• Sinds enkele maanden heb ik een relatie met een jongeman die ik sinds begin dit jaar heb leren kennen via Tinder. Het klikte meteen heel goed en vanaf het begin voelde het alsof we elkaar al jaren kende. Daar we beide gecompliceerde relaties hadden gehad, besloten we het rustig aan te doen en werd het na diverse maanden pas serieuzer.
    Nu kaartte hij destijds aan dat hij bezorgt was over een aantal dingen, iets wat mij logisch leek na een trubbelige relatie. Ik vond dan ook dat ik open en begripvol naar hetgeen luisterde wat hij te vertellen had; namelijk dat hij relatief hoge eisen had wat betreft het seksuele aspect van een relatie en dat als ik daar niet aan kon voldoen het voor hem niet hoefde. Terwijl ik dit erg kortzichtig vond, kon ik hier begrip voor kweken daar hij ouder is en dus ook meer ervaren. Ik heb mijn uiterste best gedaan om hier aan te werken daar ik het absurd vond als onze relatie hierdoor zou stranden. Ik was ook in de veronderstelling dat deze issue inmiddels van tafel was verdwenen, hij zei dat hij van me hield, we gingen samen op vakantie en ik kreeg als verjaardagscadeau (o.a.) een pot met 100 redenen waarom hij van me houdt. Alles koek en ei als je het zo leest, toch? 🤔

    Zoals sommigen van jullie weten worstel ik al jaren met een depressie, waarvoor ik regelmatig therapiesessies heb. Een nieuw “project” hiervan zorgt ervoor dat ik plots onzeker ben over bepaalde dingen, waaronder dus onze relatie. Toen ik zojuist aankaartte dat ik momenteel met de angst worstel dat hij me niet meer leuk vind (en me wil verlaten), zei hij ineens dat hij dus weer twijfelt aan onze relatie daar hij wederom het seksuele aspect binnen onze relatie niet bevredigend genoeg vind.

    Allereerst raakte het mij enorm dat mijn angst dus niet zo onrealisch was als ik me had voorgehouden. Ten tweede raakte zijn woorden me, daar er vrij weinig begrip lijkt te zijn voor mijn emotionele toestand, wat uiteraard meespeelt op de situatie. Ten derde snap ik niet hoe iemand kan zeggen dat hij van je houdt e.d. als je (blijkbaar?) zo’n groot probleem ervaart binnen je relatie. Een probleem waar je zoveel waarde aan hecht dat je de relatie wellicht wilt beïndigen.

    Het zou nu makkelijk zijn om te zeggen dat hij een lul is en dat ik hem wil dumpen. Maar dat is niet zo. Qua boyfriend-material is hij het beste wat me is overkomen en ik hou oprecht van de persoon die hij is, maar wederom krijg ik het gevoel dat ik niet “goed genoeg” ben en dat ik niet wordt geaccepteerd om wie ik ben (of waar ik dit moment doorheen ga).

    Als jullie advies hebben, hoor ik dit graag. Want ik weet even niet meer wat ik moet denken/vinden... 😩

    [ bericht aangepast op 6 nov 2018 - 23:45 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dankjewel allemaal voor jullie lieve berichtjes! Dit geeft mij écht veel steun en stof om over na te denken.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik snap dat zijn opmerkingen je dwars zitten, persoonlijk denk ik dat ikzelf niet eens nog seks zou willen hebben, als hij alleen maar commentaar heeft terwijl ik me net uiterst kwetsbaar opstel. Dat hoort niet echt naar mijn mening. Als jij iemand de meest waardevolle, kwetsbare stukken van jezelf aan iemand cadeau doet en je krijgt net daarop constant commentaar. Constant zeggen dat iemand je seksueel niet bevredigen kan, dat kan heel schadelijk zijn voor je zelfbeeld. Ik vind het eigenlijk vrij respectloos naar jouw lichaam en vertrouwen toe. Seks is niet iets dat je zomaar doet. Je moet dus altijd eerbied en een veilige haven tonen. Iedereen mag alles willen, iedereen mag alles vragen en iedereen mag alles weigeren. Je mag nooit iemand een slecht gevoel geven in zo'n kwetsbare staat. Alsof ze abnormaal zijn (of het nu zogezegd te preuts is of zogezegd te pervers)Er moet veiligheid zijn om aanvaard te worden als wie je bent.
    Ik snap persoonlijk ook niet hoe je iemand kan weggooien waarvan je echt houdt, voor zoiets oppervlakkig. Geen enkele relatie is perfect, maar als je daarvoor iemand kunt laten vallen, dan is dat wel heel oppervlakkig. Een relatie draait om meer dan seks. Je moet trouwens nog respect hebben ook, als je partner iets niet wilt doen, dan mag je daar eigenlijk niet zo over doordrammen. Moest ik in jouw schoenen staan, zou ik ook het gevoel hebben dat ik niet goed genoeg ben en altijd te kort schiet. Probeer je alleen niet zo te voelen, waarschijnlijk ligt het niet aan jou. Je gaat waarschijnlijk normale standpunten hebben en heel veel vrouwen zouden precies hetzelfde standpunt hebben als jij. Soms hebben mannen verwachtingen van vrouwen waar de doorsnee vrouw niet aan wenst te voldoen. Dat ligt niet aan jou, voel niet alsof je tekort schiet of niet goed genoeg bent. Als hij een andere vrouw zou vinden, is de kans groot dat ze ook niet aan zijn eisen zal voldoen. Je mag je zeker niet abnormaal of minder voelen dan andere meisjes alsof zij beter zouden zijn en jij tekort schiet. Het merendeel van ons hier, zou misschien ook nooit aan zijn verwachtingen voldoen. Je bent niet abnormaal, niet minder, schiet niet tekort en bent meer dan goed genoeg. Je standpunten erover zijn vast redelijk en iets waarover vele mensen hetzelfde standpunt zouden delen. Ik denk dat je vriendje misschien beter zijn verwachtingen aanpast over seks. Het zal niet jij zijn die niet goed genoeg bent, het probleem ligt eerder bij hem, denk ik.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2018 - 17:09 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ik snap dat zijn opmerkingen je dwars zitten, persoonlijk denk ik dat ikzelf niet eens nog seks zou willen hebben, als hij alleen maar commentaar heeft terwijl ik me net uiterst kwetsbaar opstel. Dat hoort niet echt naar mijn mening. Als jij iemand de meest waardevolle, kwetsbare stukken van jezelf aan iemand cadeau doet en je krijgt net daarop constant commentaar. Constant zeggen dat iemand je seksueel niet bevredigen kan, dat kan heel schadelijk zijn voor je zelfbeeld. Ik vind het eigenlijk vrij respectloos naar jouw lichaam en vertrouwen toe. Seks is niet iets dat je zomaar doet. Je moet dus altijd eerbied en een veilige haven tonen. Iedereen mag alles willen, iedereen mag alles vragen en iedereen mag alles weigeren. Je mag nooit iemand een slecht gevoel geven in zo'n kwetsbare staat. Alsof ze abnormaal zijn (of het nu zogezegd te preuts is of zogezegd te pervers)Er moet veiligheid zijn om aanvaard te worden als wie je bent.
    Ik snap persoonlijk ook niet hoe je iemand kan weggooien waarvan je echt houdt, voor zoiets oppervlakkig. Geen enkele relatie is perfect, maar als je daarvoor iemand kunt laten vallen, dan is dat wel heel oppervlakkig. Een relatie draait om meer dan seks. Je moet trouwens nog respect hebben ook, als je partner iets niet wilt doen, dan mag je daar eigenlijk niet zo over doordrammen. Moest ik in jouw schoenen staan, zou ik ook het gevoel hebben dat ik niet goed genoeg ben en altijd te kort schiet. Probeer je alleen niet zo te voelen, waarschijnlijk ligt het niet aan jou. Je gaat waarschijnlijk normale standpunten hebben en heel veel vrouwen zouden precies hetzelfde standpunt hebben als jij. Soms hebben mannen verwachtingen van vrouwen waar de doorsnee vrouw niet aan wenst te voldoen. Dat ligt niet aan jou, voel niet alsof je tekort schiet of niet goed genoeg bent. Als hij een andere vrouw zou vinden, is de kans groot dat ze ook niet aan zijn eisen zal voldoen. Je mag je zeker niet abnormaal of minder voelen dan andere meisjes alsof zij beter zouden zijn en jij tekort schiet. Het merendeel van ons hier, zou misschien ook nooit aan zijn verwachtingen voldoen. Je bent niet abnormaal, niet minder, schiet niet tekort en bent meer dan goed genoeg. Je standpunten erover zijn vast redelijk en iets waarover vele mensen hetzelfde standpunt zouden delen. Ik denk dat je vriendje misschien beter zijn verwachtingen aanpast over seks. Het zal niet jij zijn die niet goed genoeg bent, het probleem ligt eerder bij hem, denk ik.



    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Excuses voor hetgeen wat ik als volgende ga zeggen. Ik respecteer jou als persoon en ik weet wat je doormaakt, dus het is niet naar jou gericht (om dat even duidelijk te hebben).
          Dumpen die gast! Echt, een beetje tough loving hier, maar als hij alleen maar kan fixen op het seksuele aspect van een relatie is hij je niet eens waard. Jij stelt je open en vertelt je probleem waarmee je struggelt en wat zegt hij? "Ik vind de seks niet goed genoeg, dus he toi, toi, toi," bij wijze van spreken.
          Begrijp me niet verkeerd, ik snap goed dat je maar kort verteld van de situatie en je daar onmogelijk iemands karakter vanuit kan opmaken, maar als dat (seks)onderwerp elke keer bij hem op popt (terwijl jij je ook kwetsbaar opstelt) dan gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen. Seks is heus niet alles.
          Daarnaast vind ik het best onbeschoft dat hij over jóúw probleem praat, alsof dat niet iets belangrijks is. Hé, als jij eraan moet werken, moet hij dat ook. Voor wat, hoort wat. In een relatie is het geven en nemen.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2018 - 1:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dankjewel voor jullie input! Ik zie hem morgenavond dus dan wil ik het zeker aankaarten...

    @Histoire, dankjewel voor je lieve en bemoedigende woorden. 💕

    [ bericht aangepast op 10 nov 2018 - 22:05 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Laat ons weten hoe het was. Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen want ik snap wel dat je houdt van je vriend en je hem niet wilt verliezen, zelfs al gedraagt hij zich soms als een idioot. Hopelijk kan je hem aan het verstand brengen, dat hij een beetje ongezond en onrealistisch bezig is over seks en dat zo'n druk op jou niet hoort en dat hij moet stoppen met idioot doen over iets als seks. Seks is niet alles en als hij je graag ziet, moet hij maar aan zichzelf werken zodat hij jou geen slecht gevoel opzadelt.
    Ik hoop dat het goedkomt met jullie! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hallo lieve allemaal, ik wil jullie laten weten dat we na een (opzich prettig) gesprek er toch voor gekozen om er een punt achter te zetten. Ook al is het toch zuur na een relatie van ongeveer een half jaar, het is goed zo.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2018 - 19:55 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Hallo lieve allemaal, ik wil jullie laten weten dat we na een (opzich prettig) gesprek er toch voor gekozen om er een punt achter te zetten. Ook al is het toch zuur na een relatie van ongeveer een half jaar, het is goed zo.


    Sterk van je. Hugs!


    The truth is out there.

    Heel veel sterkte gewenst lieverd..
    Al is het goed zo, doet toch zeer.
    Maar weet dat er veel meer visjes in je zee zwemmen (:

    Voor komende tijd:
    Veel chocola en ijs eten (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Thanks ladies! ❤️


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind het heel dapper van je! Het is ook niet makkelijk, maar het is goed dat je op jezelf focust voor nu. Succes! <3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik denk oprecht dat je de goede keuze hebt gemaakt. Heel veel sterkte, en zoals ze hierboven al zeggen, tijd voor chocolade (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is misschien het beste. Je verdient een vriend die je aan je 90 jaar nog steeds waanzinnig aantrekkelijk zal vinden in plaats van iemand die je continu het gevoel heeft dat je tekort schiet op lichamelijk vlak. Dat is niet gezond voor je zelfvertrouwen en vast niet eerlijk want je bent vast prima aantrekkelijk Ik vind dat je een sterke beslissing hebt gemaakt en hoop dat je snel over het liefdesverdriet heen komt zodat je een nieuwe vriend tegen kan komen die je het gevoel over jezelf geeft dat je super aantrekkelijk bent zoals het hoort. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dat vind ik echt heel erg voor je dat het ten slotte niet gelukt is. Toch goed dat jullie beiden tot die conclusie zijn gekomen, want anders gaan er alleen opgekropte frustraties van komen. Uiteraard hoop ik het allerbeste voor je, want dat verdien je!


    Don't walk. Run, you sheep, run.