spottend of denigrerend klinkt. Rasgado heeft die piratennaam zeker niet gekozen en hoort die ook niet graag (genre: hij klopt de persoon die het durft uit te spreken in zijn buurt dood).

    Ik breek er echt mijn hoofd op maar verder dan 'leegoogje' kom ik niet, en dat is ook maar een flutbijnaam hahaha.
    Ik dacht eerst om Rasgado gewoon blind te maken en hem Zilveroog/Silvereye te noemen, maar dat kan niet want het 'nepoog' is een onderdeel van het verhaal.

    Alvast heel erg bedankt!


    A to the Z

    Rasgek? Lijkt een beetje op zijn echte naam...
    Misschien gewoon een belediging? Bluffer of zoiets...

    Zoek je de naam in het Nederlands of in het Engels trouwens? Dan houd ik het nog even in gedachten :P


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Wat dacht je van Mad Eye?


    We were the forever that didn't last

    Gadogado? Dit is namelijk een gerecht en aangezien het zeevaarders zijn en ze overal komen nog wel te geloven. Misschien in de zin dat ze dat gerecht van hem willen maken?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik zit serieus te denken aan Rago. Geen idee waarom. Ik denk ook niet dat je zoiets zoekt, maargoed. Ik moest het even kwijt haha. XD


    One Who Travels A Higher Path.

    (Kapitein) Eenoog?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oogloos, is het eerste wat in mij op komt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn eerste gedachte was Goudoog, maar ik vind het eigenlijk wel een lastige!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    @aarvsogel: Nederlands omdat ik het in het Nederlands schrijf, maar iets dat wel goed in het Engels zou klinken want mijn hoofdpersonages zijn van Ierland en Engeland. Ik dacht zelf ook inderdaad aan woordspelingen (specifiek met 'rag' als in spinrag, want hij heeft natuurlijk ook littekens lopen langs dat oog), maar dat lukt niet in vertaling naar Engels bijv. dus dat is een onnatuurlijke woordspeling dan voor mijn personages. Dus Engels maar Nederlands vertaalt en gebruikt.
    Ik onthoud die beledigingen wel!
    @Eostre,Necessity, IrishNialler: Ik onthoud ze! Ik moet nu spontaan denken aan Dwaaloog van Harry Potter haha, misschien kan ik daareven verder op denken, want het oog 'dwaalt' niet maar is spoorloos eerder haha (Ik noteer even alles wat in me opkomt hier ook, want dan kunnen jullie meedenken)
    @Filiz: Ik onthoud Rago, misschien kan ik er iets op bedenken dat rijmt. Ik dacht nu spontaan aan Coco Rago of zo, om aan te geven dat ze hem een lunatic vinden of zo.
    @Clapton: Die vind ik heel interessant! Ik kende het gerecht nog niet. Weet jij toevallig de oorsprong van het gerecht (ik google maar vind het niet direct). Wanneer het ontstaan is bedoel ik dan. Want met mijn tijdsperiode zit ik ongeveer aan het einde van de Verenigde Oost-Indische Compagnie en de 18e eeuw. Dus mijn zeevaarders kunnen het gerecht zeker kennen, als het gerecht toen al bestond natuurlijk! Ik brainstorm even verder op eten ook, want dat vind ik echt wel een goed idee!

    Verder is Rasgado ook heel gierig en geldbewust + wraakbelust. Dat was ik even vergeten zeggen. Hij zit de personages achterna tijdens het verhaal.
    Ik dacht ik vermeld het nog even, misschien dat het helpt om te brainstormen haha



    A to the Z

    Azriel schreef:
    Mijn eerste gedachte was Goudoog, maar ik vind het eigenlijk wel een lastige!

    Ja, aan die dacht ik ook! Ik vond zilveroog nog wel cool voor als hij blind was, maar aangezien ik dat idee geschrapt heb naar een volledig verloren oog, is dat misschien nogal misleidend haha.
    Aangezien ik weet dat je mijn soty volgt ben ik echt benieuwd wat je van Rasgado gaat vinden haha. Nogmaals bedankt om mee te denken <3


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)
    Ja, aan die dacht ik ook! Ik vond zilveroog nog wel cool voor als hij blind was, maar aangezien ik dat idee geschrapt heb naar een volledig verloren oog, is dat misschien nogal misleidend haha.
    Aangezien ik weet dat je mijn soty volgt ben ik echt benieuwd wat je van Rasgado gaat vinden haha. Nogmaals bedankt om mee te denken <3

    Ik dacht ook eerst aan Ras en dat deed me denken aanRast maar dat associeer ik op de één of andere manier met ratten.

    --> naja je had het in de beginpost over een gouden oog dus vandaar dat ik dacht aan goudoog. Ik vind coco rago ook wel lekker klinken tho


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Misschien in plaats van Mad Eye, Black Eye? Ik moest denken aan Blackbeard en toen dacht ik als jouw piraat geen nepoog in heeft dan is dat waarschijnlijk een zwart gat dus vandaar.


    Physics is awesome

    @Chris: Rast doet mij ook wel denken aan ratten eigenlijk. Misschien omdat ik dan denk aan Radagast :')
    @Carlyle: Die noteer ik ook! :D


    A to the Z

    ^ Gado gado is een Indonesisch gerecht dat je bij een rijsttafel eet (: voornamelijk gekookte groenten (kool enzo)


    I just caught the wave in your eyes

    Misschien Raggie? Het klinkt een beetje kleinerend en negatief, dus maybe..?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Nog heel erg bedankt voor de comments en het meedenken!
    Vandaag kwam ik plots op een bijnaam haha en ik wil hem wel delen aangezien jullie zo actief meegedacht hebben!
    Hij bouwt verder op aarvsogels idee van een scheldwoord te gebruiken.
    Het wordt 'Kapitein Leeghoofd', dat is dus een belediging van dat hij dom zou zijn maar ook letterlijk dat hij een lege oogkas heeft.

    Heel erg bedankt voor jullie hulp!


    A to the Z