• Toen ik op de basisschool zat heb ik een heel mooi boek gelezen over de tweede Wereldoorlog. Nu kan ik het helaas niet meer vinden, maar ik zou graag wat de titel is.

    Nou is het boek ongeveer groep acht niveau, dus ik weet niet of het een belletje doet rinkelen, maar wie ben ik om het niet te proberen?

    Het boek gaat in hoofdlijnen over een meisje dat met haar broertje tijdelijk in een gastgezin in een ander land moet gaan wonen omdat het thuis niet meer veilig is door de Tweede Wereldoorlog. Volgens mij heette het huis Kleine Rode Stier of iets in die trant; het meisje heette Noah voor zover ik me kan herinneren. Volgens mij had het broertje een naam met een ‘G’ erin.
    Naar mijn weten is het een vrij dik boek.


    Heeft iemand een idee met deze enorm vage omschrijving? Ik kom terug als ik me meer herinner ^^


    Update: volgens mij had het broertje een vreemde Engelse naam. Het meisje heette volgens mij Norah.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2019 - 18:13 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Het voldoet niet helemaal aan je beschrijving, maar zou het deze kunnen zijn?

    Krensorae schreef:
    Het voldoet niet helemaal aan je beschrijving, maar zou het deze kunnen zijn?

    Nee, helaas niet.. ik heb er wel vertrouwen in dat ik hem vind, dus ik blijf gewoon zoeken ^^


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Oorlog zonder vrienden? Lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, maar t ging over de oorlog en ik las het in groep7/8 dus misschien?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    De kinderen van het achtste woud? Dat boek las ik in groep 8, man was lang geleden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Aaaah die omschrijving klinkt ZO BEKEND maar ik heb echt oprecht geen idee meer hoe het heette


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Na lang, lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden : De hemel valt - K Pearson.

    Bedankt voor jullie hulp (yeah)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik ben benieuwd hoe je het hebt terug gevonden? 😁 Misschien kan het wel eens van pas komen als ik ook ooit een boek of film wil terugvinden met vage herinneringen, haha.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik begon me opeens steeds meer te herinneren over de titel. En toen kon ik gewoon random googelen :)
    Heeft wel even geduurd trouwens.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ah, ben blij voor je dat je het terug hebt gevonden zo. 😊


    Ik wil een tuin vol egels