• De stelling van deze week luidt:
    Mensen vanaf de pensioenleeftijd moeten getest worden op hun rijgedrag in het verkeer.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Niet pensioenleeftijd. Gewoon iedere bestuurder elke zoveel jaar weer laten testen. Mijn vader wordt dit jaar 73 en rijdt heel erg goed, terwijl ik sommige jongeren in een auto zie zitten en nog verbaasd ben dat ze vooruit komen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gewoon iedereen om de zoveel jaar laten controleren. Kan nooit kwaad, zeker op oudere leeftijd niet.


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Eens, maar dan moet die controle wel gratis zijn.


    26 - 02 - '16

    Eens, mits het woord 'vaker' aan de stelling wordt toegevoegd. Iedereen heeft rijcontroles nodig, maar bij oudere mensen mag die wel frequenter mogen afgenomen i.v.m het risico op zicht-, concentratie- en gehoorproblemen.


    Tijd voor koffie.

    Beetje gemengde mening. Veel ouderen in België hebben hun rijbewijs gehaald bij een pak cornflakes, dus daar mogen die mensen op zn minst even wat theorie herhalen. Rijbewijs halen gelden daar inmiddels strengere regels voor jongeren, maar dat lost t probleem niet op van ouderen daaro.

    Gewoon een keer testen op oudere leeftijd lijkt mij sowieso verstandig, gezien ogen wel achteruit gaan op een gegeven moment.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Spijt schreef:
    Eens, mits het woord 'vaker' aan de stelling wordt toegevoegd. Iedereen heeft rijcontroles nodig, maar bij oudere mensen mag die wel frequenter mogen afgenomen i.v.m het risico op zicht-, concentratie- en gehoorproblemen.

    Ferdinand schreef:
    Niet pensioenleeftijd. Gewoon iedere bestuurder elke zoveel jaar weer laten testen. Mijn vader wordt dit jaar 73 en rijdt heel erg goed, terwijl ik sommige jongeren in een auto zie zitten en nog verbaasd ben dat ze vooruit komen.


    Eens. Ik zie ook vaak inderdaad ouderen (rond de 70/75) die achter het stuur zitten en echt een gevaar zijn op de weg..

    Ferdinand schreef:
    Niet pensioenleeftijd. Gewoon iedere bestuurder elke zoveel jaar weer laten testen. Mijn vader wordt dit jaar 73 en rijdt heel erg goed, terwijl ik sommige jongeren in een auto zie zitten en nog verbaasd ben dat ze vooruit komen.


    The soul needs autumn.

    Als dit voor iedereen geldt.. dan OK. Anders is het leeftijdsdiscriminatie.