• Hoi allemaal! :)

    Ik ben momenteel aan het kijken om een Fitbit Alta HR te kopen en nu zag ik dat deze op Amazon maar 99 dollar is, however amazon geeft aan dat inclusief verzendingen en invoerrechten het 130 dollar zou zijn. Dit zouden zo'n 22 dollar aan invoerrechten zijn, maar mijn vragen zijn dus eigenlijk: hebben jullie wel eens invoerrechten gehad als je iets uit Amerika haalde van Amazon? Hebben jullie wel eens iets van Amazon zelf gekocht (amazon is de verkoper van dit product), want ik twijfel of het 100% betrouwbaar is.
    Maar goed als de invoerrechten inderdaad maar 22 dollar zijn, dan is het alles bij elkaar 109 euro, wat nog altijd zo'n 20 euro minder is dan als ik hem koop op Bol.com met een paars bandje en 50 euro goedkoper dan als hem koop met zwart bandje.

    Alvast bedankt :3


    You were born original, don't die as a copy.

    Invoerkosten worden (buiten Europa) gerekend zodra je boven de 22 euro productkosten komt. Hoeveel de invoerkosten dan zijn kan je vast via de Douane opzoeken.
    Ik wist niet eens dat Amazon naar Nederland verzond?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Invoerkosten worden (buiten Europa) gerekend zodra je boven de 22 euro productkosten komt. Hoeveel de invoerkosten dan zijn kan je vast via de Douane opzoeken.
    Ik wist niet eens dat Amazon naar Nederland verzond?


    Há yes they do :Y) Je kunt ook op de Nederlandse amazon, maar daar vind ik de fitbit die ik wil niet :')
    En ja ik heb het wel gevonden, maar het is altijd zo ingewikkeld =p Daarnaast is de kans dat ze je eruit pikken volgens mij niet heel groot toch, of vergis ik me daarin?

    Ik vind het sowieso lastig, als ik voor 107,63 dollar (dat is inclusief verzendkosten want die moet je blijkbaar meerekenen, wtf man) koop, word dit dan omgerekend in euro's of berekenen ze het als 107,53 euro? Neem aan van niet, maar hé you never know.
    Als het omgerekend word is het 90,80 euro en dan is het 109,87 euro inclusief de 21% btw die ik moet afdragen dan. Maar als ze het niet omrekenen dan is het 130,11 euro :'D Dat scheelt wel nogal.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2017 - 18:40 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Há yes they do :Y) Je kunt ook op de Nederlandse amazon, maar daar vind ik de fitbit die ik wil niet :')
    En ja ik heb het wel gevonden, maar het is altijd zo ingewikkeld =p Daarnaast is de kans dat ze je eruit pikken volgens mij niet heel groot toch, of vergis ik me daarin?

    Ik vind het sowieso lastig, als ik voor 107,63 dollar (dat is inclusief verzendkosten want die moet je blijkbaar meerekenen, wtf man) koop, word dit dan omgerekend in euro's of berekenen ze het als 107,53 euro? Neem aan van niet, maar hé you never know.
    Als het omgerekend word is het 90,80 euro en dan is het 109,87 euro inclusief de 21% btw die ik moet afdragen dan. Maar als ze het niet omrekenen dan is het 130,11 euro :'D Dat scheelt wel nogal.


    Ik neem aan dat ze de invoerkosten op die 107,63 dollar berekenen in dollar en dat er dan bij tellen, waarna het omgerekend wordt naar euro's? Lijkt met het meest logisch, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vanaf Amazon weet ik niet veel, aangezien je met een creditcard(?) moet betalen en dat heb ik niet. Ik koop altijd via Alie-express. Mijn vriend vertelde mij dat ik ook moest oppassen voor de Duane kosten, aangezien het allemaal van China komt. Ikzelf heb nooit voor die kosten hoeven betalen (boven 22 euro besteld) alleen is er altijd wel een kans dat het moet. Daarom zou ik als ik jou was het berekenen via De Duane/Internet en het geld klaar liggen, voor het geval dat (-:

    En Amazon is nooit de verkoper, dat is gewoon de website. Iedereen kan een account aanmaken en dingen als bedrijf op Amazon kunnen verkopen. Hoewel de Fitbit die jij wilt gewoon betrouwbaar is, aangezien het door het bedrijf van FitBit zelf word verkocht. En als je het niet vertrouwd, gewoon de reviews lezen. Heeft het geen reviews? Dan moet je het gewoon niet kopen (-:

    Edit: Dollar wordt bijna atlijd omgerekend in Euro's, dus eigenlijk heb je voordeel, want je betaald namelijk minder.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2017 - 19:40 ]

    Klaar schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat ze de invoerkosten op die 107,63 dollar berekenen in dollar en dat er dan bij tellen, waarna het omgerekend wordt naar euro's? Lijkt met het meest logisch, haha.


    Joah, komt op het zelfde bedrag neer dus dat maakt niet zoveel uit :'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Wolfmens schreef:
    Vanaf Amazon weet ik niet veel, aangezien je met een creditcard(?) moet betalen en dat heb ik niet. Ik koop altijd via Alie-express. Mijn vriend vertelde mij dat ik ook moest oppassen voor de Duane kosten, aangezien het allemaal van China komt. Ikzelf heb nooit voor die kosten hoeven betalen (boven 22 euro besteld) alleen is er altijd wel een kans dat het moet. Daarom zou ik als ik jou was het berekenen via De Duane/Internet en het geld klaar liggen, voor het geval dat (-:


    Ja, ik gebruik mijn moeder creditcard, daar heb ik een mazzel mee dat dat mag, zolang ik het terug betaal :)
    Dat van die 22 euro klopt inderdaad, ik koop inderdaad ook vaak voor kleine bedragen via Aliexpress. ^^ Ik zal er in ieder geval rekening mee houden als ik hem op Amazon bestel :)

    Oh dan heb ik me daar mee vergist, maar Fitbit zelf lijkt me inderdaad gewoon prima :) Zeker omdat ze 2124 reviews hebben :') En zolang die dollar bij de douane dan ook word omgerekend -wat me wel logisch lijkt- dan is dat inderdaad helemaal mooi haha :'D
    Wat wel stom is, is dat je via fitbit Amerikaanse site niet op je Nederlandse adres kan laten bezorgen, maar via amazon fitbit wel....logica (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    Hebben Nederlandse winkels de fitbit die je zoekt niet?


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Harrington schreef:
    Hebben Nederlandse winkels de fitbit die je zoekt niet?


    Jawel maar die zijn dus allemaal duurder :'D Zelfs met invoerrechten, als de info op de douane site klopt en er niet instinkers staan =p


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb meerdere malen iets op amazon besteld en het is altijd binnen gekomen, vaak zelfs nog een dag voordat het eigenlijk geleverd moest worden. Ik woonde toen wel een halfjaar in de VS dus hoe het verder zit met invoerrechten weer ik niet precies, maar Amazon is iig betrouwbaar c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik koop wel eens bij Amazon (zowel Amerika, Engeland, Frankrijk als Duitsland). Amazon is gewoon betrouwbaar. Al zou ik zelf niet bij een andere verkoper kopen. (Ik koop eigenlijk alleen als er "Ships from and sold by Amazon.com/co.uk/fr/de." staat). Je zult wel gewoon import moeten betalen als je het van amazon.com koopt.

    Amazon.nl is toch alleen maar voor kindle? Ik heb er toch nog nooit iets anders bij gezien.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2017 - 23:31 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.